začínáme s AOS      řády aos      uzavřená diskuze      přihlášky - propozice      výpočetní program      archiv výsledků      archiv jednotlivců      fotogalerie      videogalerie      radary      dopisovatelé      kontakty 

CHCI NAPSAT NOVÝ PŘÍSPĚVEK

Poslední příspěvky:
1) Před 6. dny napsal příspěvek milan hlaváček
UKAŽ 3) Před 19. dny napsal příspěvek michal.g
UKAŽ
2) Před 13. dny napsal příspěvek milan hlaváček
UKAŽ 4) Před 27. dny napsal příspěvek Vláďa
UKAŽ

Poslední reakce na příspěvky:
Před 3. dny milan hlaváček reagoval na milan hlaváček z 21.07.
UKAŽ Před 40. dny matonni reagoval na matonni z 17.06.
UKAŽ
Před 9. dny milan hlaváček reagoval na milan hlaváček z 14.07.
UKAŽ Před 43. dny LukášH reagoval na Nika z 14.06.
UKAŽ
Před 17. dny kk reagoval na Jura 2 z 23.06.
UKAŽ Před 45. dny Špáča reagoval na kk z 12.06.
UKAŽ
Před 37. dny VláďaŽ reagoval na kk z 16.06.
UKAŽ Před 45. dny Nika reagovala na LukášH z 8.06.
UKAŽ

foto
Mirek L.   9.02.2023 v 23:09   napsal:
Tak koukám na startovku ZHS a asi jsou špatně kategorie. Nemá to být (kromě dvou mladých děvčat) místo B40 spíš B60+, možná i B65+? I B25 má většinu ve výše navržených kategoriích! Mladí vpřed!
foto
PetrM   10.02.2023 v 08:19   odpověděl:
Marně v těch přihláškách hledám jméno LUDVÍK.....
foto
Mirek L.   10.02.2023 v 19:10   odpověděl:
Čekám, až do MÉ kategorie někdo doroste. Nechci vyhrávat jenom proto, že nebude další soupeř.

foto
milan hlaváček   8.02.2023 v 17:16   napsal:
Zdravím všechny.
Dnes jsem po ránu, nemaje nic lepšího na práci v období důchodu, tak jsem trochu uvažoval v čem je chyba...
Jako bývalý Boasák, aosák, časoměřič všeho možného motorového, pořadatel taky všechno možného motoristického na všech pozicích, dispečer rychlostních zkoušek rally, atd atd. pro ty s kterými se osobně neznám.

V Blovicích jsme začali pořádat tzv. Setinové rally, rally pravidelnosti... letos pořádáme v sobotu 1.4. již 5. ročník Revival Rallye Úslava.. 17.1. jsme otevřeli možnost přihlášení se na soutěž. Za 21 dní se nám přihlásilo 78 posádek. Startovné není malé, 2900 Kč. a soutěž je vlastně jen podle šipkáče, se značkami začátek a konec obce. Trať dlouhá 150 km s asi 10 místama s buňkami, kde se měří čas na průjezd mezi nimi. Překvapuje mne, že tady problémy s účastí nejsou a na orientačkách je.... vše avízováno hlavně na facebooku Autoklub Úslava Blovice... máme sice i web autoklubuslava.cz, ale nedělám si iluze, že tam je nějak moc návštěvníků...
Na začátku ledna jsem byl pozván klukem na setkání motoristů ve Stodě. Udělal krátkou orientačku se 6 úkoly na fotkách , styl opiš ... nikdy se tam nic nejelo, tedy od roku 1976... měl tam zničeho nic 13 posádek... a to jen dal na svůj facebook....
sice exituje facebook skupina AOS, ale to je pro drtivou většinu nic neříkající. Nešlo by to třeba přejmenovat na něco jako "automobilové soutěže orientační" nebo ještě přidat třeba "srazy"...
Nebo založit úplně novou stránku, ale s názvem který se snadno vyhledá, prostě něco "automobilové...."
Když budu mít nějaké auto a budu chtít se někde realizovat tak určitě bych hledal "automobilové... ať setkání, srazy, soutěže...
Mohlo by to třeba přivést nějaké nové lidi, kteří si to ze zvědavosti otevřou....
Já třeba ty Blovice dal na stránky Srazy Youngtimer a Srazy historických vozidel - pozvánky na akce.... a mám z těchto stránek odevzu 10 posádek....
Zauvažujte nějak dohromady o tom co píšu, doufám, že aosky třeba i v nějaké lehčí formě mě přežijí...



foto
IgorM   9.02.2023 v 10:45   odpověděl:
Sociální sítě a jejich rozvoj, to určitě není na škodu - dneska jsou klasické webové prezentace už mrtvé, vše se odehrává na facebooku a spol.

Já k tomu ještě nabítím nějakou menší reklamu na autobusu - objíždím s ním srazy historické techniky, kde si myslím, že by také mohlo být dost potencionálních zájemců o AOS - akorát zadní sklo už mám polepený reklamou na spřátelený sraz škodovek, tak leda boční a to ani nemusí být polep, ale třeba nějaká prezentace na kapa desce, která navíc má výhodu, že je i přenosná, může tam být i nějaký obrázek... Zase by to ale musel někdo graficky vymyslet (tisk, polep desky a instalaci už zajistím).
https://www.igormauricio.cz/retrovozy/734_09.jpg

Loni jsem to s někým řešil, ale samozřejmě jsem už zapomněl s kým.
foto
TomášP   9.02.2023 v 14:34   odpověděl:
Zdravím.
Chtěl bych jenom představit jak to vidí člověk z venčí. Jeli jsme jednu soutěž v Mostě tuším v roce 2019 jako naší první soutěž když jsme se o tom, že vůbec něco jako AOS dozvěděli o pár týdnu dříve na akci Rally večerní Prahou na facebooku. Ta se nám provedením líbila protože i jako úplní nováčči jsme to tak nějak zajeli a byla to celkem zábava. Následující soutěž v Mostě nás ale překvapila svojí obtížností a tak trochu odradila, protože jsme si říkali, že tomu teda zatím dáme ještě nějaký čas. Pak přišel covid a letos jsme se tedy již rozhoupali, že si to zase zkusíme na Podřipské zabijačce protože tam byla náborová soutěž a říkali jsme si, že tam bychom si to mohli vyzkoušet třeba v lehčí variantě a nebo nám to někdo zkušený vysvětlí. Nakonec jsme skončili na hezkém druhém místě a tak jsme se přihlásili na Zimní Hrubou skálu a zkusíme štěstí i zde i když v už o něco náročnější variantě, ale doufáme, že tam úplně neshoříme.
Nicméně co by podle nás přineslo další posádky je to, že o těch akcích se mimo komunitu nikde nedozvíte. Za nás by byla třeba určitě fajn aktivita na sociálních sítích, kde se dá udělat událost, dá se to sdílet dál a dozví se o tom třeba daleko více lidí. Dále když už se o tom někdo dozví, tak je fajn udělat pro začátečníky obtížnost alá Náborová soutěž, která člověka hned neodradí svojí obtížností. Čímž bychom chtěli poděkovat panu Hrzánovi, (teď doufám, že si pamatuji jméno správně) a jeho přípravě. Už v Mostě nám velice pomohl s vysvětlením co a jak abychom zdárně soutěž dojeli. A poslední věc, která mě už ani nepřišla ale od spolujezdů jsem pochytil, tak je vzhled webové stránky.
Chápu, že pořádat soutěž nebo změnit web není nic jednoduchého a klaním se před každým, kdo tomu chce a může obětovat svůj čas, ale toto jsou jenom takové postřehy od začátečníků, kteří si nyní odjeli dvě soutěže a chystají se na třetí

Takže nic ve zlém a spoustu chuti do pořádání dalších soutěží přejeme
foto
Vláďa   9.02.2023 v 14:59   odpověděl:
To TomášP.
- pro nováčky mohu nabídnout podobnou soutěž jako je Zabíjačka a to u nás ve východních Čechách v Žamberku 22.4. 2023 - Rallye Šmídl 10. ročník, kde se snažíme postavit jednoduché soutěže, kde nejnáročnější máme Malý pohár B25, ale pro začátečníky nabízíme lehčí ktg. Hobby a nebo pro rodinu s dětmi ktg. Family. Letošní ročník je již v přípravě.
Pokud máte čas a neodradí vás vzdálenost, jste zváni. Propozice budou v březnu. Předchozí ročníky - nějaké video na You Tube nebo v našem archivu na tomto webu a fotogalerie na https://www.smidl.cz/o-nas/ - hledat odkaz na konci stránky.
foto
clarus8   9.02.2023 v 15:26   odpověděl:
Zdravím z Moravan,
na faceboku máme dokonce dvě samostatné skupiny AOS,avšak nevím, kdo je spravuje. Na jedné je poslední příspěvek Terezy Bidlové z roku 2019 a na druhé jsou příspěvky z Polep 2020. Tož tak asi.
foto
IgorM   9.02.2023 v 16:56   odpověděl:
Ještě bych se rád optal, zda není k dispozici nějaký reklamní banner o šířce 190 px. Chtěl jsem k sobě na web umístit reklamu, resp. ji tam už umístil, ale vlastně jsem neměl žádné logo nebo něco, z čeho banner udělat - název v záhlaví stránek je na to moc širokej a úzkej (= po optimalizaci na velikost banneru to není vůbec k přečtení), když ho rozpůlím a druhou půlku hodím pod tu první, vypadá to strašně.
foto
matonni   10.02.2023 v 10:54   odpověděl:
Zdravím vás všechny a děkuji za vaše cenné podněty. Určitě je nebereme na lehkou váhu, odpoledne začínáme na vašich podnětech pracovat. Pevně doufám, že celou věc posuneme a brzy uvidíme světýlko na konci tunelu.

Dnes mi volal Jarda Marek, že bychom měli udělat další náborovku, ideálně ještě letos. Zalapal jsem po vzduchu, neboť jsem si myslel, že pro letošek Zabíjačka, Navigátor a Prasátko docela stačí. Po prodýchání jsem mu na jeho nápad kývl Teď hledáme tematický název.

To TomášP.: Tomáši, děkuji za připomenutí situace z Mostu, ze které si tedy nepamatuji vůbec nic, ale asi to tak bude
foto
Ondra Klos   10.02.2023 v 17:04   odpověděl:
Ahoj. Nabízím zdarma k reklamě AOS, dále uvedenou plochu na autě. Celoročně, resp. do rozbití auta. Nápis: " www.aoscz.info - Automobilové Orientační Soutěže " . K dispozici přední + zadní blatníky + přední kapota. Rozměry a barvu dodám na vyžádání. TEL: 725 877 206
foto
matonni   13.02.2023 v 20:55   odpověděl:
Slíbená reakce na podněty, které se v této části diskuze objevily.

1) Převzal jsem od Petra Mandy správu oficiálních facebookových stránek Automobilové orientační soutěže https://www.facebook.com/aoscz.info

2) Spustil jsem FB stránky zaměřené na náborové soutěže a podporu začínajících posádek https://www.facebook.com/DoCileCZ

Obojí je na vlastně na samém začátku a moc vás prosím o pomoc, šíření, podporu a krmení této nenasytné platformy. Bez vás to nepůjde. Další kroky budou následovat. Děkuji.
foto
IgorM   14.02.2023 v 10:14   odpověděl:
Ten FB profil vypadá hodně slušně
foto
milan hlaváček   15.02.2023 v 10:19   odpověděl:
Jo obě stránky jsou dobré.... takže všichni co máte "ksichtoknížku" tedy facebook nastavte sledování, lajkujte a taky sdílejte příspěvky na svých stránkách ať se to dostane do povědomí lidí ....
foto
IgorM   16.02.2023 v 09:33   odpověděl:
Ještě je jedna taková věc, která by mohla nalákat nové zájemce - povšimněme si, kde jsou náborové soutěže, případně kategorie B25 (snad jsem tam zaznačil všechny a taky teda nevím, jestli je kalendář definitivní):

http://imgway.cz/s/91tQ

Půlka republiky je v tomto úplně hluchá a myslím, že někdo, koho by AOS i zajímalo, nepojede na první závod přes půl republiky, kdy ani neví, co vlastně očekávat a jestli to nebudou jen vyhozené peníze za pohonné hmoty a ztracenej čas. Jižní Morava, Vysočina, Zlínský kraj, vše nula. To je škoda. Stejně jak západní Čechy.

I kdyby to byla jen jedna soutěž třeba v Třebíči, tak to může nalákat kohokoliv v okruhu třeba 50 km, i kdyby se jen došel podívat jako divák. To stejné třeba Prostějov.

Tak to jen tak na uvážení, už tu to bylo několikrát i zmíněno (i já sám jsem to myslím někde psal), s organizací nebo vymyšlením tratě někde tady u nás na jihu Moravy mohu pomoci, ale postavit trať musí někdo jiný.






foto
matonni   16.02.2023 v 10:50   odpověděl:
Jenomže co s tím?! Neexistuje "centrální plánování", i když dlouhodobě se komise snaží udržovat počet soutěží na stabilní úrovni a více či méně "přiděluje" organizaci po dohodě s tradičními staviteli. A je na jejich ochotě, zda to břímě přijmou.
Já už roky tvrdím, že by každý z účastníků (mimo nábor) měl čas od času něco postavit. Neměli bychom se dělit na dvě party, kde jedna dává a druhá jen bere. Ta zkušenost s organizací soutěže je k nezaplacení, je nepřenositelná a měla by si jí zkusit každá posádka. Poté bude mít úplně jinou optiku při hodnocení soutěže, pochopí, proč se tak dlouho čeká na vyhlášení atd. A nemyslím to tak, že všichni musí umět nakreslit mapy, všichni musí mít vlastní vybavení k pořádání. Stačí projevit zájem a chuť a věřím, že se ochotné ruce najdou.
Již roky nabízím nakreslení podkladů pro soutěž, nabízíme zapůjčení tabulí, kuželů a samozřejmě i ruce k dílu. A rozhodně nejsme jediní, stačí projevit zájem. Je to mnohdy těžké, obzvlášť při větších vzdálenostech, ale kde je vůle ... Např. Vláďa Žlábek z Chocně nachystal nedělní část Zabíjačky na Podřipsku. A nebylo to jen od stolu, to všichni víme, že je to jen ta menší část práce. Tohle se nedělá pro peníze, ty stovky hodin a stovky kilometrů nemůže nikdo zaplatit a především to ani nikdo neočekává. To musí být srdeční záležitost.
A tento vklad je téměř stejný, pokud vám na soutěž přijede 10 nebo 40 posádek.
Je to začarovaný kruh, do kterého se nikomu moc nechce vstupovat.
foto
TomášP   16.02.2023 v 13:12   odpověděl:
Zatím máme v plánu Hrubou Skálu. Pokud tam úplně nepohoříme, tak pak bychom chtěli Žamberk v Dubnu a pak Kladno. Do Hlučínska a Mohelnici na podzim ještě nevíme, ale už je to pro nás celkem daleko na výlet a bohužel druhý člen posádky má dovoleno jen jeden den pryč😀
Mrknu se tedy na FB na skupiny související s AOS jestli se tam něco bude dít a případně se přidáme. Zatím jenom mohu zhodnotit FB Docile, kde jsme se snažili najít fotky ze soboty ale zatím jsme našli jen fotky z neděle. Možná by stalo za to, dát je do Alb, aby se daly dobře dohledat. Pokud bude mít pan Hrzán chuť, tak se mi může ozvat, kontakt na mě má, a můžu mi zkusit pomoci s FB.
Poslední věc. Je mi jasné, ze uspořádat soutěž není žádná sranda, znám to z rally, ale pokud u toho zůstaneme, tak bychom rádi něco uspořádali také abychom si to pravě mohli vyzkoušet.

foto
R.A.   1.02.2023 v 21:18   napsal:
V sekci VÝSLEDKY už jede paralelní zkušební počítání výsledků jako "Stínové výsledky". Duža to perfektně rozchodil, takže už jsou tam započítány i výsledky z prvních kol. Najdete tam i vysvětlení, jak se co bude hodnotit. Je jasné, že to přinese nějaké připomínky a kontroverze, tak je klidně piště do druhé diskuze, stejně tak případné dotazy. Upravit to ještě určitě půjde a třeba zjistíme, že je to úplná blbost
foto
Jiří Boudný   2.02.2023 v 21:07   odpověděl:
Prosím o přihlášku do kategorie K5. Díky JirkaB.
foto
Radek   4.02.2023 v 21:56   odpověděl:
Tak paralelní zkušební počítání výsledků již běží, ale mistr volantu už asi počítaný nebude.
foto
Lole   5.02.2023 v 01:34   odpověděl:
Stínová paralela parabola .. gratuluju všem stínovým mistrům roku 2023 .. Radku, dokud tě někdo nezastíní, jsi úřadujícím volantmistrem ty ... to bude prdeeel jak to letos zajezdíte
foto
R.A.   6.02.2023 v 10:41   odpověděl:
To jsem neřešil. Mistr volantu je samostatně mimo a neměnil se ani při změně na stávající systém (alespoň myslím). Maximálně by šlo udělat volantový pořadí pro každej seriál (nebo těch 4-5 celorepublikových), ale z toho by se asi Duža opupínkoval.
foto
Radek   6.02.2023 v 18:58   odpověděl:
To bylo spíš rýpnutí, hlavně že Duža dělá stínový výsledky a na normálního mistra volantu kašle.
foto
Duža   6.02.2023 v 19:53   odpověděl:
Stínové výsledky jsou pro mě náročnou prací navíc. Na normálního mistra volantu určitě nekašlu !

foto
Duža   31.01.2023 v 17:11   napsal:
Měl jsem dneska nečekaný hovor. Zavolala mi manželka jedné z největších legend severomoravské BOAS Franty Hordossyho. Franta se zajímal, zda ještě vůbec jako sport existujeme. Ujistil jsem ho, že nás pamětníků zlatých časů, stále ještě pár existuje a dokonce i pořádáme soutěže. Bohužel hovořil obtížně, protože má zavedenou tracheostomii, ale všechny nás pozdravuje.
foto
VláďaŽ   31.01.2023 v 18:09   odpověděl:
S posádkou Hordossy-Reczmanik (doufám, že jsem jména nezmrvil) jsme se potkávali na soutěžích, ale už je to tak dávno... Neměl Franta prodejnu aut nebo servis? Pozdravuj ho, prosím!
foto
kk   31.01.2023 v 22:04   odpověděl:
Ano, někde u N.Jičína něco s auty dělal. Já pamatuji posádku Franty s Hadrav(b)ou. Ale už je to strašně dááávno... K pozdravení se připojuji.



foto
Duža   1.02.2023 v 10:26   odpověděl:
Ano, posádka Hordossy - Hadrava jezdila federál BOAS. Franta měl autosalón Škoda v Havířově, velkoobchod s autodíly a síť prodejen Bouticar. Na důchod se odstěhoval někde do Jeseníků.
foto
VláďaŽ   1.02.2023 v 13:05   odpověděl:
No tak, i když má zdravotní problémy, může sledovat tento web a komunikovat na něm písemně a alespoň trochu se "dostat zpět na palubu"
foto
milan hlaváček   8.02.2023 v 16:43   odpověděl:
František dělal šéfa boasáckého střediska na severní Moravě, ne? No doufám, že se tu taky občas objeví... internet zvládáme i my důchodci...zdravím ho...

foto
PetrM   26.01.2023 v 10:37   napsal:
Konečně jsem si pročetl JTCHA k Zabijačce a tak taky přidám pochvalu.
Úplně vidím, jak si musel Vláďa při stavění užívat u těch podjezdů na Mělníku, než to vymyslel. To bylo fakt vymazlený!!!
Ale zase mě některé věci štvaly, jako již zmíněný kratší průjezd ve Vražkově ne úplně o 20% a pak taky nejasný konec SM1 ve druhé sobotní etapě, kdy reálný výjezd v kótě 232 měl být rovně... Ale nebylo to zcela jasné rovně. Ale celkově SUPER víkend!!! Díky!
Jinak musím taky poznamenat, že systém závodů sobota a neděle mě moc nesedí. Rozhodně je lepší k sobotě pátek odpoledne. Jinak je celej víkend úplně zabitej.
foto
clarus8   26.01.2023 v 11:24   odpověděl:
Trochu ti nerozumím. Nejdříve SUPER víkend a pod tím víkend úplně zabitej.Byl to prostě super víkend AOS.
foto
PetrM   26.01.2023 v 11:58   odpověděl:
To Clarus: Z důvodu toho, aby na rozdíl od loňska tlačenka po zabijačce ztuhla, tak chápu variantu So+Ne. A jednou to je v pohodě ale nechtěl bych, aby se to stalo pravidlem....
foto
VláďaŽ   26.01.2023 v 12:38   odpověděl:
Díky, Petře, za pochvalu! Kdybys věděl, že k soustavě podjezdů měla patřit ještě soustava 7 (i zvedacích) mostů přes Vraňansko-hořínský kanál (jeli jste jen 3)... Holt někdy příště
Jak psal níže Jura2 - So+Ne na Zabijačku ano, jinak ne nebo jen zcela výjimečně. To je asi většinový názor.
foto
matonni   26.01.2023 v 18:26   odpověděl:
Pokusím se úvahám o časové variantě Zábíjačky 2024 dát jasnější rámec a odtajňuji plány:
Pátek - B50, 2. etapy, začátek někde u Prahy, cíl Podřipsko
Sobota - B50, B25 a B0, pro mistrák 3 etapy, ostatní 2 etapy
Zabíjet by se mělo v pátek, aby v sobotu po vyhlášení bylo vše připraveno k výdeji.

Snad nám dva uplynulé ročníky poskytly základní kostru, na kterou nyní roubujeme jednotlivé odnože a sami nevíme, které se ujmou. Víme, kde máme slabiny a z toho vycházíme. Pokud se chcete podílet na zlepšení, tak kritizujte, navrhujte, diskutujte. Budeme rádi.
foto
Vláďa   26.01.2023 v 19:51   odpověděl:
To Matonni:
- myslím si, že bez ohledu na kategorie obtížnosti je tato klasická dvoudenní varianta lepší než So+Ne. V tomto souhlasím s PetremM.
Je potřeba se na to podívat i očima pracujících. I když AOS je oddychový sport, přesto ta neděle volna je na místě jak pro soutěžící, tak i pro pořadatele. Hodnotím dle vlastní zkušenosti. Po nerváku jak soutěž dopadne následuje úplné nedělní vymytí mozku, než hned druhý den řešit problémy v zaměstnání.


ZPĚT na 1. stránku -7 -6 -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 < 3 > 4 5 6 7 8 9 10 11 12