VSTUP     AKTUALITY     DISKUSE     VÝSLEDKY     KALENDÁŘ     PROPOZICE     PŘIHLÁŠKY     POKYNY     FOTO     ARCHIV  
  ZAČÁTEČNÍCI:     UČEBNICE     POKYNY  








CHCI NAPSAT NOVÝ PŘÍSPĚVEK



Poslední příspěvky:
1) Včera v 22:21 napsal příspěvek Ludvík Prášil
UKAŽ 3) Před 4. dny napsal příspěvek Ludvík Prášil
UKAŽ
2) Před 2. dny napsal příspěvek Jura 3
UKAŽ 4) Před 7. dny napsal příspěvek kk
UKAŽ

Poslední reakce na příspěvky:
Včera v 10:30 kk reagoval na Jura 3 z 18.09.
UKAŽ Před 13. dny VláďaŽ reagoval na VláďaŽ z 5.09.
UKAŽ
Před 2. dny Vláďa reagoval na Ludvík Prášil z 16.09.
UKAŽ Před 14. dny VláďaŽ reagoval na jardah z 6.09.
UKAŽ
Před 7. dny Duža reagoval na kk z 13.09.
UKAŽ Před 15. dny VláďaŽ reagoval na 5r3 z 31.08.
UKAŽ
Před 11. dny Anna reagovala na Anna z 8.09.
UKAŽ Před 16. dny R.A. reagoval na R.A. z 29.08.
UKAŽ

foto
5r3   31.08.2020 v 18:24   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
Jak se dříve propagovala (nejen) BOAS, našel jsem doma tři velkoplošné plakáty z let 1987 - 1988.
https://blackp.rajce.idnes.cz/Plakaty_z_osmdesatek/1457482704
foto
Milan Hlaváček   4.09.2020 v 23:37   odpověděl:
ten 3. plakát je rally
foto
VláďaŽ   5.09.2020 v 19:17   odpověděl:
To jo, ale Petr píše ... (nejen) BOAS ...
Tenkrát stálo za to takovéhle plakáty tisknout a vyvěšovat.

foto
R.A.   29.08.2020 v 19:58   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
První průjezd Pretioxu mám za sebou a je to pěkný. Žádný rozbitý cesty, žádná velká věda, ale úplně jednoduchý to rozhodně taky není. Bude se vám to líbit
foto
PetrM   30.08.2020 v 08:20   odpověděl:
No vidíte, škarohlídi!!! To zase ta Praha takový zpoždění nemá!!!
foto
Jiří Boudný   2.09.2020 v 21:51   odpověděl:
No hlavně, že ta Praha má letos nový ještě neotřelý prostor a když zkopíruješ plán HM tak to ani nemusíš doladit tesařskou tuškou.
foto
PetrM   3.09.2020 v 13:23   odpověděl:
Praha bude mít prostor "otřelý". Ale mapy nebudou mojí tlustou tužkou ale krásně z počítače!!
foto
R.A.   4.09.2020 v 09:26   odpověděl:
Jaký zpoždění? Na to žádný termíny nejsou. Včera už jsem to jel dokonce i v autě a je to ještě lepší

foto
PetrM   25.08.2020 v 13:44   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
Po shlédnutí propozic Přerova chválím tleskám - pojede se v novém prostoru!!!
Pamatuji si, že tady jsem naposledy jel v roce 2008 Moravský pohár a byl to můj první závod, co jsem jel se Simčou (to jí bylo pokud vím 12 let ).
Náš výsledek nic moc ale když jsem se díval do Archivu výsledků, tak tam měli bodovou nálož všichni - i vítězové Holman-Dužík!! Tak se asi máme na co těšit.....
foto
michal.g   25.08.2020 v 20:41   odpověděl:
tím chceš říct, že tý starý bábě už je 24?
to je strašný, jak to letí...
foto
Pavel_K   26.08.2020 v 08:22   odpověděl:
Jo, jo škoda, že jsem nevěděl prostor soutěže o 2 týdny dřív, mohl jsem už mít zmapováno. Před 10 dny jsme se vrátili z dovolené v Brusném. Takhle alespoň mohu všem doporučit penzion Brusenka v Brusném, kde opravdu výborně vaří a jestli bude hezky, tak po soutěži zajet na koupaliště v Osičku. Je moc pěkné a otevřené do 20 hod se sníženým vstupným po 18 hod. Myslím, že to bude lepší než obvyklé 4 etapy
foto
Mirek L.   27.08.2020 v 15:18   odpověděl:
Petře, mistrák jsi zrušil proto, abys Vaškovi nenarušil oslavy svátku, nebo počítáš s obnovením zákazu shromažďování?
foto
PetrM   27.08.2020 v 17:11   odpověděl:
Že bych něco nevěděl? Jak jsi přišel na to, že se neprojedeš po Praze?
foto
R.A.   27.08.2020 v 18:55   odpověděl:
Třeba tak usoudil z toho, že jsi ještě možná neposlal propozice výboru ke schválení
Ale to máš jen pár dní zpoždění. Zítra máš pak termín na vyvěšení zde
foto
kk   28.08.2020 v 21:13   odpověděl:
PetrM nestíhá. Možná na trati, možná ještě spí na prasátkových vavřínech 😂

foto
matonni   18.08.2020 v 10:31   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK

Okurková sezóna aneb kruháč je zpět



Téma kruhových objezdů vyvolalo očekávanou reakci a děkuji všem, kteří se zapojili a rozšířili naťuklou problematiku. Názory byly různé, shoda jen občasná a tak jsem "zašel" ke kovářovi a požádal Ministerstvo dopravy o vyjádření. Byl jsem odkázán na krajského koordinátora BESIPu a ten mi po krátké domluvě slíbil vyjádření. Slovo splnil a já jsem obdržel několikastránkový elaborát s několika výkresy a především vysvětlením situace. Nebudu sem kopírovat celý text, vyzdvihnu několik podstatných informací:

- Dopravní značení IS 11a je informativní a pouze informuje řidiče o způsobu projetí okružní křižovatku v případě opuštění křižovatky prvním výjezdem.
- Z porušení dopravního značení DZ 11a neplynou žádné sankce, řidič se nedopustí ani žádného protiprávního jednání. Řidič však nesmí porušit vodorovné dopravní značení V 13. Zde by se již jednalo o přestupek, za který řidiči vozidla hrozí pokuta na místě v příkazním řízení od Police ČR či obecní policie nebo přestupek může být řešen ve správním řízení.
- Vozidla, která by mohla opustit okružní křižovatku prvním výjezdem, jsou vozidla jednostopá nebo vozidla s malým poloměrem otáčení (zde bych to viděl maximálně na vozidlo Smart).
- Vozidla, která by nemohla opustit okružní křižovatku prvním výjezdem, aniž by neporušila vodorovné dopravní značení V 13 či se nedopustila jiného protiprávního jednání, nemohou opustit okružní křižovatku prvním výjezdem, ale musí objet celou okružní křižovatku a až poté bezpečné opustit okružní křižovatku daným výjezdem.
- V žádném případě není ani možné na okružní křižovatce couvat.
- Na fotografii, kterou jste zaslal (pozn. autora příspěvku - pohled z Google Mapy od Petra Černého), je na vodorovném dopravním značení V 13 patrné, že někteří řidiče vodorovné dopravní značení V 13 porušují a přejíždějí přes něj, čímž se dopouštějí přestupku. Vodorovné dopravní značení V 13 má váhu zákazové značky.
- Co se týče názoru, že první výjezd z okružní křižovatky je ještě mimo okružní křižovatku, tak s tímto názorem nemohu souhlasit, jelikož na křižovatku musíme hledět jako na celek a vycházet musíme i z dopravního značení, které nás informuje o tvaru a způsobu projetí okružní křižovatkou. Nemůžeme vycházet pouze z jednoho místa v křižovatce, kde vodorovné dopravní značení V 13 není až do úrovně vodorovného dopravního značení V 4 „Vodící čáry“. Že celá křižovatka je křižovatkou okružní nám dokládají situační výkresy, dopravní značení V 11a, IS 9b a C1.

---------------------------------------------

Tolik citace, která SNAD téma trochu vyjasní. Nicméně jsem si vědom toho, že mnozí se s výkladem nesmíří a tady nezbývá, než přijmout názor Mildy, že pravdu má vždy stavitel. A jako alibi sem vkládám první odstavec z písemné rozpravy letošního prasátka: "Kruhový objezd – pokud je v zadání opuštění kruhového objezdu (např. druhým výjezdem) počítáme pouze výjezdy, které lze uskutečnit, ne ty, které mají betonovou zábranu, zákaz vjezdu či jiné, trvalé omezení výjezdu."

Za sebe doplňuji, že nesouhlasím s názorem, že je pro příště lepší se takovýmto kontroverzním místům vyhnout. Naopak. Smyslem našich soutěží by měl být určitý posun ve vnímání situací na komunikacích a kruháč v Bohušovicích nás všechny poučil. Tedy doufám, alespoň mne osobně ano.

foto
Janek   18.08.2020 v 10:43   odpověděl:
Skvělé, žes to vykomunikoval! Celkem z toho plyne asi toto:
1) Opusť kruháč prvním výjezdem ... znamená, že pokud mám Aixama, Smarta atd., zlomím to tam rovnou. Pokud mám Škůdku a mezi čárama se nevyhnu, obkroužím kruháč a odjedu (prvním výjezdem) tamtéž.
2) Opusť kruháč druhým výjezdem ... znamená, že ten doprava počítám jako první a odjíždím druhým rovně.
Prostě takový výjezd počítat musíme. Bezva, díky.

Nebudeme chlapíka z BESIPu prudit co týden, ale docela by mě zajímalo, co by řekl o tom kruháči v Soběslavi. Kdo to tam neznáte, projeďte se tam pomocí streetview. Pečlivě sledujte, co vše se tam odehrává. Značky, křižovatky, BUS zastávky, parkoviště, přechody....
foto
R.A.   18.08.2020 v 15:15   odpověděl:
Pohled Besipáka je jedna věc, ale AOS je věc druhá. Těžko ti dokáže odpovědět na to, kam by jel při vložáku "vyjeď třetím výjezdem", a nebo třeba šestým. Asi nikdo nerozporuje to, že by bylo naprosto čistý, kdybych potřeboval mapově vyjet prvním a musel bych to objet a vzít si plech na kruháku. Tady bych se vrátil k tomu co jsem napsal jako první. Když už si dá autor tu práci a na soutěži typu Prase mě dovede na takto nestandardní kruháč, tak se zamyslím a odejdu to jak to chtěl. Nebo si toho nevšimnu a pak si v cíli řeknu, že mě dostali, a že je to přesně ta finta, která na Prase sedne jak prdel na hrnec. Jestli to někdo dokáže překombinovat jako Vláďa, že o problému ví, ale schválně to zajede jako by tam nic nebylo, protože to je přeci super finta na druhou, tak to bohužel Mám pocit, že Vláďa by měl častěji dávat na názory ostatních, v tomto případě svého řidiče. Případně by se měl kvalifikovaně rozhodnout pro nějakou variantu, ale pak zajet tu druhou. Co ho tak sleduju, tak se mu tím velice sníží bodové konto
Na jakékoliv "ostré" soutěži bych se takovému zadání vyhnul.
Poslední dobou se tu čím dál častěji píše: "přidat do Řádů, upřesnit, doplnit Řády". To opravdu není cesta. Myslím si, že naopak spousta lidí by chtěla Řády zjednodušovat a doplňování každé nuance je cesta do pekel. Řády nikdy nedokážou 100% řešit každé, ne úplně jednoznančné zadání na libovolně složitém místě.
foto
VláďaŽ   18.08.2020 v 16:46   odpověděl:
To Janek:
Tak ten "kruháč" v Soběslavi trumfne i ten v Hradci Keálové a to už je co říci.
foto
Vláďa   18.08.2020 v 23:50   odpověděl:
To R.A. - ano, je to tak, provází mne smůla v tom, že se vždy rozhodnu jinak než autor. Je to vždy 50 na 50. A to i v rámci posádky. Buď to vyjde nebo ne. Nicméně, píšeš, že se zamyslíš a odjedeš to, jak to autor chtěl. Ale jak poznáš, i po zamyšlení, že to takto chtěl. Co když to chtěl přesně opačně a v rozpravě Tě mate a mlží, zejména na takové soutěži jako je Prasátko.

Bohušovice - dle výkladu Besipu jsme tady měli pravdu všichni, kdo se nějak připojili k diskusi. Tedy se dalo na plnění vložáku nahlížet tak i tak. HR měl tedy uznat A/N.
Za sebe - nemohu souhlasit, že s výjezdem se nepočítá, že je tam trvalé omezení. Není, IS 11a mě říká, že vyjet tím výjezdem mohu, takže s ním počítám.

Jinak na závěr: Shoda - sranda akce ANO, na mistrák (jakékoliv úrovně) NE.

A Matonni? - DÍKY!


foto
Tomáš   5.08.2020 v 17:01   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
Ještě jeden dotaz ke kruháčům. Je to jeden výjezd nebo jsou to dva výjezdy? https://mapy.cz/zakladni?x=14.0047819&y=49.6785477&z=17&pano=1&pid=63397975&yaw=6.131&fov=1.257&pitch=0.111
foto
PetrM   5.08.2020 v 18:38   odpověděl:
Zde vložák na kruháku NESTAVĚT!! Nebo zavolat majiteli Příbrami panu Starkovi, ať to předělá!!
Na tvou otázku tady neznám odpověď... Ale vypadá to jako dva výjezdy....
foto
matonni   5.08.2020 v 18:54   odpověděl:
Už se těším na 27. března 2021
foto
Vláďa   5.08.2020 v 20:49   odpověděl:
Tome - skvělá finta, podle mne to jsou dva výjezdy za sebou. Asi opravdu raději nestavět, bezpečnost nade vše.
foto
VláďaŽ   6.08.2020 v 00:50   odpověděl:
Podle mne je to JEDEN výjezd z kruháče. To, že se dělí na dva pruhy není relevantní. Jako fintu nepoužívat, byla by to už zhůvěřilost.
AOS (i dříve BOAS) byly, víceméně jsou a měly by nadále být AUTOMOBILOVÝMI ORIENTAČNÍMI soutěžemi.
foto
michal.g   6.08.2020 v 08:00   odpověděl:
vůbec bych neváhal a bral to jako 1 výjezd...
foto
R.A.   6.08.2020 v 09:35   odpověděl:
Dva výjezdy? Takže na křižovatce kde doprava vedou dva pruhy zajedete reálně R a reálně P a odjedete doprava tím levým pruhem jo?
foto
Ruda   6.08.2020 v 10:44   odpověděl:
A jak se vám líbí tenhle kulaťák
https://www.google.com/maps/@50.420095,14.9010509,3a,75y,32.17h,92.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKwPvld0Cl_rjAyLJY-RFcg!2e0!7i16384!8i8192
foto
clarus8   6.08.2020 v 11:24   odpověděl:
to Ruda
to je hrozná zhovadilost
část kruháče tradiční a část úplně blbě
vodorovné značení taky špatně
foto
Vláďa   6.08.2020 v 23:30   odpověděl:
Rudo, skvělá věc. Dovedu si představit vložáky:
1) Kruhový objezd opusť 1. výjezdem
2) za železničním přejezdem vždy L
Tady je opravdu inspirativní diskuse. Něco budu muset zužitkovat. Už nyní lituji svého HR!

foto
VláďaŽ   7.08.2020 v 12:55   odpověděl:
No nazdar Tak to i já ho lituju!
foto
Janek   10.08.2020 v 00:41   odpověděl:
Příklad s tím boleslavským kruháčem je náhodou skvělý! Jel jsem přes něj už asi 20x a pokaždé tam nevěřícně kroutím hlavou. Ale je vlastně humorné, jak spolu jdou ruku v ruce hovadiny AOS s hovadinami úředními. Každá dobrá myšlenka je dobrá, dokud se používá v té původní formě. Pak ale někdo začne ohýbat pravidla pro své potřeby a nakonec je výsledkem konina. Kruháč je skvělý vynález. V té původní formě. A v Boleslavi je vidět, jak se skvělý vynález dá znásilnit k hovadině. Tady měl přijít kontrolní mechanismus a někdo měl tomu projektantovi říct "to ses snad posral, ne? Tohle je jako kruháč?" V Havířově před nádražím je tříproudý kruháč se semafory! Centrem Soběslavi vede kruhový objezd, kde se nechá odbočovat do jeho vnitřku, dá se na něm parkovat, pokud už to udělám, musím pak na kruháči couvat, pár lidí uprostřed toho kruháče bydlí, jsou na něm autobusové zastávky a protože sama radnice ví, že je to zhovadilost, umístila na ten soběslavský "kruháč" dopravní značky hlavní silnice. ...to aby se z toho řidiči lépe zbláznili. V Hostinném na náměstí mají kruhový objezd do čtverce, když ho opouštím rovně, blikám doprava. V Kaplici na návsi když jedu segment na západ a chci odbočit doleva, nablikám. Když chci jet rovně, blikám doprava, když chci jet jet doprava, blikám úplně stejně doprava. Čili když blikám, stejně nikdo neví, kam jedu.
Vůbec se mi tohle znásilňování myšlenky kruháčů nelíbí. Kruháč má být standardizovaný druh křižovatky, typicky to, co je pod Rumburkem, kde všichni na první dobrou vijou, co maj dělat. Pokud to má vypadat jako v té Boleslavi, prostě tam kruháč dát nejde a má se to udělat jinak, kvůli provozu asi semafory. A pokud už je úřední mašinerie natolik blbá, že něco takového stvoří, má mět tvůrce AOSu dostatek soudnosti, aby takového místa ještě nezneužíval k dalším skopičinám.
foto
VláďaŽ   10.08.2020 v 14:26   odpověděl:

Další příklady úžasných a "jednoznačných" kruháků z mého nejbližšího okolí:
Vysoké Mýto: https://www.google.cz/maps/@49.9535091,16.1613467,244m/data=!3m1!1e3
Choceň: https://www.google.cz/maps/@50.00115,16.223639,122m/data=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@50.0010801,16.2245324,3a,75y,299.1h,97.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGoWgRigI181mke2gbe8Fng!2e0!7i13312!8i6656
A ten z nejúžasnějších - Hradec Králové:
https://www.google.cz/maps/@50.2020551,15.8424095,121m/data=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@50.2018801,15.8424692,3a,75y,318h,98.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sR0vBi5NY3IsIQ0mIUL3ckQ!2e0!7i16384!8i8192

foto
Vláďa   10.08.2020 v 21:53   odpověděl:
To VláďaŽ:
Bingo a všechny znám, ale už mi za ty léta tak, díky zvyku, nepříjdou za debilní! Ale Janek má pravdu, naprostý souhlas. Kruháč má být bezpečnostním prvkem a ne úpravou dopravního ruchu uprostřed města.
A už tuplem bych z důvodů bezpečnosti neměl zkoumat, zda na kruháči platí svislé nebo vodorovné značení a jestli ten či onen výjezd je použitelný nebo není.

foto
Bartma   12.08.2020 v 17:46   odpověděl:
To VláďaŽ: Ahoj, jak jsem četl diskuzi, hned jsem si na něj vzpomněl, až jsem pak dočetl k Tobě...Ten Hradeckej kruháč! To je megakruháč! Kupodivu ale asidocela funguje, bouračku jsem tam nikdy neviděl, jen tam všichni, kdo krouží, blikaj doleva a naopak při opuštění kruháče (tj. "rovně") nebliká doprava nikdo. Já tam blikám doprava, ale když jedu prostřední pruh, chci jet rovně ( třeba od UnO směr Mýto), tak mám takovej divnej pocit, když vedle mně jede vpravo auto, a očekává, že mu skočím před čumák...A až se někdo ve vnitřním splete a pošle to na výjezd rovně, a ten vpravo bude kroužit, bude vymalováno!
Jinak Náměstí v Lanškrouně je též kruháč, náměstí v UnO není...Ale kruháč u Hernychovy Vily v UnO je také unikátní!
foto
Míša   13.08.2020 v 01:35   odpověděla:
A tenhle "kruháč je taky parádní https://mapy.cz/zakladni?x=14.3518013&y=50.1524765&z=18&pano=1&source=muni&id=4298&pid=64181231&yaw=1.782&fov=1.257&pitch=0.120 V Úněticích a vedla tam soutěž... to bylo na skrytou kameru... posádky se sem jely jen otočit. Každopádně jsem tu byla na tajné a hlídala couvání na kruháči... to bylo padasátek. Pokud to někdo nejel blbě rovně, většina se na něm motala jak nudle v bandě a jen minimum se jich opravdu otočilo dokola, jako by to byl kruháč
foto
VláďaŽ   13.08.2020 v 20:20   odpověděl:
Hmmm, taky úžasná práce projektanta i schvalujícího dopravního inženýra !
Zaujalo mne i to, že značka kruháku je jen z té západní větve a že auta parkují "na kruháku" a tím pádem šikmo v protisměru toho "kruháku".
Ještě se na Choceňsku máme hodně co učit
foto
Vláďa   14.08.2020 v 10:10   odpověděl:
Tak tady debata o kruháčích může končit, protože toto je unikum, které nemá obdoby, to je naprosto nepřekonatelné.
foto
ZdenekJ   14.08.2020 v 13:00   odpověděl:
Snad jen dovětek na ukončení debaty. A jsk to všechno dáme do Řádů?
foto
Milda   14.08.2020 v 13:40   odpověděl:
Jednoduše-stavitel trati má vždycky pravdu.
foto
Pako   20.08.2020 v 09:30   odpověděl:
Má pravdu chlapec…


ZPĚT na 1. stránku -9 -8 -7 -6 -5 -4 -3 -2 -1 0 < 1 > 2 3 4 5 6 7 8 9 10
_________________________________________________________________________________________________________________________