VSTUP     AKTUALITY     DISKUSE     VÝSLEDKY     KALENDÁŘ     PROPOZICE     PŘIHLÁŠKY     POKYNY     FOTO     ARCHIV  
  ZAČÁTEČNÍCI:     UČEBNICE     POKYNY  








CHCI NAPSAT NOVÝ PŘÍSPĚVEK



Poslední příspěvky:
1) Včera v 22:03 napsal příspěvek VláďaŽ
UKAŽ 3) Včera v 21:35 napsal příspěvek Ruso
UKAŽ
2) Včera v 21:47 napsal příspěvek Michal P.
UKAŽ 4) Včera v 15:22 napsal příspěvek Vláďa
UKAŽ

Poslední reakce na příspěvky:
Včera v 21:58 ZdenekJ reagoval na Ruso z 22.04.
UKAŽ Před 2. dny Vláďa reagoval na VláďaŽ z 20.04.
UKAŽ
Včera v 21:54 Ruso reagoval na Michal P. z 22.04.
UKAŽ Před 5. dny clarus8 reagoval na clarus8 z 18.04.
UKAŽ
Včera v 21:46 clarus8 reagoval na Ruso z 22.04.
UKAŽ Před 5. dny Ruso reagoval na michal.g z 17.04.
UKAŽ
Před 2. dny michal.g reagoval na michal.g z 20.04.
UKAŽ Před 5. dny VláďaŽ reagoval na VláďaŽ z 17.04.
UKAŽ

foto
Duža   25.03.2021 v 10:21   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
Dopolední report:
Itík z minulého tisíciletí nedělal problém téměř nikomu.
Jen LeMe a MichalP nenapsali jednu PK, kolem které museli jet.
Ale jeden, který v tom roce jezdil dokonce Federál, jel tentokrát úplně jinou soutěž!
foto
Vláďa   25.03.2021 v 10:29   odpověděl:
No nechval dne před večerem, to zase bude večer "funus" a kopec blbých rozhodnutí. Tedy u mne!
foto
VláďaŽ   25.03.2021 v 10:41   odpověděl:
Posílám průjezd a všechny zdravím ze 70. rovnoběžky (zatím) cestou k severu do Norska. Iti jednoduchý ale mám chvění, že jsem měco přehlídnul. Na kontrolu teď nemám čas tak to nechám na večer.
foto
Michal P.   25.03.2021 v 13:20   odpověděl:
Jak řekl Duža, zdálo se mi to tak lehké, že jsem si to po sobě nezkontroloval a přesně : nenapsal jsem jednu kolem které jsem musel jet A bohužel se mi to stalo podruhé za sebou, budu se muset nad sebou zamyslet
foto
R.A.   25.03.2021 v 21:19   odpověděl:
Tak to vyšlo. Ale Peťo mě teda pořádně nahecoval. Vedle ruky mi běžely stopky a ten čas fakt letěl. Na přepsání jsem měl pár vteřin a po odeslání jsem nevěděl, jestli jsem tam vůbec napsal vše. Tatovi teda dáváš strašně na frak
foto
VláďaŽ   25.03.2021 v 21:37   odpověděl:
Ano, dnešní výsledek odpovídá výsledku onoho ročníku federálu Na mobilu to prostě nedávám
foto
Vláďa   25.03.2021 v 21:41   odpověděl:
Bingo! ITI jsem v životě neviděl a poprvé mi to vyšlo a musím se zastat těch, kteří to jeli z mobilu. Tam se totiž podle mne nedalo postřehnout, že je jiná mapová orientace detailu od ZM.
A málem jsem přehlédl SPK I, při kontrole opraveno.

A ITI byl skvělý a rychle jezdivý!
foto
VláďaŽ   25.03.2021 v 22:12   odpověděl:
Copak o to, detail byl jasný od prvního pohledu (i na mobilu) - co se od něj dalo čekat. Ale pošupování po displeji a blbý brejle.. Holt na papíře je zlatý
foto
Duža   26.03.2021 v 00:17   odpověděl:
Musel jsem v tom iti upravit ten vložák. Původně tam nebylo "poprvé" ale "vždy"!
Tenkrát a v CEC dodnes se pamatovala dopr.zn. (návěští vložáku) při volbě nové trasy.
Zkuste si to projet postaru. Bylo to mnohem zajímavější !
foto
michal.g   26.03.2021 v 08:06   odpověděl:
... a zapomínal jsi při přehodnocení?
foto
R.A.   26.03.2021 v 10:52   odpověděl:
Včera jsem to ještě zkoušel a mám pocit, že jsem si vystačil s pamatováním té poslední značky. Je pravda, že se tam toho namotalo ještě o poznání víc.
V takovýchto jednoduchý situacích by to pamatování i dávalo smysl. Jenže pak je strašně moc situací, kdy to smysl nedává a nebo není jasné, jestli ještě tohle si pamatovat. Než tedy hledat nějakou nejasnou hranici, tak je za mě 100% lepší náš model, že si po vložáku nepamatuji nikdy nic. Ve STEPu to totiž funguje jinak a každý tam má právě jinou představu o tom, co si ještě pamatovat a co ne.
foto
Duža   26.03.2021 v 11:25   odpověděl:
Ano - když jsem Markovi, který mi ten iti poslal, připomínkoval, že podle našich řádů to nelze zajet, požádal mě o paragraf našich řádů, kde to je.
Byl jsem mile překvapen, jak to tam máme jednoznačně napsáno!

foto
Zbyťák   24.03.2021 v 20:28   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
Pouštím se do diskuae velmi zřídka, ale potěšila mne Vaše reakce na můj příspěvek. Neustálé doplňování slovíčkaření stávajících řádů je pouze cesta do pekla. Vláďu bych požádal, aby se zdržel svých s prominutím přiblblých připomínek a nechal vše na velmi zkušených autoritách AOS. Souhlasím s Mattoniho návrhem, per partes přehodnotit jednotlivé paragrafy stávajících řádů, je na to v současné době přehršel času. Garantem zpracování bych navrhl Ráčka.
foto
Vláďa   25.03.2021 v 09:37   odpověděl:
To Zbyťák: díky za tvůj příspěvek, jenom potvrdil má slova, která jsem za ta léta již několikrát musel použít a za která jsem tady byl již mnohokrát a v podstatě na stejném principu tzv. utřen, tedy i nyní. Osobně si z toho nic nedělám, i když jsem možná s tímto názorem sám, možná je nás víc, jen se někteří bojí tohoto veřejného pranýře. A to však ale odhaluje tu krutou pravdu:
"Řády se vykládají a ohýbají podle toho, jak se to komu hodí. Zkušenější nejen věkem, ale i praxí mají vždy pravdu." Jinými slovy, dokud nebudeš pravidelně obsazovat TOP FIVE ČR, tak nám do toho nekecej.
A ještě doplním - nepohnou s tím, ani logické věci na sebe navazující jako třeba nyní: maluji komunikaci předkem a vytvářím mapovou křižovatku ve které se dle podmínek musím nějak chovat. Logicky z toho vyplývá, že pokud maluji předkem, tak i předkem vynáším kótu ve které se musím nějak dle stanovených podmínek chovat.
Chce to jenom rozum do hrsti. Čím více budou pro nováčky tyto věci srozumitelnější a logičtější, vzájemně propojené a na sebe navazující, tak tím větší je naděje, že naše odvětví tohoto druhu sportu zaujme více nováčků a nezajdeme na úbytě.


A nebo, že by to byl úmysl, aby nový vítr nevymetal zatuchlé pavučiny?


Myslím, že již mám dost zkušeností ze soutěží, které mám možnost spolupořádat a vidím, co a jak se dá či nedá nováčkům vysvětlit, co jim připadá podivné a co logické. A co myslíte, jaký je výsledek?
Jasné, jednoduché a logické věci vítězí na celé čáře. Zvykněme si, taková je současná hektická doba, která je patrná i zde - zkušení harcovníci z doby před 30 - 40 léty, kteří tehdejší pravidla / řády měli v malíku, se nyní při návratu diví tomu, jak se to jezdí dnes, tak jako se my, noví současníci, divíme tomu, jak se to jezdilo v sedmdesátkách a osmdesátkách.

V tomto okamžiku máte nepřekonatelnou výhodu všichni Vy, kteří pamatujete ten postupný přechod napříč desetiletími, změny řádů a způsoby ježdění a také těžkosti technicko-organizačního charakteru vyplývající z nové doby. Vám všem patří díky za vaše soutěže, zkušenosti i praxi a také jistě ocenění, že jste tento sport nezavrhli a vydrželi u něj tak dlouhou dobu. Ne všichni to dokázali, prý jsou na to už staří. Což je blbost, jak dokazují výsledky některých z vás.
Nicméně, zkuste opustit někdy svoje zatvrzelá stanoviska a podívat se na to z jiného úhlu pohledu.


P.S. Děkuji všem, kteří dočetli až sem!
foto
kk   25.03.2021 v 19:51   odpověděl:
Před 30 a 40 lety se jezdily orientační soutěže /mapa x reál/. Dnes s nástupem GPS už jen matematické olympiády, s tím, kdo vymyslí větší ptákovinu.
foto
Zbyťák   26.03.2021 v 19:12   odpověděl:
Souhlas Kájo, těším se na listopadové setkání v Beskydech, bude možná s překvapením.
Z
foto
kk   26.03.2021 v 22:54   odpověděl:
To překvapení? My s Pepíkem vyhrajeme, Ludvíci až druzí? Tak to máme v klubu naplánovaný.😂😂😂

foto
oldc   23.03.2021 v 21:39   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
Asi nejsem sám kdo neví, že z bodu A mapově do bodu A mám jet nemapovovou cestou?
foto
Vláďa   23.03.2021 v 21:44   odpověděl:
To oldc: pomocí SM se to dá projet.
foto
oldc   23.03.2021 v 21:47   odpověděl:
Napadlo mě to, ale nemám jet ani SM ani kotu?
foto
Vláďa   23.03.2021 v 21:57   odpověděl:
Kótu jedu naschvál mimo pořadí, což mohu, tím mám povinnost splnit podmínku, se kterou počítám dopředu a překlenu tak nemapovou. Samozřejmě tato hříčka je poplatná době roku 2004 a je nezvyklé tam to, že při stanoveném průjezdu dle ITI z bodu A do kóty 101 nemohu jet nejkratším směrem, ale již tak, že budu plnit ze 101 podmínku SM a příjezd do 101 namýšlím tak, abych podmínku mohl odjet. Předpokládám, že je to stejné jako nadjetí kóty tak, abych mohl odbočit (P, L dle podmínky), takže je to v souladu s řády.
foto
Vláďa   23.03.2021 v 22:02   odpověděl:
Chtěl jsem ještě blahopřát všem co dnes ITI viděli poprvé a napoprvé přišli na fintu se SM nebo si dokázali po létech toto znovu uvědomit a oživit. Mě se to nepodařilo a nechal jsem se nachytat.
Takže:

Jinak mně jde tento ITI ve starém provedení spustit i po tolika létech v MS Edge.

foto
VláďaŽ   23.03.2021 v 10:08   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
Odevzdal jsem výkaz, neobjevil jsem se v přehledu, tak jsem se vrátil a zopakoval a opět nic, tak ještě jednou a opět nic (celkem jsem odevzdal tedy 3x).
foto
clarus8   23.03.2021 v 10:09   odpověděl:
mám to stejný
foto
Duža   23.03.2021 v 10:11   odpověděl:
Ono to asi nespolupracuje se vším!

Pošli mi výkaz na vduzik@seznam.cz

To platí i pro ostatní, kteří se neobjevili ve výsledcích
foto
Ruso   23.03.2021 v 10:16   odpověděl:
Ja som vyskúšal tri prehliadače a výkaz som neodovzdal ani na siedmy pokus
foto
Duža   23.03.2021 v 11:01   odpověděl:
Tentokrát chybu hledat nebudu !!
Platí to i pro večer. Komu se nepodaří odevzdat výkaz, tak ho pošle na vduzik@seznam.cz
Čas budou mít všichni stejný. Vždyť ten itík je opravdu lehoučká volovinka.
foto
Duža   23.03.2021 v 13:29   odpověděl:
Dopolední report:
Michal a David za 0 Tb (Jak jinak na takovém lehkém iti)
Junior za 60 a VH za 100
Jinak jsem nemile překvapen !
foto
R.A.   23.03.2021 v 21:05   odpověděl:
Když vidím svůj čas (26942163:24 min.), tak jsem to měl poslat radši na ten mail Nechtěl jsem zneužívat situace a poslal to bez kontroly po prvním průjezdu.
foto
Ludvík Prášil   23.03.2021 v 21:06   odpověděl:
Hoj,
mně to spadlo celé, takže ne že nemůžu odevzdat výkaz, ale nedostanu se zpět k iti a prostoru soutěže
Ať se vám daří! Pozdravy
Lp
foto
Michal P.   23.03.2021 v 21:08   odpověděl:
Tak myslím, že vzhledem k časům bychom dopolední posádky neporazili . Ještě že Duža časy zrušil.
foto
Vláďa   23.03.2021 v 21:10   odpověděl:
Nešlo mi také v čase 21.04.30 odevzdat výkaz, zasláno e-mailem, ale mám nastaveno odesílání se zpožděním.
foto
Duža   23.03.2021 v 21:14   odpověděl:
Teď jsem dorazil domů.
Hned tam naťukám JV došlé emailem
foto
Vláďa   23.03.2021 v 21:19   odpověděl:
Výsledky jsou venku a i přes neoprávněné DNF přiznávám 260 TB. Výsledek je u Duži v e-mailu.
foto
michal.g   23.03.2021 v 21:22   odpověděl:
Dopoledne jsme ty časy měli taky takhle pěkné
foto
Ludvík Prášil   23.03.2021 v 21:22   odpověděl:
Prosím o vystavení odkazu na právě skončenou etapu, rád bych si to zkusil aspoň mimo pořadí, píše to tam nějakou chybu URL...
Díky a pozdravy
Lp
foto
Ludvík Prášil   23.03.2021 v 21:24   odpověděl:
The requested URL /zima2020/itinerare/zeeee.pdf was not found on this server.
foto
Duža   23.03.2021 v 21:29   odpověděl:
Tak výsledky jsem učesal.
Omlouvám se, že ten archivní itík nepracoval všem tak jak měl. Ten kod, ve kterým byl napsaný už neumí zpracovat některé prohlížeče. Ani se jim nedivím!

Odkaz na start je http://aoscz.info/ucebnice/leto2004/a_start.php
foto
Ludvík Prášil   23.03.2021 v 21:34   odpověděl:
Díky!
...škoda že mi to spadlo, tyhlety Tvoje "volovinky" mi většinou sedí, a je tomu tak i dneska...
Pozdravy
Lp
foto
Vláďa   23.03.2021 v 21:37   odpověděl:
Opět - znám tuto rychlou jednoduchou hříčku, ale dlouho jsem ji nejel, takže jsem úplně zapomněl na využití SM ke kratšímu průjezdu z bodu A do bodu A. Ach jo, absolutní nepoučitelnost.
Ale právě v tomto tkví Dužova AOS geniálnost - čím jednodušší, tím lepší finty.
foto
Vláďa   23.03.2021 v 21:44   odpověděl:
K dnešní hříčce ještě přidám info: - byla pro zpestření léta roku 2004 a po dojetí jste si navolili JV po jednotlivých SPK. Pokud SPK neodpovídala vzoráku, hned jste se dozvěděli s vysvětlením, kde jste udělali chybu.
Duža není jenom AOS geniální, ale také webově geniálně nadaný.

foto
Vláďa   22.03.2021 v 22:29   napsal:
REAGOVAT NA PŘÍSPĚVEK
Spodní vlákno je moc dlouhé, takže nyní zkusím i já trochu přilít do ohně samostatně:
1) Myslím si, že varianta průjezdu SM 2 Jankovy etapy SPK N a SPK S je jediná a správná, tedy v místě, kde mám vynést kótu 235 to díky vložáku nemohu udělat. Jediná možná cesta návratu zpět na SM byla přes SPK N. V okamžiku dotyku se SM vynáším kótu, tedy plním podmínku a aktivuji detail s tím spojený. Takže odjedu SPK S a pokračuji po SM.

2) budu pokračovat argumentací, na kterou mne přivedl v závěru dlouhého vlákna Tomáš. Pokud mne tady už někdo 15 let přesvědčuje, že projetím nemapové komunikace znamená, že domalovávám (projedu) komunikaci předkem vozidla a ne podle logiky až za mnou (projetím, po projetí), a že tedy v okamžiku dotyku s mapovou komunikací mi vlastně vzniká mapová křižovatka, tak stejným způsobem a principem mohu vynést kótu. V opačném případě jsou tyto dvě věci v příkrém rozporu a potom se klaním k tomu, co jsem zde již několikrát v minulosti sdělil: řády se vykládají a ohýbají podle toho, jak se to komu hodí. Zkušenější nejen věkem, ale i praxí mají vždy pravdu.
A to domalovávání se dalo i do řádů, nedávno se to na základě dotazu VláďiŽ tady znovu probíralo, že v případě podmínky o domalovávání komunikací (nemapová se projetím stává mapovou) s tím, že to takto platí a basta. Dejme do řádů tedy i toto, že kóta uvedena na SM se vynáší projetím, tedy předkem vozidla pokud to průjezd po SM umožňuje a není ovlivněn vloženým ITI. K takto mapovému místu se vztahují i stanovené podmínky. A je po problému.

Naštěstí nejde zde dnes o body, tak je možné si to tady v klidu vyříkat, ale nedovedu si představit situaci, že by se toto řešilo na mistráku. To by výsledky nebyly ani o půlnoci.

foto
Duža   23.03.2021 v 09:52   odpověděl:
Já to nesleduji nějak do hloubky, ale jen tak povrchně. Sháním další itíky, ať máme možnost řešit něco jiného.
Ale možná teď plácnu hloupost.
Pro pochopení mých myšlenek přečtu řády asi takto:
"Když na SM přejedu bod, který není v mapě, tak si ho vynesu do ZM"
Protože v místě bodu mě po SM přetáhl vložák, tak jsem na SM bod nepřejel a nemám důvod ho vynášet! Co mi říká, že se musím vrátit a vynést ho? Bod přece nevynáším proto, že je uvedený na SM, ale proto, že ho jízdou po SM vynesu. A při jízdě jsem ho neprojel, tak proč ?
foto
michal.g   23.03.2021 v 10:15   odpověděl:
Dužo, tam se vracíš na SM do místa, kde je ta kóta, kterou jsi si nevynesl, protože jsi jí projel vložákem. a řeší se tu otázka, zda tu kótu vyneseš hned dotykem a tudíž v ní plníš podmínku nebo jestli jí vyneseš až tím, že po té SM pokračuješ (názor R.A., s kterým se tentokrát výjimečně nestotožňuji).
foto
matonni   23.03.2021 v 10:18   odpověděl:
Po dlouhé době vás všechny zdravím a dovolím si rebélii: zrušme řády v současné podobě.

Proč? Postavil jsem dost náborových soutěží. Dříve, ještě mimo záštitu AOS pro kamarády a místní, později jako součást oficiálních soutěží. Byly to celkově menší stovky posádek a myslíte, že některá jezdí oficiální Shell déle jak dva roky? Ano, jedna. Zbytek to vzdal a VŽDY byly důvodem nejasnosti a obsáhlost řádů.

Proč nemohou být řády jednoduché a jasné s tím, že pokud autor chce svoji soutěž zahustit, použije prováděčky. Ano, odkope se, prozradí či naznačí své záměry, ale ruku na srdce: copak mistráci nepřehlédnou šipku, detail, směr otáčení .........? Vždyť se vytrácí radost/smutek z nachytání na obyčejné fintě a přecházíme do fáze "právních" bitev.

Omlouvám se za radikální postoj, klidně mne kamenujte
foto
Duža   23.03.2021 v 10:20   odpověděl:
Jo, už to chápu o čem se tady dohadujete. Ta moje teorie o tom tedy není !
foto
michal.g   23.03.2021 v 10:43   odpověděl:
to Matonni: v zásadě s tebou souhlasím. ale pokud to necháš na autorech, tak se tam objeví jiný problém. kolikrát není autor schopen ani zadat jednoznačně podmínku. a když tam budou nějaké prováděčky, tak si to každý vysvětlí jinak. u řádů (jakkoliv jsou těžkopádné a složité) je přeci jen zažitý nějaký způsob výkladu.
foto
matonni   23.03.2021 v 10:52   odpověděl:
to Michal: Michale rozumím ti. Tak ať máme "Řády", které budou jednoduché a jasné a "VZORY" ustanovení pro prováděčky, aby nedocházelo k tomu, co píšeš.
foto
michal.g   23.03.2021 v 11:04   odpověděl:
souhlas. teď ještě najít někoho, kdo to udělá. a to tak, aby to komise odsouhlasila. R.A. by mohl vyprávět...
foto
matonni   23.03.2021 v 12:10   odpověděl:
Vždyť je "tady" tolik lidí ochotných věnovat hromadu času a práce itíkům a možná ještě větší hromadu následným diskuzím. Tak obětujme jeden den v týdnu - místo zábavy s internetovkou bude práce na "řádech a vzorech". Teď je ideální čas.
foto
Zbyťák   23.03.2021 v 12:41   odpověděl:
To Mattoni: Mám jen připomínku, že někdy v pravěku se na Moravě pořádaly soutěže dle zjednodušených řádů. zplozených Důžou a základě stejných poznatků. Nesetkaly se však s porozuměním posádek, jezdících v česku. Viď Důžo..
foto
Duža   23.03.2021 v 13:05   odpověděl:
Jo, jo, Zbyťák má pravdu. Díky zjednodušeným řádům k nám začaly jezdit posádky z Polska a Slovenska. To jsme ještě měli Metodické středisko AOS pro Moravu, tak jsme si to mohli u nás dovolit. Po zrušení střediska jsme se bohužel museli přizpůsobit platným řádům. Ale většina Moravských posádek odmítala dle nich jezdit, což se samozřejmě projevilo na neochotě postupu do mistráku i na účasti v Českém poháru.
Zjednodušené řády byly postaveny na tom, že obsahovaly základní pravidla, podle kterých se AOS jezdí a neuvedené kombinace musely být vysvětleny v záhlaví iti, či prováděčkách. Otevíraly se tak neskutečné možnosti pro stavitele.
Bohužel někteří ve výboru byli razantně proti. "Ať si na Moravě tak jezdí, my v Čechách ne"! Mohl bych jmenovat kdo, ale to již je dávno pryč.
Jiná možnost než se přizpůsobit nebyla, ale projevilo se to bohužel na zájmu o náš sport právě na Moravě.
Světýlko na konci tunelu byl návrh nových řádů od R.A., ale proč neprošel se zde raději rozepisovat nebudu.
foto
matonni   23.03.2021 v 15:33   odpověděl:
Je zarážející, že existuje na Moravě vyzkoušené a prověřené řešení a my se nadále čvachtáme v zakaleném a neprůhledném rybníčku. Díky tomu se čeká na vyhlášení i 4 hodiny, protože "válčí" zástupci jednotlivých názorových skupin, HR se z toho může zbláznit a většina soutěžících, co trpělivě čeká na vyhlášení je otrávená. Nemluvě o třetích etapách. Ptám se: "Proč?"
Trend úbytku posádek je bez provedení změn nezastavitelný!! Čekáme, až nám AMK omezí peníze, protože tam někomu dojde, že poměr vydaných peněz na jednu posádku je oproti jiným odvětvím neadekvátní? A kdo z vás jste si zkusili oslovit sponzory na připravovanou soutěž, tak nejspíš víte, že po sdělení o počtu účastníků a možných "diváků" s vámi slušně, ale rychle vyběhnou.

Zas na nějakou dobu končím v této diskuzi, nahazuji klenutý strop, najíždíme zítra červnový Dakar a tohle byla malá odbočka v korona aktivitě/neaktivitě. Přeji všem mnoho zdraví.
foto
Zdeněk Klenák   23.03.2021 v 22:13   odpověděl:
Jsme to ale pitomci, když existuje takové jednoduché řešení a my ho nevyužijeme. Myslím, že trend soutěží na Moravě mohl pokračovat, ty tzv. moravské řády asi nebyly v rozporu s těmi tzv. našimi. Obtížnost a jasnost soutěže záleží hlavně na autorovi. I podle jednoduchých Řádů se dá postavit blbá a těžká soutěž a naopak. Tím nechci říct, že je vše úplně v pořádku.
foto
R.A.   24.03.2021 v 11:17   odpověděl:
V tomhle souhlasím se Zdeňkem. Řády přeci nemůžou za třetí (čtvrté) etapy. Když budou Řády jednodušší, tak bude ještě více situací, kde se nebude o co opřít a k diskuzím bude docházet o to častěji. Následné diskuze jsou kvůli tomu, že HR něco uteklo, nebo něco podcenil. Ale to se není čemu divit, jedna etapa obsahuje stovky rozhodnutí. A výkonost posádek je samozřejmě různá a tak i výkonost HR. Určitě se shodneme, že jsou soutěže, kde pravidelně není co řešit a pak ten zbytek, kde toho uletí někdy míň někdy víc. Ale to tak bude vždy.

Určitě nemůže být absolutně na škodu, když si někdo udělá moravské, zjednodušené, pro začátečníky, nebo jakékoliv jiné řády, které budou podmnožinou Řádů. Následně na to může postavit soutěž, ale musí si dát sakra pozor, aby nezabrouzdal někam, kam nemá. Spoustu věcí už totiž i zapřisáhlí odpůrci Řádů ví, jak mají podle nich jezdit. Například se mi stalo, že jsem při stavbě STEPu vynášel kótu SM. Žádný podmínky nic, jen si to vynést. A pak za mnou Maďaři přišli, proč se tam najednou objevila kóta, že to nikdy neviděli a ve STEPáckých řádech nic takovýho není. A takových věcí se může vyloupnout dost.

Ale postavit to samozřejmě jde. Projděte si ještě jednou všechny etapy, co vytvořil Ruso a které jsou tady tak chválený. Na to stačí Řády na jeden list papíru. Tam je vždy podmínka v kótě, občas vložák a pak už se jen jezdí mezi kótama a musí se dávat pozor na jednoznačný výjezd. To ale jen potvrzuje to, že je to o trati a ne o Řádech. A i tak vám může Ruso potvrdit, že se mnou musel každoročně řešit na své tradiční soutěži spousty připomínek, protože se například neuhlídali nejkratší průjezdy.

Absolutně ničemu nevadí ani dnes, když jak píše matonni, autor vše pořádně vysvětlí v prováděčkách a u protiřádových věcí třeba rovnou v iti.

Vzpomínané „moje“ Řády taky nebyla žádná revoluce. Jen jsem to přeskládal, aby to na sebe více navazovalo, protože si mi zdá, že je to dnes tak různě na přeskáčku a změn tam bylo naprosté minimum.

Komise to taky nemá jednoduché a myslím, že nikomu nebude bráněno tam kandidovat, protože jsou tam i lidi ze setrvačnosti, nebo donucení. Část lidí volá po zjednodušení Řádů, do toho ale každou chvíli chce někdo do Řádů něco doplňovat. Největší „expert“ je pak Vláďa, kterej přestože ví, že se vždy rozhodne blbě, tak po sáhodlouhé diskuzi, za účasti samotnýho autora tratě, kterej přiznává, že je to dost na vodě a že se mu to nezdálo už od začátku prohlásí: „Myslím si, že varianta průjezdu SM 2 Jankovy etapy SPK N a SPK S je jediná a správná“. Tzn. super, pojďme to stavět. Tak to mi ho teda vyndej.
foto
Vláďa   24.03.2021 v 20:18   odpověděl:
Správně Ráčku - je potřeba ale také doplnit, že by se vše mělo odvíjet od stejné logiky a na to není třeba být nějak velkým expertem. Pokud vytvářím křižovatky a nové mapové komunikace malováním předkem, tak mohu předkem vynášet i body / kóty na SM uvedené.
No a co nadělám, mám už nějak zakódováno, že v AOS se z 50% rozhodnu špatně. Hlavně, že to jakž takž vychází v běžném životě. To by bylo asi horší.


ZPĚT na 1. stránku -7 -6 -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 < 3 > 4 5 6 7 8 9 10 11 12
_________________________________________________________________________________________________________________________