začínáme s AOS      řády aos      uzavřená diskuze      přihlášky - propozice      výpočetní program      archiv výsledků      archiv jednotlivců      fotogalerie      videogalerie      radary      dopisovatelé      kontakty 

CHCI NAPSAT NOVÝ PŘÍSPĚVEK

Poslední příspěvky:
1) Před 11. dny napsal příspěvek Zbyťák
UKAŽ 3) Před 16. dny napsal příspěvek LukášH
UKAŽ
2) Před 15. dny napsal příspěvek VláďaŽ
UKAŽ 4) Před 20. dny napsal příspěvek matonni
UKAŽ

Poslední reakce na příspěvky:
Před 10. dny kk reagoval na Zbyťák z 14.11.
UKAŽ Před 28. dny Ludvík Prášil reagoval na PetrM z 27.10.
UKAŽ
Před 13. dny VláďaŽ reagoval na VláďaŽ z 10.11.
UKAŽ Před 27. dny milan Hlaváček reagoval na matonni z 28.10.
UKAŽ
Před 18. dny milan hlaváček reagoval na matonni z 5.11.
UKAŽ Před 28. dny PetrM reagoval na Martin G z 28.10.
UKAŽ
Před 20. dny matonni reagoval na Nika z 3.11.
UKAŽ Před 30. dny Jura 2 reagoval na matonni z 24.10.
UKAŽ

foto
Míša   25.02.2018 v 14:56   napsala:
Nejdřív bych chtěla poděkovat za parádní svezení na HS Mě se to líbilo, ale zjistila jsem, že v rámci střevní virózy , kterou jsem si od středeční noci užila mi neodešel jen obsah žaludku a střev, ale i mozek jsem asi pozbyla a výsledek tomu odpovídal. Nevadí
Nicméně mám jeden dotaz (autora jsem pochopila a snažila se to i zajet), který bych si chtěla vyjasnit i vzhledem k tomu, že dodělávám první kolo MČR. Když jedu SM, zajímá mě ZM nebo jakákoli jiná mapa než ta slepá? Chápu reálné opuštění SM, chápu že v kótě ze SM uhnu, když mám podmínku. Podmínka "Každou SM opusť první mapovou možností" mě nutí sledovat jak SM tak ZM. To je OK?
foto
Lole   25.02.2018 v 19:14   odpověděl:
Na HS jsem nebyl, přesto si tady dovolím napsat názor na SM kontra ZM. Ano asi je to v pořádku když tě někdo nutí sledovat při jízdě po SM i ZM. Já s tím jsem smířenej. Je to něco podobnýho jako řádově přesně vzorem definované zadání "jeď reálně na mapový údaj". Já jsem s tím psychycky bojoval než jsem se s tím smířil jak bylo napsáno někde jinde "my jsme zvyklí to takhle jezdit protože když to někdo takhle zadá tak to nesnese jiný výklad"
foto
michal.g   25.02.2018 v 19:21   odpověděl:
Souhlas s Lolem. A taky s Míšou, že to bylo fajn svezení. Díky Petrovi i celému týmu pořadatelů.
foto
Lole   25.02.2018 v 19:25   odpověděl:
A ještě si tady ohřeju svou starou polívku ... při nějaké těžké diskuzi nad dodatkem řádů možná v roce 2006 jsem se právě snažil z řádů vytlačit ten vzor "jeď reálně na mapový údaj" ale to se mi nepovedlo takže to tak jezdíme - "mapově L" umíme zajet i když tam dojedem reálně, ale musí to být po mapě ... podle mě hrozná blbost
foto
kk   25.02.2018 v 19:27   odpověděl:
Stále jsme si v řádech neujasnili, zda SM je reálný, či "jiný" údaj.Kdyby se řeklo, že to je reál, pochopitelně bych se na ZM vyprdnul. Tady asi všichni pochopili autora.
foto
Lole   25.02.2018 v 19:40   odpověděl:
No ano - pochopit autora a tady to bylo asi evidentní, že to šlo pochopit a nesneslo to jiný výklad. Však kluci z HS jsou známí tím že pro to mají cit a nemusí používat na vyhodnocení něco jako "život je holt někdy nespravedlivej"
foto
Arzit   26.02.2018 v 06:51   odpověděl:
Přidávám se k poděkování za super soutěž na rozkoukání.

Je tu ten dotaz kvůli SM bez směru průjezdu ve druhé etapě?
Kdy snad až na jednu nebo dvě posádky si lidi vybrali směr podle jednosměrky v základní mapě?
foto
Špáča   26.02.2018 v 10:42   odpověděl:
Ten směr průjezdu mě mrzí - šipka my vypadla při překreslování. Proto jsem musel SPK L dát ano i ne.
foto
Klenák Zdeněk   27.02.2018 v 16:35   odpověděl:
Míšo, já myslím, že ta podmínka se SM byla úplně v pořádku. A je úplně jedno, jestli SM reálný či "jiný" údaj, prostě v určité části (v tomto případě to byla SM) máš opustit komunikaci první mapovou možností. A navíc se to snad ani jinak nedalo vyložit Že musím sledovat mapu? To musím i v jiných případech.

foto
Lole   24.02.2018 v 21:33   napsal:
Tak Juru 2 jsem nějak umyl v jiném vláknu dole, že se trefuje do BASKu zbytečně, protože máme v BASKu pořádek. Ale znáte mě, já vrtám do všeho a když se nic neděje tak si musím něco vytáhnout. Tak se ptám: jak je to možný, že otevřu AOS a je tam:
Poslední aktivita v diskusi proběhla před 3. dny
Poslední aktivita v diskusi začátečníků proběhla před 55. dny
Už když se to založilo tak jsem říkal že je to na nic. Začátečníci se baví se všemi v horní diskuzi a ta dolní je ku ničemu a solo kalendáře a vůbec celá paralelní lišta pro začátečníky je na nic. Rád tady přečtu názory, že to není pravda a že to je dobrý. Pak tom uznávám, jinak hlasuju za zrušení
foto
Lole   24.02.2018 v 21:41   odpověděl:
Proč to téma vůbec otvírám: pro mě je to akorát zdržovačka že vlastně musím otvírat jakousi paralelní skupinu o kterou se zajímáme a chceme ji držet, abych se tam stejně dozvěděl že je tam mrtvo. A taky si myslím že té skupině pomáhá to, že se nás drží nahoře a ne že si tam budou něco špitat dole uříznutí
foto
Lole   25.02.2018 v 12:09   odpověděl:
... tak to otevřu druhý den tady a je tu taky mrtvo ...a je za váma první mazec Hrubice ... no tak asi musela být celkem dobrá protože to je známka kvality ... když je něco v pořádku tak se mlčí, vrtá se jenom do něčeho ...
foto
Arzit   26.02.2018 v 06:46   odpověděl:
Za mě, začátečnická diskuze není vůbec špatná. Existujou lidi, co nemají odvahu se ptát na začátečnické dotazy v diskuzi, kde se spolu baví mazáci a rozebírají tam mistrákový finty.
A to že je tam teď chcíplo je o tom, že bylo před začátkem sezony.

foto
kk   19.02.2018 v 17:21   napsal:
Možná jen připomenutí posádkám, startujícím na ZHS aby přivezly svá loňská st.čísla, kvůlivá handlu.

foto
R.A.   16.02.2018 v 22:34   napsal:
Zimní dozvuky

Po letošní internetové Zimě vedu ještě obsáhlou mailovou diskuzi s Libunou a snažili jsme se vzájemně pochopit. To se nám snad docela povedlo. I když totiž letošní Zima byla prezentována trochu jako nábor pro začátečníky, tak podle mě se na něčem takovým s AOS začít nedá. Naprosto se totiž dá souhlasit s Libunou v tom, že se naše soutěže často jezdí podle toho, "že se to tak jezdí". Vzpomínám si, že když jsem začínal, tak se mi to taky nelíbilo, ale postupem času jsem se s tím smířil a dnes si myslím, že to skoro ani jinak nejde. To by jedině musely být řády 5x takový a ke každé situaci mraky příkladů.

Už jenom třeba kvůli domalovávání a rušení jsou v řádech 3 příklady, jenže těch možností je daleko, daleko víc. Až při naší diskuzi jsem pochopil něčí příspěvek o vyorané brázdě = když mažu a projedu rovně mapovej kříž, tak už tu křižovatku nemůžu přejet mapově napříč. Ale nic takovýho v řádech nenajdu. A logicky se skoro i nabízí, že když takto pod sebou mažu, tak pak mám v té křižovatce napříč mezeru. To ale nechceme, je to trochu analogie s křížením SM, které při návratu na ni nevadí, jak kdyby křižovatka byla nikoho a všech. Libunovi jsem dával můj pohled na věc opět s korálky a to že v místě křižovatky je víc korálků naráz za každou cestu, která do té křižovatky vede. Příjezdem smažu jeden z nich a pokud mažu i na odjezdu, tak další. Takže po průjezdu kříže mi tam ještě stále dva v té křižovatce zbyly, což mi umožňuje ji nadále používat. Nebo najití toho místa kam až mažu při reálné jízdě, když další údaj řeším po opuštění křižovatky, ze které byl dán výjezd. Kde mi tedy končí reálná jízda a co je pro nás vlastně křižovatka? Libuna pro většinu z nás začal nepochopitelně operovat s hranicemi křižovatky dle PSP, jenže my to tak nebereme, protože víme, že nemáme v našich stále složitějších zadáních prostor pro území nikoho, což by byla celá oblast křižovatky dle PSP. Nedej bohu ještě s nějakými ostrůvky. Na reálné křižovatky tak nahlížíme stejně jako na mapové, jsou to pro nás jen ty průsečíky os komunikací a tím pádem jen ten jeden mikrokorálek. Pak dokážeme například až do tohoto průsečíku mazat a z něho už nemazat.

I když jsem tedy po posledních změnách řádů v roce 2012 byl spíše proti dalším změnám, tak nyní souhlasím, že by to chtělo nějak učesat. Zjednodušení si nedokážu moc představit, ale hlavně aby to odpovídalo tomu, jak to dnes jezdíme. Malý testík. Nakreslete, nebo si představte, vložený itinerář "Za každou dejkou jeď vždy vlevo" Zlivem. Máte? A teď se podívejte do Řádů na M/6-8 a jeho slovní výklad…. A potom si zkuste představit, jak máte někomu vysvětlit, že se při mazání reálnou jízdou mazal i ten kousek od návěští k výkonnému povelu….To pak toho prudiče už začínáte trochu (ne zcela ) chápat.
Nejvíce problémů je samozřejmě s dodělávanými věcmi, které ne vždy dobře navazují na všechny pasáže a mazání je jen jednou z nich. Pokud by se tedy podařilo předělat Řády do podoby, kterou dnes jezdíme, tak by to určitě usnadnilo život začínajícím posádkám, které by nemusely několik sezón zjišťovat, "jak se to teda jezdí".

Nebude to jednoduché ani rychlé, určitě ne na letošek. Jura 2 se do toho chce pustit. Dokonce i Libuna, což vás asi spíše rozveselí a těžko si to dokážete představit. Já si to po naší diskuzi lehce představit dokážu a iniciativě bych meze nekladl. Když to bude k ničemu, tak můžeme třeba poprosit kk, aby mu to taktně vysvětlil
foto
kk   17.02.2018 v 02:47   odpověděl:
Z našich soutěží se, díky nástupu navigací a GPS, naprosto vytratil význam orientace. Proto vymýšlíme kraviny s korálky, jak je tlustý sloupek od dopravní značky a další pitominy. Dnes už se bohužel nejedná o orientaci v mapě a reálu, ale jen v iti, resp. o tom, kdo vymyslí ještě větší píčovinu, aby se jakžtakž ještě vešel do řádů a přitom zamotal budku soutěžícím. Ty současné řády jsou v dnešní podobě asi přežité a navíc poskytují množství různých výkladů /viz příspěvek R.A./
Co se týká Libuny, té to vysvětlím taktně nebo aj tak.
foto
Jiří Boudný   18.02.2018 v 23:18   odpověděl:
Chci navázat na RA, je smutnou zkušeností, že řadu věcí jezdíme podle zvykového práva a ne podle řádů. Smažím se na to upozorňovat již delší dobu, ale nefunguje to. Ze sezony 2017 bych upozornil hlavně na ten nesmysl, že v jedné křižovatce jedu dva pokyny najednou - pokud jsou stejné třeba P. Na několika soutěžích to ty normální (co si myslej, že pro jednu křižovatku je jeden pokyn) stálo spoustu bodů a tento zcestný výklad rozladil jak řadu posádek, tak i některé autory. Pokračovat už nebudu, protože pokud nebude vůle s tím něco udělat, tak za pár roků nebudeme řády potřebovat. Těch pár zbylejch zoufalců se vždycky nějak domluví.
foto
clarus8   19.02.2018 v 00:16   odpověděl:
Jak to tady tak čtu, tak se ptám, co s tím výkonná rada chce nebo bude dělat?
foto
Klenák Zdeněk   19.02.2018 v 10:41   odpověděl:
Jirko, vůbec nevím co myslíš tím "že v jedné křižovatce jedu dva pokyny najednou". Můžeš to nějak blíže upřesnit?
foto
PetrM   19.02.2018 v 11:04   odpověděl:
No mě hned, jak jsem Jirkův příspěvek četl, napadla causa se zdvojením podmínek na Vašem mistráku v Mostě a konkrétně v Obrnicích (ale to nebylo 2017, já vím).
Bylo to nějak jako že v liché kótě máš jezdit vždy L a zároveň tě do té liché kóty zavedla také podmínka "za přejezdem jeď P a L....". A to L se dělalo v té kótě "najednou". Dodneška z toho nespím...
foto
Lole   20.02.2018 v 03:13   odpověděl:
Jajajaj vy mě kluci zase nenecháte spát. A to jsem si říkal: Lole buď potichu, jako Bývalý jezdec a Bývalý člen výkonné rady už se tam neprzni. Ale to se nedá !!
- Ad PetrM a Jirka B. dva pokyny v jednom místě: Petře buď píšete každý o něčem jiném nebo jste to smotali oba: jak píše PetrM o Mostě - to by nebylo plnění dvou pokynů podle Jirky B., ale je to projetí místem za splnění všech (tady dvou) podmínek … pokyn a podmínka jsou dvě různé věci zadání iti
- Ad R.A. vložák Zlivem a M/6-8 … to je nějakej blbej příklad snad - nenašel jsem souvislost ale ! - ten vložák je ošetřený myslím jeden z nejvíc bodů a tedy by mě zajímalo v čem by měl být problém s úsekem návěští-povel
-Ad R.A. orání brázdy: to zas někdo vytáhl z archivu, to jsme řešili s 5ršem u čaje u něho doma někdy na začátku tisíciletí plus malování předkem-zadkem a to se ošetřilo i když trochu krkolomně vzorama a plyne z toho:
1. silnice je křivka - nemá šířku
2. maluje se ani předkem ani zadkem, maluje se tužkou, maže gumou? (body křivky)
3. křižovatka je průsečík křivek, když domaluju nebo smažu podle řádů projetím jednu křivku, tak druhá křivka zůstává, čili není bez toho bodu co byl průsečíkem, není brázda (viz prodloužení jednosměrky třeba při smazání příjezdu)
SUM: chtěl bych ty chytrolíny co chcou, aby někdo napsal něco chytřejšího do řádů, aby dal návrh co to má být
foto
LIBUNA   20.02.2018 v 21:52   odpověděl:
Musím tady veřejně poděkovat R.A. za spoustu času, který mi věnoval vysvětlováním toho, co není v řádech moc jasné, ale "jezdí se to tak". Našli jsme díky tomu i pár dalších sporných nebo nejasných ustanovení. Pokud by se mělo jezdit přesně podle psaného slova, tak si stále myslím, že bych s většinou mých připomínek k zimní soutěži uspěl. Argumenty HR v závěrečném slově, kterými všechny připomínky zamítl, mi moc řádově nepřipadaly, pokud je někdo nečetl nebo se nad nimi moc nezamýšlel, tak tady je cituji:
− jsou to lehce nejasné záležitosti
− na mnoho věcí jsou různé názory
− život není prostě často spravedlivej
− celá křižovatka se prostě nemaže.
− prostě ta STOPka je před křižovatkou a konec debaty
− podmínka do vložáku nevleze ani kdyby se rozkrájela
− tady si to vykládám tak
− tady to tedy nebylo moc dle Řádů ale asi téměř všem bylo jasné, co se po nich chce

To Lole - obrázek v M/6-8 je jediné místo, kde je v řádech Zlivem vyobrazený pokyn "za dejkou L", je to evidentně v jednom okně iti, takže nezasvěcený člověk těžko může vydedukovat, že vložák stejného znění se maluje do dvou oken. Dále prosím o odkazy na ustanovení řádů, kde si můžu přečíst, že silnice je křivka a nemá šířku, že se komunikace maže gumou a dokresluje tužkou a že křižovatka je průsečík křivek. Ty vzory v řádech řeší jenom mazání a dokreslování komunikací projetím a ve všech se jedná pouze o komunikaci mezi dvěma křižovatkami, proto z toho nezasvěcený člověk opět těžko odvodí situaci mazání komunikace vložákem, kterým se projíždí křižovatka.

Myslím, že jako aktivní aosáci to prostě jezdíte "správně" a nad řády se už ani moc nezamýšlíte, ale při pohledu zvenčí tam je nejasných věcí docela dost. Jak píše R.A., začínající posádky by potřebovaly mít v řádech jasno od začátku. Proč by se měly "pomalu vpravovat do problematiky složitých řádů ve kterých jsou pasáže, které normálnímu člověku jsou nesrozumitelné" (citace ze zimní diskuze). Proto jsem i R.A. navrhl, že bych to zkusil trochu upravit. Nechci být za "chytrolína", ale zabýval jsem se v praxi mimo jiné i vytvářením a připomínkováním firemních předpisů a implemetací evropských směrnic, takže částečné předpoklady k úpravě řádů aos bych mohl mít. Pokud ale o to nemáte zájem, tak se nebudu zbytečně angažovat.

Přeji všem úspěšné zvládnutí letošní sezóny.
foto
Lole   20.02.2018 v 22:20   odpověděl:
Vytváření a připomínkování firemních předpisů a implemetace evropských směrnic to bude ten správný přístup Jenom jeden bod z tohoto příspěvku použiju - že problém "z toho nezasvěcený člověk opět těžko odvodí situaci mazání komunikace vložákem" ... blbost se dá postavit vždycky, "mazání komunikace vložákem" není v řádech. Problém je v tom, že si každý chce postavit nějakou koninu a zpětně se chce, aby řády byly postaveny tak, aby tu koninu ošetřily.
foto
Lole   20.02.2018 v 22:34   odpověděl:
Jinak teda Libuno nechci ti brát elán, dej se do toho. Před posledním dodatkem řádů byli dokonce lidi vyzýváni aby dávali návrhy. Pak je ovšem proces. Držím ti palce. R.A. ví co se děje s návrhy
foto
clarus8   20.02.2018 v 23:37   odpověděl:
to Lole
že někdo postaví koninu a pak to chce obhajovat je přece hlavně věc rozhodčích a o tom to asi bude především
foto
Lole   20.02.2018 v 23:45   odpověděl:
Ano rozhodčích. Proto jsou. Pokud pustí do světa něco co potom obhajují slovy jak píše Libuna
− jsou to lehce nejasné záležitosti
− na mnoho věcí jsou různé názory
− život není prostě často spravedlivej
tak to je opravdu divný
foto
Jura 2   21.02.2018 v 10:24   odpověděl:
Lole, nez budes mit silu ovlivnit celou nasi komunitu, zacni tim, ze udelas poradek v BASKu! Vase posadky jako (skoro) jedine jeste nejsou prihlaseny do MCR2018! To bych u klubu, ktery porada tolik soutezi necekal!
foto
Lole   21.02.2018 v 17:29   odpověděl:
Ty Juro jeden 2, co si tady hřeješ svou polívčičku?! Termín je konec února tak holt budeš muset žít zatím v nejistotě co bude

foto
Špáča   16.02.2018 v 11:29   napsal:
Ahoj všichni přihlášení na ZSH 2018
Trať je připravena a projeta exmistrem Láďou Poláčkem. Trocha sněhu také napadla, tak doufám, že se pěkně svezete .
Upozorňuji, že všechny ČK (kromě startu a cíle) jsou záměrně mimo dosahu restaurace – aby se nestalo co vloni, že si někteří došli mezi 2 a 3 etapou na oběd a my ostatní jsme na ně v cíli museli čekat . Proto se na to řádně připravte.
ČP: 1.et 34km 70min Shell: 1.et 27km 70min
2.et 34km 70min 2.et 27km 70min
3.et 36km 80min 3.et 29km 80min
To je zatím vše, zbytek až na Rozpravě. Jen ještě prosím o dochvilnost příjezdu na JZ. Díky


ZPĚT na 1. stránku 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 < 272 > 273 274 275 276 277 278 279 280 281