VSTUP     AKTUALITY     DISKUSE     VÝSLEDKY     KALENDÁŘ     PROPOZICE     PŘIHLÁŠKY     POKYNY     FOTO     ARCHIV  
  ZAČÁTEČNÍCI:     UČEBNICE     POKYNY  








CHCI NAPSAT NOVÝ PŘÍSPĚVEK



Poslední příspěvky:
1) Včera v 22:03 napsal příspěvek VláďaŽ
UKAŽ 3) Včera v 21:35 napsal příspěvek Ruso
UKAŽ
2) Včera v 21:47 napsal příspěvek Michal P.
UKAŽ 4) Včera v 15:22 napsal příspěvek Vláďa
UKAŽ

Poslední reakce na příspěvky:
Včera v 21:58 ZdenekJ reagoval na Ruso z 22.04.
UKAŽ Před 2. dny Vláďa reagoval na VláďaŽ z 20.04.
UKAŽ
Včera v 21:54 Ruso reagoval na Michal P. z 22.04.
UKAŽ Před 5. dny clarus8 reagoval na clarus8 z 18.04.
UKAŽ
Včera v 21:46 clarus8 reagoval na Ruso z 22.04.
UKAŽ Před 5. dny Ruso reagoval na michal.g z 17.04.
UKAŽ
Před 2. dny michal.g reagoval na michal.g z 20.04.
UKAŽ Před 5. dny VláďaŽ reagoval na VláďaŽ z 17.04.
UKAŽ

foto
Ruso   27.02.2021 v 22:20   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
Dva krát úspešne ignorovaný zákaz odbočenia vľavo a jedna nenapísaná SKP, ale bolo to super poježdení. , ešte sa aj bedna podarila , chválim dnešný itík
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:26   odpověděl:
Ano, to U jsi evidentně jel a nenapsal. Díky za pochvalu a gratuluju k bedně
foto
michal.g   27.02.2021 v 22:26   odpověděl:
Těch nenapsaných SPK je očividně u různých lidí dost.
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:29   odpověděl:
A samozřejmě gratuluji Davidovi - opravdu excelentní výkon, nečekal jsem, že někdo bude bez bodů a Petrovi, kterému se evidentně ta závora nelíbila
foto
Ludvík Prášil   27.02.2021 v 22:30   odpověděl:
Ahoj,
taky se přidávám a chválím dnešní itík, díky za něj!
Měl bych 2 dotazy:
1. proč se druhý azimut s reálným nájezdem nedá udělat už na výjezdu ze 106, ale až "pod most před most" a pak až az 140°?
2. co přesně dokresluji při jízdě tunelem do kóty 99 v 10.políčku iti?
Pozdravy
Lp
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:36   odpověděl:
Ludvo druhý azimut je až za pod most přes most, protože tentýž azimut ve 106 je jednoznačný výjezd (dopravní značení).
Cestou do 10. políčka = do 99 domalováváš čárkovanou pod tunelem (od mapy nad malým kroužkem po jihozápadní roh obdélníku u 100).
foto
R.A.   27.02.2021 v 22:39   odpověděl:
Ludva správně naráží na to, že domalováváš i mezi portály. Jenom teda moc nevíš kudy
foto
Ludvík Prášil   27.02.2021 v 22:39   odpověděl:
Jasně, ve 106 jsem si nevšiml toho zvětšenýho zákazu odbočení vlevo, jsem blb...
A k té tunelové cestě - vede přes "10"?
Lp
foto
clarus8   27.02.2021 v 22:39   odpověděl:
Děkuji Vláďovi Ž za krásné poježdění
Při pozornosti se to dalo, neb tento typ i přes můj výsledek mě baví.
Problém byl u mě se začátkem a pak i prostředek byl špatně protože jsem měl projeto na začátku to co se mělo jet zhruba uprostřed
foto
Ludvík Prášil   27.02.2021 v 22:40   odpověděl:
...protože jestli jo (=vede přes 10), tak mě pak později nutíš jet bodem mimo pořadí... (nájezd na SM1)
Lp
foto
michal.g   27.02.2021 v 22:42   odpověděl:
Ludvíku, aby to vedlo přes 10, tak bys tam zase musel mít portály.
foto
Ludvík Prášil   27.02.2021 v 22:42   odpověděl:
A pak jsem stejně jako spousta dalších nezapsal minimálně 2 průjezdky, kolem kterých jsem jistojistě jel (musel jet).
Ale to nemění nic na tom, že jsem se 50 minut dost zapotil...
foto
Vláďa   27.02.2021 v 22:43   odpověděl:
Tunel je pod bodem 10 - viz označení tunelu a nakreslení portálů vjezdů do tunelu.
foto
Ludvík Prášil   27.02.2021 v 22:43   odpověděl:
Michale: proč?
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:46   odpověděl:
No, to je právě to, s čím jsem si zahrával: třípatrový kruhák a třípatrový uzel na severu. Přes 10 to nevede - nejsou tam portály, a ten bod je (zrovna jako 99) pod mostem/na mostě.
Petr má pravdu, že v tunelu nevidíš co přemalováváš, ale přece co nevidím toho se nebojím
foto
R.A.   27.02.2021 v 22:47   odpověděl:
Ne ne, tunel hned za portály jde ostře na sever, až se dostane mimo les, kde se stočí a posléze se opět dvojitým ostrým zatočením dostává ke druhému portálu. Jasně mimo 10
foto
R.A.   27.02.2021 v 22:49   odpověděl:
Proč ale Michal s Vláďou mluví o portálech u 10 taky nechápu, kdyby šel tunel normálně rovně, tak v něm ta 10 je
foto
Ludvík Prášil   27.02.2021 v 22:50   odpověděl:
Ano, tak jsem to vyhodnotil i já... Ale zasekl jsem se na tom, to ne že ne!
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:51   odpověděl:
R.A.: Kdybych to nemaloval tak by mne to ani nepřekvapilo. V Norsku je takových desítky, kdybych to uměl, tak bych sem dal ofocenou navigaci s úžasným šnekem.
foto
michal.g   27.02.2021 v 22:56   odpověděl:
Ještěže ten tunel vede přesně tak, jak to popsal R.A., protože jinak by měl Ludvík pravdu
foto
Vláďa   27.02.2021 v 22:57   odpověděl:
Nyní něco, na co mne navedl tento ITI, zda si to vysvětluji správně:
- podmínka platí pro mapovou jízdu. Výjezd ze severního kruhu na sever a následně rovně mne vrhnul na reálnou nemapovou komunikaci. Protože jsem v té době ale již jel mapově do 99, byť po nemapové dokud nenarazím na mapu, tak jsem podmínku uplatnil a komunikaci pod sebou dokreslil.
Dotaz zní: kdybych jel reálně z pokynu rovně do kóty 100, předpokládám správně, že bych podmínku neuplatnil a za mnou by i nadále zůstala reálná nemapová komunikace?
Kdyby to nebyla podmínka, ale vložák, tak by zněl: Všechny komunikace projeté reálnou jízdou se stávají mapovými! Ano??? Nebo to musí být také podmínka?
Přeci jen tady určitý rozdíl je ve znění a zámyslu jednotlivých autorů.

Vím, že můj dotaz bude působit překvapivě, ale díky KORONAAOS se tady každý týden řeší mnoho praktických rad a zkušeností, až z toho přechází hlava a některé info se mi již mísí napříč spektrem. Musí je zažít praxe.
foto
Vláďa   27.02.2021 v 23:04   odpověděl:
To R.A.: kdybych si to nevysvětlil přes ty portály, tak tam jezdím ještě teď. A také mi pomohlo, že výjezd kolem lesa na sever neměly mapové a ani reálné řešení, protože některá nejkratší cesta do bodu 10 vycházela pod most s bodem 10.
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 23:16   odpověděl:
Přesně kvůli tomuhle tam ten tunel takhle je. Úplně první myšlenka byla právě to, že bod uprostřed (99) bude ve 2 patrech a bod na severu (10) bude ve 3 patrech. 2 dny jsem nad tím a nad řády bádal a nakonec, protože to je zvrhlost a i výklad v tomto smyslu se myšlence formulované v řádech zcela vymyká, jsem to nepoužil ale mapu jsem naschvál tak nechal.
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 23:22   odpověděl:
Vláďa 22:57 :
ano, s touto možností výkladu jsem taky počítal, ale vycházím z toho, co jsem se skřípáním zubů akceptoval, že nedomalovávám ani předním ani zadním nárazníkem, ale kdesi pod vozem. Takže i kdybys chtěl podmínku 3 aplikovat teď tak jedeš blbě, ale stejnou trasou..
Aha, ty se asi ptáš na něco jiného ,jsem to blbě pochopil. Kdybys jel reálně, tak Tě podmínka nezajímá. A vložák by to asi být nemohl.
foto
R.A.   27.02.2021 v 23:42   odpověděl:
Malování a rušení je dodaný do Řádů dodatečně, aby to mělo alespoň nějaký pravidla. Musí to být podmínka, ale nevadí, že u toho jedu reálně.
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 23:56   odpověděl:
Petře, kdyby se (v tomto případě) nejelo do 99 ale např. jen do 100 (aby se nemuselo přehodnocovat) tak by podmínka platila a dala se použít i při zápisu ... reálně rovně, REÁLNĚ na mapovou 100?
foto
Vláďa   27.02.2021 v 23:57   odpověděl:
To R.A.: takže když bude podmínka, že reálné komunikace se průjezdem stávají mapové, tak to platí i pro reálnou jízdu po nich?
Obdobně jako podmínka dnes, že všechny nemapové komunikace se stávají projetím mapovými. A to i když po nich pojedu reálnou jízdou?
A je vůbec nějaký rozdíl mezi reálnou a nemapovou komunikací? Ani jednu nemám v mapě, takže dál?

Ještě jednou sorry za blbé otázky, ale vnímám, že buď se bavíme o jedné a té samé věci, ale jinak nazvané nebo jsou to dvě rozdílné záležitosti, které se musí i rozdílně používat. V praxi při soutěži to nějak vyšlo, bylo pochopeno, protože to vyplynulo ze situace, ale i přesto, jak to je?
Předem děkuji!
foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 00:09   odpověděl:
Vláďo, M/4-9 hovoří o vznikání / dokreslování nových komunikací v mapě resp. rušení mapových komunikací. Tzn. že reálná komunikace je všechno, po čem jedeš (a může to být i mapová komunikace), ale když to není v mapě, tak je to kromě reálné i nemapová komunikace.
To je výklad jak od Blatníčka, co?
foto
Vláďa   28.02.2021 v 01:21   odpověděl:
To VláďaŽ: to tak nějak podle řádů chápu, ale je mi už méně jasné proč se v zadáních používají dva různé pojmy
1) nemapové komunikace se projetím stávají mapovými.
2) reálné komunikace se projetím stávají mapovými
Prostě už jsem se s obojím setkal (bohužel si nepamatuji již kde).

Pro příklad vezmu s dovolením dnešní etapu: jel jsem mapově po nemapové komunikaci do mapového údaje. Dokresloval jsem v souladu s podmínkou, že všechny nemapové komunikace se stávají projetím mapovými.
Dokresloval bych nemapovou komunikaci (stala by se projetím mapovou), když bych jel do mapového údaje reálně?
1) Respektoval bych podmínku? ANO / NE
2) Nebo nerespektoval bych podmínku, protože by to musel být vložák, který je spjat s reálnou jízdou, abych dokresloval?
3) Nebo bych nedokresloval, protože jsem jel reálný přejezd do mapového údaje a podmínka je spjata s mapovou jízdou?

Dokáže se prosím v tom ještě někdo vyznat a pokusí se mi objasnit? Mám v tom nějakou bramboračku. Děkuji!
foto
clarus8   28.02.2021 v 03:23   odpověděl:
to Vláda
pro benzínovonaftové soutěže se používá pojem nemapové
zde
protože je to třeba odlišit se používá pojem reálné
významově zcela shodné
foto
Ludvík Prášil   28.02.2021 v 08:54   odpověděl:
Někde jsem viděl, že to bylo zmíněno (Vláďa) - ale jak byl autorsky zamýšlen nájezd na SM2? Nejkratší cesta na začátek SM2, která začíná v "10", je ze špičky/spoje "nad" "99" přímo pod most, protože dle Řádů "Pokud je bod umístěn na křížení komunikací, kde je v reálu nadjezd a podjezd a není zřejmé, kde se bod nachází, platí tento bod pro nadjezd i pro podjezd." Ta cesta dál nikam mapově nevede ani tam není nemapová finta ani otočná, takže jsem to projel proti SPK Y, ale toto podle mě není zadáno dobře...
Lp
foto
ZdenekJ   28.02.2021 v 09:28   odpověděl:
To Vláďa : myslím, že ta formulace se používá : 2) komunikace projeté reálným iti se projetím stávají mapovými. Což je samozřejmě něco jiného, protože by se dokreslovaly jen komunikace které jedeš podle šipkáče a ne ty, které projedeš při mapové jízdě. Když tě něco shodí na nemapu (třeba pasáž u závory SPK Z)při mapové jízdě tak to by se nedokreslovalo.
foto
michal.g   28.02.2021 v 10:03   odpověděl:
Ludvíku, tohle je myslím zadáno dobře. je tam vykreslený most a ty vidíš, kam SM pokračuje, tak pochopíš, že na most nevyskočíš.
foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 10:41   odpověděl:
Ludvíku, stejně, jako jsi odjel předchozí políčko z 10 na Z nahoře na mostě (a i sis do něj tak musel přijet), tak "zrcadlově" najíždíš na začátek SM2 = zase na most. A tak jediná možnost příjezdu je proti Y. A těch volných cancourů mapy mimo prostor najdeš v iti těchto seriálů mnoho, to asi už každý bere.
foto
Vláďa   28.02.2021 v 11:38   odpověděl:
Pojďme se nad tím zamyslet. Už se to tady v minulosti řešilo, zejména u ITI VláďiŽ, před cca 2 měsíci, kdy jsem jel přímo na most protože to i z malůvky bylo zřejmé a odjel jsem co jsem měl. 3koda, že ta diskuse je už nedohledatelná. Tehdy tady bylo objasňováno, že bod se vztahuje i na komunikaci pod mostem a nejprve tam, kam vede nejkratší cesta. Nejkratší cesta do bodu, kde mi začíná mapa vede pod most. Přijedu tam, ale zjišťuji, že tam nemohu odbočit jak potřebuji. Proto přehodnocuji a hledám jinou cestu, která mi umožní splnit to co se po mě chce. Což ve včerejším ITI nebylo možné. Pro chybějící mapové řešení jsem odjel rovnou to, co autor chtěl.
foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 11:49   odpověděl:
Vzhledem k tomu, že "dvoupatrové" body jsou můj oblíbený prvek a cpu je skoro do každého (z těch nemnoha co jsem připravoval) itíku, myslím, že je to jak řádově, tak logicky jednoznačné. Jestliže bod je umístěn na podjezdu S-J i na nadjezdu Z-V a je tam tím pádem jasný mapový most (ne tunel! ) tak přece mapově musím jet nejkratší cestou do bodu, ale do toho patra, kde mám něco pro ten bod zadáno (příjezd, výjezd...), který je v takovémto případě mapově jednoznačný. Není to vložák, abys přehodnocoval, ale mapové řešení (most je součástí mapy), tedy něco jako příjezd podle podmínky.
foto
R.A.   28.02.2021 v 11:57   odpověděl:
Jak už jsem psal dřív, jde o ten výjezd. Když víš, že potřebuješ na nějakou stranu mapově vyjet, tak se tam nemůžeš cpát tak, aby to podle mapy následně nešlo. Výjezd může být dán normálně šipkou, ale klidně průběhem SM.
foto
Vláďa   28.02.2021 v 11:59   odpověděl:
Myslel jsem, že se to týká ITI VládiŽ z 5.1. letošního roku, ale vůbec jsem v diskusi nenašel to co jsem zcela jistě psal, že bylo zřejmé, že bod je nakreslen na mostě a ne pod mostem a že by se to mělo příště graficky tedy řešit. Nemohu to vůbec najít. Asi to bylo v souvislosti s jiným ITI.

Také si pamatuji, že na jedné Pretioxce byl příjezd do bodu na křížení komunikací s odbočením (výjezdem) vlevo. Přijeli jsme tam a křížení s bodem bylo pod mostem a nešlo odbočit. Museli jsem jet jinou cestou na to křížení, abychom mapově splnili odbočení resp. splnili výjezd.
Co si nejsem jist, zda tam bylo mapové vyobrazení mostu nebo jenom křížení a most byl reálný. A toto asi hraje také roli.
Napoví mi někdo?
Děkuji!
foto
Vláďa   28.02.2021 v 12:01   odpověděl:
Jinak i v tomto vlákně děkuji všem za nedělní čas pro to, aby mi objasnili některé věci a pomohli utřídit myšlenkové pochody.
Děkuji!
foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 12:55   odpověděl:
Vláďo, týkalo se to Domečku 17.12., debata o tomto se vedla hlavně 18. 12. a m.j. z ní vyplynulo, že takto lze a zápis je správný. I jsem tam veřejně slíbil , že to v této, plénem schválené formě budu používat
foto
Ludvík Prášil   28.02.2021 v 14:00   odpověděl:
To Vláďa:
Ano, máš pravdu, k těm Pretioxkám, já to mimoúrovňové křížení používám, a to zejména v okolí Lipníka nad Bečvou (Trnávka: GPS: 49.5344631N, 17.5574172E; nebo v Dolním Újezdě: GPS: 49.5477186N, 17.5397469E) ale i jinde. A je pravda, že na ZM most někdy dávám a jindy ne, nebo jej třeba dám až v nějaké části do detailu... Tady to naštěstí nešlo zajet, tak jsem to vzal jak to chtěl autor.
To VláďaŽ:
Jenom pro úplnost: já jsem z 10 na západ nevyjížděl tak jak jsi to zamýšlel, ale po dokreslené komunikaci v tunelu ve smyslu předcházejících diskusí...
Lp
foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 15:33   odpověděl:
Ludvíku, Tvé argumenty jsem vnímal a pochopil, byť zásadně nesouhlasím. Ale cením si toho, že jsi to dovedl do dokonalosti, protože moje první idea, když jsem s tím kreslením začínal, byla, že to bude taky třípatrové Po dlouhém posuzování, konzultaci s řády a hledání definic tunelů a dalších souvisejících informací jsem od toho ustoupil a naopak zaujal jasně negativní stanovisko. Toto ne!
A kdyby ano, postavím MR a ČP s MP na této fintě v oblasti Rudoltic u Č. Třebové nad starým třebovickým tunelem To by byly nálože navigace nenavigace
foto
Vláďa   28.02.2021 v 19:09   odpověděl:
To VláďaŽ: neprozrazuj a ani nenaznačuj!
foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 19:49   odpověděl:
To já naschvál, pak to ve skutečnosti rafinovaně postavíme nad tunelem v Chocni
Ale nikomu to neříkej!

foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 21:58   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
Vítám vás v cíli Dejte kafe, cigáro, někteří i panáka na uklidnění. Před "4". etapou vyvěšuji popis průjezdu, aby se mnohé dotazy vyřešily rychleji.
A začněte nové vlákno...
Průjezd:
Po výjezdu od startu na západ jedu jednoznačně (tady někomu mohla malinko dělat problém ta - v tuto chvíli neplatící - šipka na nemapovou, myslel jsem, že to je dobrá finta, ale je to chyba - omluva!) až na čtyřpaprskovou křiž., kde dělám mapovou P, jednozn. výjezd, otočení, az. 140, jednoznačný výjezd G , ú140 a přes 106 jednoznačně pod most, přes most a na další křiž. az. 140 C. Pod 3 mosty na kroužek, P, jednozn. výj., L F, mapový výjezd z kroužku na sever, R na nemapovou.

Po nemapové skrz tunel (změnila se na mapovou) na mapu S, R U, ve 100 P L, dejka vlož. L do slepé W a do 99.

V 99 výjezd na Z, reálná chlup. L na nemapovou A, na vidlích L (mění se na mapovou - a teď ta sporná šipka začíná platit); reálně do 106, jednozn. rovně na další chlupatici, pod most, přes most, pod 3 mosty k S na nemapovou (mění se na mapovou) na reálný (a teď už i mapový) kříž s vynesením kóty 308 a v ní L.

Do tunelu (teď už po mapě) M, na kroužku Podm. 3 = P F, P ke 111, šipka P, otočit na bublině nelze (zavřená závora ruší komunikaci) takže jednoznačně po nemapové proti PK Z (mění se na map.), na kroužku otočit podle šipky F, do šikmé už mapové Z a do 111 a v ní P dle Podm.2 O.

Stále jedu do 10 od V = jednozn. výjezd, opět 111 a v ní P ( Podm.2), jednoznačný výjezd na nemapovou (mění se na mapovou), dejka vlož. = L, přes 99 nemohu a ani nechci = sjezd na kruhák, po kruháku na 4. možný výjezd, tam P, P a do 10 od V.

Z 10 na Z a jednozn. L Y, nájezd na kruhák a z něj stejným výjezdem jako před tím K, L, P, na špičce/spoji L, P, P a na začátek SM2, průjezd SM2 P, na konci P, P, na špičce/spoji L, 99 k J X, na špičce/spoji L, 99 k S T, reálná chlup. = R, na špičce/spoji L, P a L nájezdem jednozn. na kruhák K, do jednosměrky, na kroužku vlož. L, po směru hod.ruč. na severní výjezd a tam L, R do tunelu.

Tunelem S do vynesené 308 (teď už nejbližší kóta)= Podm.3 = P po už mapové, P na kruhák 8 , kruhák dokola K a stejnou komunikací do 308 4. Nájezd na zač. SM od SV přes 100 U, SM U a na konci P na nemapovou přeponu (stává se z ní mapová). Na výjezd ze 100 na JZ musím přes 100 proti šipce U, ve 100 na JZ L, po už mapové přeponě do 308 s výj. na JZ.

Z 308 na kruhák 8, na kruháku potřebuji hned dalším výjezdem ven, ale dejka= vlož., takže kruhák koldokol K, teď už tím výjezdem mohu, L, P, na špičce/spoji L, další křižovatka je začátek SM3. Projedu první větev do 99 (úplně dole) a potřebuji na druhou větev z 99 na Z (úplně nahoře) = SM opustím v 99 dole na J X, na špičce/spoji L, P na kruhák, dalším výjezdem, dejka vlož. ale musím doprava, jednozn. rovně, před slepou plním vlož. L, přes 100 otočit L, dejka vlož. do slepé W, do 99 nahoru od V a najedu zpět na SM.

Z konce SM3 po mapě do 111 od J a v ní P, minichlupaticí ke kroužku, otočím se po šipce F, vyhnu se šipce Z, znovu do 111 od J a v ní P na V, reálnou chlupaticí ke kroužku, objedu ho F a JZ výjezdem pod 3 mosty J do 106, tam jednoznačný výjezd a na další křižovatce ú310 k jihu.

Jednoznačný výjezd, otočení a jednoznačný výjezd G zpět na stejnou křižovatku. Po mapě do ČK od Z = z této křiž. na SZ E, u ČK R, šipka, dejka s přikázaným směrem P, vložákem přes 99 na V až před slepou L, po přeponě do 308 a v ní L, na kruhák 8, dejka vložák = po kruháku K, výjezdem za jednosměrkou, na dejce P, jednozn. výjezd, za mostem na kříži vložák L, a po mapě A a první možností P (krátká komunikace s PK I není mapová) a jednoznačně do ČK od Z.
foto
Vláďa   27.02.2021 v 22:12   odpověděl:
Proč už nejedu 2. azimut 140 v kótě 106? Mě to vychází naprosto přesně a jednoznačný výjezd tam není?
foto
clarus8   27.02.2021 v 22:15   odpověděl:
Já ten začátek nezajel ale je tam chybka
první azimut dělám na pytlíku a pak PK G, na čtyřprvkovce úhel a v kotě 106 azimut, nebot můžu rovně a doleva
tudíž to vychází jinak a není pak na konci sekvence reálu PK F
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:15   odpověděl:
Vláďo je tam jednoznačný výjezd. Mrkni ještě jednou na značky.
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:17   odpověděl:
Zdenku - to samé co Vláďa o řádek výš.
foto
Vláďa   27.02.2021 v 22:18   odpověděl:
Volím metodu postupně:
2) Proč mám TK na SM 3 navíc. Jedu SM 3. V bodě 99 zjistím, že nemohu odbočit. Přehodnotím a nejkratší cestou se do bodu 99 přes SPK T snažím zpět. Opět zjišťuji, že nejde odbočit ve směru SM a hledám jinou cestu. Tu najdu po kruháči přes SPK K. Kde jsou mé myšlenkové pochody špatné?
Děkuji!
foto
Vláďa   27.02.2021 v 22:20   odpověděl:
Ach, ano, je tam jednoznačný výjezd.
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:22   odpověděl:
Vláďa: je tam most, bod je mapově ve 2 patrech, tím pádem přes T vůbec nejedeš, ale jedeš na tu východní špičku, ale tam tě dopravní značení vyžene k východu + vložák.
foto
michal.g   27.02.2021 v 22:22   odpověděl:
Vláďo, vidíš, že SM pokračuje na mostě, ten je tam nakreslený. Tak hledáš cestu na most.
foto
R.A.   27.02.2021 v 22:32   odpověděl:
Po zveřejnění vzoráku bylo jasné, že jsem si nikdy nejel tu reálnou u Z, nebyl jsem schopen dohledat, jak jsem se tam mohl dostat. Projel jsem všechny reálný úseky a pořád mi to nebylo jasný. Teď si čtu průjezd a už jsem doma, je to prý zavřená závora , já nevím proč to bral jako takovou tu bránu na upozornění nízké výšky třeba před tunelem Vůbec nevím proč, ale už od včerejška, kdy jsem to tisknul, to byl jasnej nízkej podjezd, pod kterej jsme se v pohodě vešel Podle mě kvůli tomu, že závora není nikdy od sloupku ke sloupku. Tak to je mých 300 TB a U jsem nenapsal. Tak to spokojenost. Ještě tam utekla mapová jízda na reálnou chlupatici a s tou šipkou u ČK to opravdu nejde, stačilo tam udělat kousek té cesty z křižovatky mapové. Dobrá práce všichni co se na tom podíleli A samozřejmě gratulace Davidovi
foto
michal.g   27.02.2021 v 22:36   odpověděl:
Mapová jízda na reálnou nám utekla, protože ta chlupatice byla původně mapová a kvůli nějakému problému se předělala na reálnou
A u té šipky nešel udělat mapový fous, protože bys tam už udělal tu mapovou P.
foto
Vláďa   27.02.2021 v 22:39   odpověděl:
To Michal: z čeho vidím, že pokračuje na mostě? Jako, že když už jsem odbočení nenašel dole, tak to již nemusím dole zkoušet po přehodnocení? A jedu tedy přímo na most, protože v mapě vidím, že tím potřebným směrem mi vede SM? Vložák přes LW byl jasný, ten jsem dal už ráno.

Jinak nyní mi už je ITI jasný (viz má oprava večer), ale napoprvé to byl nápor!!!
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:41   odpověděl:
Vláďo vidíš to přece na mapě - je tam most jako kráva
foto
R.A.   27.02.2021 v 22:44   odpověděl:
Vláďo přesně tak, je to jako výjezd z bodu. Taky by jsi to u těch výjezdů z bodu 99 nešel zkoušet jízdou po mostě nahoře. Tady navíc ani žádný přehodnocení není (než dojedeš na dejku).

foto
Michal P.   27.02.2021 v 10:56   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
Tak na tohle bych potřeboval hodiny dvě a ne jen jednu
foto
clarus8   27.02.2021 v 11:00   odpověděl:
masakr
už ted vím, že mi chybí aspon za 300 a možná nějaké navíc
foto
Vláďa   27.02.2021 v 11:03   odpověděl:
Souhlas, nestačil jsem ani kontrolu a jen tak tak jsem stihl zapsat JV. Absolutní masakr a je to absolutně v rozporu s tím, co tady v diskusi již proběhlo. Takhle asi ne, nebo více času. Možná by stačila půlhodina navíc. Na tak krátký čas zbytečně složitý a překombinovaný. Velmi pěkné momenty se střídaly se slabými. Bohužel pro nás to odpovídalo pravověrným vyznáním autora a HR.
ZLATÝ JANEK minulou neděli!
To autor i HR:

Čekám takovou nálož, že se z ní budu týden vyhrabávat s mokrým ručníkem na hlavě.
Jediné plus je, že jsem dopředu uhádl podmínku.
foto
oldc   27.02.2021 v 11:05   odpověděl:
Smutná etapa, v půlce volala kamarádka, že umřel náš člen a šéf veteránistů Jarda Killar,
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 11:15   odpověděl:
Vláďa: Jen do mne, já si to zasloužím, už dlouho dopředu jsem avizoval, že se urvu ze řetězu. Je to jedna z posledních etap, tak proč si nezablbnout z obou stran. Naprosto souhlasím, že Jankova byla jednoznačně vrchol a nikdy ani náznakem bych se nesnažil jí konkurovat. Ale to neznamená, že si v tomto CVIČNÉM a HRACÍM období nemohu něco odzkoušet i jako autor. I v tomto případě naprosto platí to, co u televize - vždy ji můžeš HNED vypnout, tady to můžeš zavřít a vynadat mi.
A nevím, proč se opíráš do HR, ten to poctivě zkontroloval, jestli to vyhovuje řádům, opravil (moje) chyby a nedostatky a svoji úlohu před soutěží splnil.
foto
Michal P.   27.02.2021 v 11:20   odpověděl:
VláďoŽ, já rozhodně s Vláďou bez Ž nesouhlasím, mě se to líbilo. Dokonce se mi tyto složitější líbí možná víc než pětiminutovky. Ale jednu výtku mám, myslím, že nic neprozradím, když řeknu že jsem udělal dvě chyby (jednu za 580 a jednu za 320). To jsou velké nálože, ale jak říkám na krásné etapě to je jen drobná nedokonalost. Takže celkově velké díky
foto
Duža   27.02.2021 v 11:27   odpověděl:
Dopolední report:
Nenadávejte na autora! Dal si s tím spoustu práce a věříme, že je to bez chyb. Ale časově trochu náročné. Čas přes 59 minut je opravdu pro mě problém. U Janka jsem musel vytvořit úplně nové pozadí. Tady to musíte stihnout !!
Ale David na průjezdkách za 0 TB
Za 500 ještě otěcko a ostatní na průjezdkách přes 1000 TB.
Vlastně ještě Michalovi chybí do tisícovky 60 TB
foto
Vláďa   27.02.2021 v 11:32   odpověděl:
To VláďaŽ: tvé avízo je jediné štěstí, na monitoru se to dalo jet, ale místy bylo tolik průjezdních variant, že vzhledem k času nebylo moc možností vybírat.
Já asi největší slabinu vidím v tom čase a tedy menší možnost nad tím popřemýšlet, jak to asi autor chce a něco se u toho přiučit.
I tato etapa jako celek nebyla špatná, ale vzhledem k velkému množství DZ to chtělo rozdělit jako na skutečné soutěži, jak to měl Janek. Mapa zvlášť a reál s SPK zvlášť. Pak by ta etapa získala na velmi vysoké kvalitě.
Určitě etapa měla své kouzlo, finty jsem chápal, ale v obrázku jsem se ztrácel a místy i určitě plácal. Když znáš vše najednou (mapu i DZ) tak to ovlivňuje smysly a tedy i průjezd. Tahle forma jedině u jednodušších etap.
Myslím, že jezdci z TOP twenty MČR s tím nebudou mít problém, ta obtížnost je na to postavená.

Na závěr: za mne - toto neberte nikdo jako mermomocí nějakou kritiku, ale jen vyjádření osobního názoru, který se nemusí shodovat s ostatními. Autor i HR odvedli velký kus práce jak na přípravě, tak i na odladění a velký dík za to. Jen si jen myslím, aby to neodrazovalo. Nováček z toho musí být absolutní magor. Zejména až uvidí správný průjezd.
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 11:42   odpověděl:
No, Davide, všechna čest!
To fšichni: jak je vidět dá se to
To Michal: díky za díky. Těch náloží jsem si vědom (bylo to ještě horší, ale ve spolupráci s HR to bylo aspoň trochu zredukováno), umístění PK, aby dobře a jednoduše ukázaly a ohodnotily jak správný tak chybný průjezd, ještě neumím (tím nechci říct, že už umím stavět ) - ukazuje se nedostatek praxe a rutiny, ale budu se ještě učit Ale stejné chyby jsou ohodnoceny stejně.. (to je ale blbej argument, to je jako z vlády..)
To Vláďa: jak jsem psal, jsou to CVIČNÉ a HRACÍ iti, učíme se co a jak ano i co a jak ne (i když se na tom mnohdy stejně neshodneme nebo z toho pak chybí odpovídající výstup). No a tady kromě toho, že jsem si pro radost zařadil blbůstky jako třípatrový kruhák, tunel ap., sis mohl vyzkoušet, co při časovém tlaku, odhadnout jestli něco vynechat a pokud ano, tak co.
Tak počkáme na večerní startovní pole a na další komentáře.
foto
clarus8   27.02.2021 v 11:52   odpověděl:
opravuji už za 860
ale všechno na sebe bez problémů navazovalo, tak proč si Vláda stěžuje- jen byl problém všechno uhlídat
foto
michal.g   27.02.2021 v 13:03   odpověděl:
Pokud soutěžící udrží pozornost, tak se tam skoro nedá udělat chyba
foto
michal.g   27.02.2021 v 16:25   odpověděl:
Ještě k těm náložím. Trestné body u některých chyb se nám povedlo zredukovat, u některých to bohužel nešlo. To je daň tomu, když se jezdí na malém prostoru a je potřeba ošetřit všechny průjezdy. Ale není to soutěž do žádného důležitého seriálu, tak to snad nějak přežijete...
foto
Vláďa   27.02.2021 v 17:34   odpověděl:
To Michal: Díky za povzbudivá slova, tak já ten provaz zase odvážu!
foto
Vláďa   27.02.2021 v 17:46   odpověděl:
Tak už mi to leze na bednu (samozřejmě že ne vítězů), určitě je zde na místě omluva za poněkud rozjitřená slova na adresu autora a HR: TAKŽE SE OMLOUVÁM, i když poznámky o delším čase zůstávají.
Festival zapomenutí jedné podmínky mi to celé zkazil - jiný směr průjezdu, k tomu 3x nezapsáno a asi dvě přehlédnutí DZ, takže proto jsem se dostal přes 1000 TB. Při svém 1. interním průjezdu jsem toho našel napoprvé za 1200 TB a to jsem nenašel ještě všechno.
No nic, už alespoň vím, kde mne ten COVID poškodil. A to prý leze na orgán, který není v těle v pořádku a rekonvalescence trvá dlouho.
Takže to abych letos vůbec nenavigoval. Nepotřebuje někdo řidiče?


No nic, alespoň je tady sranda!!!
foto
Vláďa   27.02.2021 v 21:31   odpověděl:
Tak jsem si dal 2. ofiko pokus. Už se mi to jelo lépe, což je samozřejmě logické a všiml jsem si jednoho podstatného detailu, o kterém si myslím, že není řádový a je chybný, nicméně z logiky věci se to dalo zajet.
Držím pěsti večerním jezdcům.
foto
janek   27.02.2021 v 21:55   odpověděl:
Řeknu to tak: na světě jsem pro jiné hodnoty. Asi se to jet dalo, ale víc než zábava to byla hrozná dřina. Asi pochválím Michala, kterej z toho dokázal udělat průjezdnou etapu a Dužu, kterej to maloval. Dobře se mi jezdí Ruso. A škoda, že už přestal stavět Pavel Kotina.
foto
Tomáš   27.02.2021 v 22:14   odpověděl:
Když jsem odevzdal, ještě jsem měl na monitoru 21:58. Asi mi jdou špatně hodiny. Nicméně, stejně jsem to musel zahodit před koncem, neboli po výjezdu 111 na východ - 800 TB. Jinak ostatní za 460 + všechen čas. Jsem prostě pomalej. Ale i tak se mi to líbilo, bylo to krásné využití sobotního večera. Vláďo díky.
Podle mně každý, kdo něco postaví a dá nám to sem pro pobavení si zaslouží jen pochvalu.
Já sám se snažím něco vytvořit už od prosince a zatím jsem u prvního okýnka.
foto
janek   27.02.2021 v 22:18   odpověděl:
Tomáš: Co to kutíš, Kaplane? Turbínu, ale moc mi to nejde. Jen vytrvat!
foto
Tomáš   27.02.2021 v 22:30   odpověděl:
V poho, já vytrvávám.

foto
michal.g   26.02.2021 v 19:51   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
a ještě upozornění! už to ani není v iti uvedeno, protože to považujeme za axiom. ano, plné komunikace jsou reálné i mapové, čárkované jsou pouze reálné.

foto
Janek   26.02.2021 v 18:44   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
Plha se hlásí!
Mám dotaz: čárkované silnice jsou předpokládám reálné, nemapové. Pokud je tomu tak, jsem poněkud zmaten z mapového přikázaného směru do nikam kousek na ČK. No né, no né, těch 70 korun za dráhu...
foto
michal.g   26.02.2021 v 19:48   odpověděl:
Janku, už na to níže upozorňoval Ruso. omlouvám se, přestože jsem do toho čučel týden, tak jsem tohle přehlídl. ale nevšímej si toho, na funkci rostlináře to nemá žádný vliv


ZPĚT na 1. stránku -9 -8 -7 -6 -5 -4 -3 -2 -1 0 < 1 > 2 3 4 5 6 7 8 9 10
_________________________________________________________________________________________________________________________