začínáme s AOS      řády aos      uzavřená diskuze      přihlášky - propozice      výpočetní program      archiv výsledků      archiv jednotlivců      fotogalerie      videogalerie      radary      dopisovatelé      kontakty 

CHCI NAPSAT NOVÝ PŘÍSPĚVEK

Poslední příspěvky:
1) Před 11. dny napsal příspěvek Zbyťák
UKAŽ 3) Před 16. dny napsal příspěvek LukášH
UKAŽ
2) Před 15. dny napsal příspěvek VláďaŽ
UKAŽ 4) Před 20. dny napsal příspěvek matonni
UKAŽ

Poslední reakce na příspěvky:
Před 10. dny kk reagoval na Zbyťák z 14.11.
UKAŽ Před 28. dny Ludvík Prášil reagoval na PetrM z 27.10.
UKAŽ
Před 13. dny VláďaŽ reagoval na VláďaŽ z 10.11.
UKAŽ Před 28. dny milan Hlaváček reagoval na matonni z 28.10.
UKAŽ
Před 18. dny milan hlaváček reagoval na matonni z 5.11.
UKAŽ Před 28. dny PetrM reagoval na Martin G z 28.10.
UKAŽ
Před 20. dny matonni reagoval na Nika z 3.11.
UKAŽ Před 30. dny Jura 2 reagoval na matonni z 24.10.
UKAŽ

foto
Tomáš   23.11.2019 v 17:46   napsal:
Ahoj všem, co nejsou přihlášení na MČR Most. Měl bych chuť ho absolvovat, ale nemám ani navigátora ev. ani řidiče. Neměl by někdo zájem se přidat? Slibuju přinejhorším 18 či 19 místo, ale každá zkušenost dobrá. 😀 Nabídky sem nebo na 603480596.

foto
Jiří Boudný   17.11.2019 v 21:59   napsal:
Začnu nové vlákno.
Přečetl jsem si diskusi a nevím jestli se mám smát, nebo to dát do tisku jako reklamu na přilákání nových posádek k Aos. Jestli jsme opravdu schopni zaměňovat dopravní značení v křižovatce s vložákem, tak můžeme zahodit řády a jezdit to, jak autora s rozhodčím napadne. Dopravní značení přece platí v křižovatce kde je nainstalované případně mi dodatková tabulka řekne, že platí třeba za 100 metrů. To dopravní značení mi může vytvořit jednoznačný průjezd křižovatkou. V žádném případě mě ale nemůže stanovit průjezd pro další křižovatku i přes tu skutečnost, že je nesmyslné a vpodstatě nemůžu v té dané křižovatce splnit požadavek dopravních značek. Zcela něco jiného je pak vložák, který musím splnit až tam kde to lze, tedy třeba až na třetí křižovatce.
Lze jen smutně konstatovat, že různých úletů bylo v zatím odjetých mistrácích v letošní sezoně více než dost a je tím značně poznamenána kvalita těchto soutěží, zejména pak objektivní hodnocení samotných posádek. Nejsou totiž hodnoceny za svoje vlastní chyby, ale za posoutěžní vyřešení chyb autora. To rozhodně nepřispívá k popularizaci našeho sportu. A to už vůbec nemluvím to tom, že jenom přečíst si řády znamená pro 90% zájemců odchod ze scény.
Dál se rozepisovat nebudu, řešení jednotlivých nesmyslností by si vyžádalo značně obsáhlou diskusi ke každému itiku samostatně a na to bohužel nemáme ani dost času a asi ani dost chuti.

foto
Nika   16.11.2019 v 21:58   napsala:
Malý pohled z „podbedny“

Ahoj, dneska mám trochu chuť psát a také chci nadhodit jedno téma do diskuze – to ale až níže. Nejprve chci poděkovat pořadatelům za dnešní a včerejší soutěž!

Pro mě soutěž plná překvapení:
1.Překvapení – mapy horší než jsme čekali – to, že Mirek kreslí tlustou tužkou víme, nekvalita map byla i avizována, ale že v první etapě místo ZM dostanu něco, co jsem si nazvala „černý flek“ a mám podle toho jezdit po Praze, jen při chabém osvětlení v autě… no, bezkonkurenčně nejhorší mapa, podle které jsem kdy jela – to nikdo jen tak nepřekoná.
M50 ve 3. etapě taky nebyla zrovna ideálně čitelná, ale lepší než první etapa…

2.Překvapení - obtížnost noční části – od Mirka jsem byla zvyklá spíše na lehčí soutěže, furt dopředu, žádné velké motání.. alespoň co si tak vybavuji jeho poslední 2 soutěže… tohle bylo úplně jiné, vůbec né jednoduché, často jeden chyták za druhým!
Karel Tě teda hodně podcenil prohlášením, že je to na úrovní malého poháru – podle mě určitě nebylo - takže

3.Denní část pro mě také překvapení – pozitivní – u Jirky jsem snad vždycky měla problém „pochopit svého autora“, nevím proč, promiň, ale prostě to tak je. Poslední jeho soutěž jsem dokonce asi ve dvou třetinách 3. etapy zahodila iti na zadní sedačky, že už fakt nemůžu, nechápu, co se po mě chce, nebaví mě to a že jedem do cíle…. Tenkrát brácha zachoval klid a po dobrém mě přesvědčil, že když už jsme teda ráno vstali, tak to dojedem…. Tenkrát jsme vyhráli… což ale nic nemění na dojmu ani na faktu, že jsem netušila, kudy a proč trať vedla!
Tentokrát bych řekla, že Jirka ubral ze své obvyklé překombinovanosti, a bylo to dobré, jelo se to mnohem líp, než jeho předchozí soutěže. Náké mouchy bych tam taky našla – místy nepřesnost mapy, několikrát podobně dlouhý průjezd, kde nebylo určitě 20%, občas něco chápala jinak.... ale jako celkově, nápady,se mi to líbilo. Byly tam pěkné a nové/neokoukané chytáky, jako třeba podmínka: „lichá kóta se považuje za projetou odbočením vlevo, sudá odbočením vpravo“. Málem jsme se nachytali hned na začátku, kdy nás semafor hodil do kóty 112, tak fajn – mám projetou kotu před bodem (druhá podmínka: před projetím každého bodu projeť libovolnou kótu) – ne, vlastně nemám 112 projetou, když jsem tam nejela P… a na konci, že už mi zase od kóty 340 platí dejky – a že jsem jí projela vlastně dřív než zadáním, tedy 3x živá – tam se nachytalo hodně lidí…. aj, např. že zapomenu, že komunikace neexistuje a cpu se tam zpět (Libušín)

4.A jedno jen malinké překvapení - táta měl sice trochu smělý plán – zajet na konci seriálu 4x1 a vyhrát - no skoro se jim to povedlo! – v noci na 1. místo chyběl 1 bod!!!! A ve dne suverénně první - gratulace!! Jak říkám, tak velké překvapení to není – na rozdíl od nás dokázali využít výhodu znalosti části prostoru a navíc tenhle podzim mají dobrou formu (viz výsledky v ČP)

5.A co naopak už vůbec není překvapením, že Mirek Paulů, na rozdíl od nás a od Kubíčků, zabodoval a dotáhnul se k nám na stejné výsledky – to jsme u Mirka čekali

A nyní to téma do diskuze:
V noci v E2, když se odjíždělo z Kopaniny na Tuchomeřice – nad kótou 280 je „téčko“, kde je příkazaný směr odbočení doprava (doleva ale nejde jet – kolíky), proto dle autora je zde jednoznačný výjezd a nesplnila jsem značením daný příkázaný směr odbočení – proto jedu P na další křižovatce (kde by mě jinak mapová šipka přetahovala doleva) a SPK 5 byla navíc. Žádnou diskuzi jsem kolem toho nezaregistrovala. A když tedy stejná situace nastala v první denní etapě na Kladně u zimáku (příkaz doprava, ale doleva nejde reálně jet kvůli čáře), tak jsme P jeli na parkoviště a nejeli si tedy pro druhý podpis k živé v Brněnské ulici. Jediným důvodem, proč jsme to tak jeli, bylo to, že to byla stejná situace jako v noci, a že když to tak chtěl v noci, kde jsme za to byli náležitě potrestáni TB, tak to musí platit i ve dne (i když tady mi dle SPK bylo jasné, že to tak nemyslel..)

Nejsem ale zrovna úplně přesvědčena, že je to tak správně!? Nepleteme náhodou jablka s hruškama? Nepovyšujeme naše aosácká pravidla pro jízdu dle iti nad obecná pravidla silničního provozu?
Ano, jezdíme pravidlo, že výkonný povel VI se neplní na křižovatce s jednoznačným výjezdem, taktéž reálné okénko iti není na křižovatce s jednoznačným výjezdem, kde je ale psáno,že příkazové či zákazové značky (příkaz doprava/doleva či zákaz odbočení) neplatí pro křižovatku s jednoznačným výjezdem, ale až pro tu další???
Dyť já jsem tu ani v jednom případě nejela reálné okénko iti, ani výkonný povel VI – jen jsem projížděla cestou do nějaké kóty někde dál místem, kde je značením dán příkaz odbočení – a to značení přece platí pro tuto křižovatku (bez ohledu na to, že zde nejde jet jinam), né až pro nějakou další, tak proč bych tu příkazovou značku měla aplikovat někde dál na jiné křižovatce?? Není to už trochu přitažené za vlasy? Přijde mi, že se snažíme naroubovat naše pravidla specifická pro určitá řešení iti i na něco,co tak být nemá…
Co si o tom myslíte?

Ještě jednou díky všem pořadatelům za hezký víkend a za 14 dní ahoj!
Verča
foto
5r3   17.11.2019 v 09:05   odpověděl:
S Nikou naprosto souhlasím. Pro naše soutěže platí dopravní předpisy s jedinou výjimkou a tou je, že nepřejíždíme plnou čáru ani tam, kde to předpisy dovolují. A poslouchat příkaz k odbočení po 461m od dopravní značky přikázaný směr jízdy vpravo, je velmi mírně řečeno hloupost. Zvláště, když ta značka je umístěna bezprostředně před křižovatkou, kde sice auto doleva neodbočí mezi kolíky, ale motorka či kolo by tam klidě odbočit mohlo, takže je zcela jasné, proč tam ta značka je.
foto
R.A.   17.11.2019 v 10:08   odpověděl:
To je opravdu úplně jasné a už se to i párkrát řešilo. V řádech je i napsáno, že se "význam dopravních značek nepřenáší na jiné křižovatky". To by taky každý zákaz odbočení, vedoucí samozřejmě do zákazu vjezdu, pro nás platil na další křižovatce. Asi to v noci nejel nikdo, tak tam tu "rumunskou fintu" nechali.
foto
5r3   17.11.2019 v 10:34   odpověděl:
Ještě bych si dovolil upozornit na to, co Řády říkají o křižovatce s jednoznačným výjezdem:
-jedná se o křižovatku s jednoznačným výjezdem, ten je tvořen:
A/ dopravním značením, které mi umožňuje jediný možný průjezd křižovatkou. Musím uvažovat s dopravním značením svislým ve směru jízdy (přikázaný směr, zákaz odboč.) a vodorovným (nelze přejet nepřerušovanou čáru ani šikmé pruhy ohraničené čarou přerušovanou i plnou).

B/ SPK, jejíž 1. panel je umístěn před křižovatkou a 2. panel za křižovatkou (tzv. „přetahovací SPK")

Čili určitě to není křižovatka, na které můžu odbočit do prava i do leva do ulice, která sice po několika metrech končí vraty, ale nic mi nebrání tam odbočit.

foto
PetrM   17.11.2019 v 12:03   odpověděl:
K tomu přikázanému směru snad jen to, že díky tomu nesmyslu v noci u letiště měl tu SPK 5 navíc snad každej ale že se něco podobného uzná i ve dne už bylo moc.
Pak jen to, že živá kontrola, pokud něco posádkám rozdává (proti tomu nic), tak by se ale neměla brát vícekrát...
Chválím fintu v noci s detailama kót (přes kóty nejezdit) a fascinovaly mě figuríny policajtů v Bělokách. Ale ve dne mapa v Trněném Újezdě neumožňovala průjezd kótou. Tam nebylo řešení, mapa neodpovídá reálu a nedá se do kóty dojet.....
foto
R.A.   17.11.2019 v 12:18   odpověděl:
Jinak podle mě to na ten příkaz pod Tuchoměřicema postavili už minimálně jednou na mistráku před pár lety. Tehdy jim to taky všichni hodili na hlavu, že je to blbost. Tak to zkusili znovu .
foto
kk   17.11.2019 v 13:12   odpověděl:
Máme tedy Verče i dalším rozumět tak, že když je na "téčku" před plnou čárou přednost s vložákem "pravá", je tento splněn jediným možným odbočením? V tom případě je nutné ošetřit v Řádech a Pokynech, že "zdvojování" údajů je nepřípustné.
foto
michal.g   17.11.2019 v 13:33   odpověděl:
Karle, vložák a přikázaný směr je něco jiného...
foto
kk   17.11.2019 v 14:41   odpověděl:
Plná čára je pro nás přikázaný směr. Kdy tedy budu plnit ten vložák na přednosti? Viz výše Petr Černý.
foto
R.A.   17.11.2019 v 15:31   odpověděl:
Plná čára je klidně přikázaný směr, ale není to vložák "jeď na reálně P". Takže srovnávaní s vložákem je nesmysl. Že se to pak uznalo ve dne kvůli plné čáře, to je dobrej úlet Jak něco takovýho může projít na mistráku? Takže příkaz doprava s plnou čárou je 2xP a když by tam byl doleva ještě i zákaz vjezdu tak třeba 3xP a k tomu dát vložák za příkazem doprava jeď doprava
foto
Ruda   17.11.2019 v 16:15   odpověděl:
To KK:
V Hodkovicích jsi měl vložák za STOP pravá. vjížděl si na křižovatku se STOP a přikázaným směrem vpravo, jedu podle značky vpravo (vložák je zatím u ledu), přijíždím ke kruháči. Nájezd je opět jednoznačně vpravo bez použití vložáku, ale na příštím výjezdu z kruháče vyjedu, protože teprve zde mám možnost použít vložák.
foto
PetrM   17.11.2019 v 16:17   odpověděl:
Tam žádnej vložák na dejce ani jinej NEBYL!!! Takže tam jezdím jako normální motorista...
foto
PetrM   17.11.2019 v 16:19   odpověděl:
Tam myslím teď na Kladně na křižovatce Petra Bezruče a Železničářů!!
foto
Mirek L.   17.11.2019 v 16:24   odpověděl:
K přikázanému směru na odjezdu z Přední kopaniny: těsně za značkou NENÍ žádná křižovatka. Asi dva metry za kolíky je betonový zátaras, není tam ani chodník. Pro uklidnění - kontroloval jsem, pětku měli všichni. Ale abych byl korektní: přetahovací průjezdka přes polní cestu asi po dvou stech metrech už zřejmě křižovatkou byla a pro ni tedy značka měla platit. S tímto argumentem nikdo nepřišel a já o něm nevěděl. Takže si prosím do svých ročních TB z mistráků zapište o 60 bodů méně. Nové výsledky už oficiálně opravit nejdou. Omlouvám se za způsobená psychická traumata.
foto
5r3   17.11.2019 v 17:38   odpověděl:
Betonové zátarasy na staré komunikaci nejsou 2m ale 15m za kolíky, navíc prostřední bílý kolík je sklopný.
foto
kk   17.11.2019 v 17:52   odpověděl:
to Ruda: pro mne (třeba v Hodk.) jasné a pochopitelné. Ale jiným (dle jejich příspěvků) asi ne.
foto
Pavel_K   17.11.2019 v 20:09   odpověděl:
Verča má plnou pravdu, že to bylo celé nesmyslné (v noci i ve dne). A někteří diskutující si to chybně vysvětlují a míchají do toho výklad vložåku. Ale u zimáku se žádný vložák nejel !!! Jelo se mapově do kóty a nic mě přece nenutí odbočit vpravo za přikázaným smėrem mimo mapu !!!
Rozum do hrsti a nevymýšlejte nesmyslné argumenty, jestli se budou aosky jezdit takhle, tak si myslím, že nås za chvīli moc nezbyde !!!!!
foto
LIBUNA   17.11.2019 v 22:13   odpověděl:
Ahoj, vaše debaty mě utvrzují, že jezdit AOS aktivně pro mě nemá význam, ale je to většinou zajímavé čtení. Na zimní AOS se naopak zase moc těším a děkuji předem všem autorům i organizátorům za čas a úsilí, které tomu dávají.

Ještě něco k příspěvku: Verča píše o značce Přikázaný směr odbočení a nikdo ji neupozorní, že taková značka neexistuje. Jedná se o Přikázaný směr jízdy vpravo, takže v té zatáčce "jízda směrem vpravo" byla nejspíš splněna bez ohledu na kolíky a vzdálenost zábran.
V té souvislosti mě napadla další dobrá finta. Jízda podle značky "Přikázaný směr jízdy rovně a vpravo" by byla splněna v okamžiku, kdy bych jel na první křižovatce rovně a na další vpravo nebo na první vpravo a další rovně. Význam spojky "a" je přece logicky v tom, že musí být splněny obě části příkazu, ale nezáleží na pořadí jejich splnění.
foto
Pavel_K   18.11.2019 v 08:10   odpověděl:
to Libuna: Tak pokud jsi to nemyslel jako nadsázku nebo žert, tak jsi právě vymyslel další neuvěřitelnou blbost, která se doufám neujme a nikdo se toho nechytí. To by se fakt už vymykalo jakémukoliv normálnímu racionálnímu myšlení
foto
Zdeněk Klenák   18.11.2019 v 11:26   odpověděl:
Naprostý souhlas s Verčou (i včetně těch pocitů jak se nám jel Jirka minule a teď, obtížnost apod.). Tady šlo o DZ přikázaný směr a jeho poněkud zvláštní výklad významu stavitelem. Co by řekl stavitel na to, kdyby u SPK 5 stála Policie a chtěla mu dát pokutu, že nedodržel přikázaný směr, zaplatil by?? No ale naštěstí tak blbý nebo chytrý nejsou!? Tady to nemělo nic společného s iti, vložákem nebo s Řády, je to jen o tom kde ta značka platí, takže vy všichni kdo tu diskutujete o vložácích, jste úplně vedle
K Maškinovi: V Tr. Újezdu do k. 307 normálně dojet šlo. Na začátku Újezdu se mapa ohýbala mírně vlevo, ale reálně šla komunikace rovně, čímž jsem se dostal mimo mapu. Na mapu jsem se dostal v místě, kde rovně vedla úzká cesta (hlavní cesta se nemapově stáčela doleva) a tou jsem dojel do 307. My tam jeli (asi jako jedni z mála?). To samé za k. 307, na hlavní byla dejka, ta mě poslala L, sjel jsem z mapy a chytnul jsem se znovu v tomu rohu a mělo se jet znovu do té úzké uličky. Proto nám chyběla ta SPK 74, kterou ale měli mít ostatní navíc. Po soutěži jsem to konzultoval s Jirkou stavitelem a dal mě za pravdu, myslel si, že je to neprůjezdné.
foto
kk   18.11.2019 v 14:51   odpověděl:
to Libuna: díky moc za myšlenku. To je blbý, to se bude na Drevníkách líbit 😂😂😂

foto
kk   16.11.2019 v 18:35   napsal:
to MČR Praha:
Ještě jednou se omlouvám zúčastněným za maglajz při vyhlášení výsledků, panu profesorovi matematiky na vysoké škole už odpoledne při počítání evidentně docházely síly.

Ředitel
foto
Jirka Kozel   17.11.2019 v 17:00   odpověděl:
To ředitel:
To jsi napsal hezky, Karle. Ještě jsi mohl doplnit, že Ludvíky znáš jen od vidění a Pepu Pivoňku jsi viděl vůbec poprvně a byl jsi z toho venku.
foto
Pavel_K   18.11.2019 v 08:22   odpověděl:
to KK: Omluva se přijímá! Plně chápu, že v sobotu odpoledne po mistráku toho mají všichni pořadatelé až nad hlavu, já na tom nebývám o moc líp. Všem patří poděkování, že se do toho vůbec pustili a připravili nám hezký závod. Těch pár drobností, které se vyskytly, nemohou zkazit dobré hodnocení soutěže.
Takže nebudu trvat na opakování ceremoniálu

foto
Mirek L.   14.11.2019 v 16:04   napsal:
Tak pár informací k zítřejší noci: kdo mě zná (naposled před 3 roky), ví, že mapy nestojí za nic. Dělal jsem s kopírkami kouzla celý týden, dnes naposled. Výsledek pořád děsný. Takže silné lupy, silné žárovky a silné baterie do lampiček. Na druhou stranu je soutěž jednoduchá, mimořádně krátká. Úrovní Malý pohár a velmi pomalá (nenechal jsem se natlačit do zkracování časů). Předem se tedy za hůře čitelné mapy omlouvám (kopie originálů). Slibuji maximálně 100 metrů nezpevněných komunikací. První v cíli už před jedenáctou!
foto
Jura 4   14.11.2019 v 18:17   odpověděl:
No nazdar!
...začínám s kritikou dopředu, ať toho pak na vás není moc...
foto
kk   14.11.2019 v 20:10   odpověděl:
Juro, Mikuláš s čertem chodí až za tři týdny, proč už teď maluješ na zeď? 👹👹👹
foto
michal.g   14.11.2019 v 23:09   odpověděl:
Mikuláš bude už zítra. Sice jenom na Letný, ale i tak dobrý!
foto
kk   15.11.2019 v 12:28   odpověděl:
Já myslel, že chodí strašit čert, a ne ten blbec.


ZPĚT na 1. stránku 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 < 221 > 222 223 224 225 226 227 228 229 230