začínáme s AOS      řády aos      uzavřená diskuze      přihlášky - propozice      výpočetní program      archiv výsledků      archiv jednotlivců      fotogalerie      videogalerie      radary      dopisovatelé      kontakty 

CHCI NAPSAT NOVÝ PŘÍSPĚVEK

Poslední příspěvky:
1) Před 11. dny napsal příspěvek Zbyťák
UKAŽ 3) Před 16. dny napsal příspěvek LukášH
UKAŽ
2) Před 15. dny napsal příspěvek VláďaŽ
UKAŽ 4) Před 20. dny napsal příspěvek matonni
UKAŽ

Poslední reakce na příspěvky:
Před 10. dny kk reagoval na Zbyťák z 14.11.
UKAŽ Před 28. dny Ludvík Prášil reagoval na PetrM z 27.10.
UKAŽ
Před 13. dny VláďaŽ reagoval na VláďaŽ z 10.11.
UKAŽ Před 28. dny milan Hlaváček reagoval na matonni z 28.10.
UKAŽ
Před 18. dny milan hlaváček reagoval na matonni z 5.11.
UKAŽ Před 28. dny PetrM reagoval na Martin G z 28.10.
UKAŽ
Před 20. dny matonni reagoval na Nika z 3.11.
UKAŽ Před 30. dny Jura 2 reagoval na matonni z 24.10.
UKAŽ

foto
Duža   17.04.2020 v 21:47   napsal:
Těch 100 TB z dopoledne je upsáno proto, že jsem uznal názor že:

Když za bodem B přehodnocuji u otočné SPK trasu, tak s touto počítám dopředu a trasu tam znova nevedu.

Já naopak chtěl po splnění podmínky, tedy projetí nejbližší kóty pro projetí mostu. Zvolit nejkratší trasu právě přes tu otočnou.

Tu otočnou jsem tedy ve vzoráku zrušil.
Jestli jsem udělal dobře, nebo ne, už nechávám na diskuzi, do které se nezapojím.

Hlavně buďme všichni zdrávi
foto
Mirek L.   18.04.2020 v 09:15   odpověděl:
Tak já nesouhlasím. Podmínka je jasná - jeď do nejbližší kóty, tou je 352 a až potom - tedy z ní - pokračuj v iti. D tam podle mě patří (i když vím, že podle průběžných výsledků nepatřím k nejlepším navigátorům bez řidičů). A ještě k této podmínce: chybí mi v ní povinný údaj "poprvé" nebo "vždy". Vím, že těžko někomu vysvětlím, jak jsem se dokázal hned za prvním mostem zacyklit na 5 minut, ale prostě se mi to stalo (nechci od kk, aby mi to vysvětloval!).
foto
Duža   18.04.2020 v 09:18   odpověděl:
Mirku, jen pro upřesnění.
Nejde o SPK D, ta tam samozřejmě musí být. Ale pak při jízdě do ČK jet znova přes otočnou SPK G, nebo si ji od posledního přehodnocení pamatuji a nejet přes ni ?
foto
LIBUNA   18.04.2020 v 12:43   odpověděl:
Ahoj, já jsem to včera nestihl soutěžně, ale projel jsem si to potom a řekl bych, že formulace "od posledního přehodnocování pamatuji" není úplně správná, protože u otočné plánuju celou cestu až do ČK a musím uvažovat s "dopravním značením" v místě přehodnocování.
foto
Duža   18.04.2020 v 13:45   odpověděl:
Ano Libore, ty jsi to přesně formuloval.
foto
MirekP   18.04.2020 v 14:47   odpověděl:
Nerad bych se zase ukvapil, ale stojím před otočným G, naplánuju si mapovou cestu a uvažuji s otočnou jako se zákazem vjezdu. Teď koukám, že to přesně napsal Libor. Souhlasím s ním.
foto
michal.g   18.04.2020 v 15:12   odpověděl:
Tak jediný s opačným názorem je R.A.
foto
R.A.   18.04.2020 v 17:16   odpověděl:
Co kecáš? Já jen tvrdil, že to je neřádová podmínka a že tedy nevím podle čeho se rozhodnout.
foto
michal.g   18.04.2020 v 18:05   odpověděl:
Musel jsem tě trochu pošťouchnout

foto
VláďaŽ   17.04.2020 v 21:20   napsal:
Tak to načnu.
Po otevření itiku se mi moooc líbil. Dokonce jsem Dužu podezříval, že si dal úžasnou práci s mapovým podkladem a pak na něm pustil rafinovaně takový elementární kraťas. No, kromě toho, že to je logicky dost blbost, tak ten můj výbuch začal přehlídnutím výjezdu od startu.
No ale co je pro mne největší průšvih, to je že já cítím významový rozdíl slov PROjetí, PŘEjetí, PODjetí, takže jsem se zkoušel různé varianty užití podmínky (mosty přes potok ano/ne, podjezd a přejezd ano/ne a stejně jsem se nedopracoval k uspokojivému výsledku. Prostě někde hledám něco, co tam není. Tak jsem zvědav na vzorák
foto
janek   17.04.2020 v 21:36   odpověděl:
Projetí mostu je tak trochu svahilština, nebavíme-li se o vozech metra na Nuseláku, ale pochopit jiným způsobem to asi nešlo. Já se poprvé dokázal setkat s počítačem zrovna v okamžiku, kdy se něco startovalo. Dosud se mi to nedařilo.
Co je úžasné, je to prostředí, které kolem toho dokázal Duža udělat.
Pochybuju, že se mi povede ještě nějakou etapu zajet takto oficiálně. Podívám se ale na většinu zpětně. Upřímně mi to víc baví v klídku, vytisknout, zamalovat šipky, promyslet.... ...což i víc vyhovuje mé dnes již zcela nesoutěžní povaze. Stejně mě nezajímá kolikáté su, tak si to budu prohlížet až druhý den.
foto
clarus8   17.04.2020 v 21:48   odpověděl:
já se chci zeptat, proč po otočném G, kdy jsem po projetí mostku plánoval jet do koty 202, nedošlo k přehodnocení na kotu 352, která pak byla následně nejblíže a nebralo se namísto PK A právě PK D. Právě ta otočná mi změnila podmínky dalšího pokračování.
foto
Duža   17.04.2020 v 21:52   odpověděl:
Zdenku, došlo! Bralo se PK D.
foto
clarus8   17.04.2020 v 21:57   odpověděl:
to Duža, ale já mám na mysli ještě před bodem B, tedy první objevení PK G
foto
michal.g   17.04.2020 v 21:59   odpověděl:
to VláďaŽ: Vláďo, bohužel dopoledne ten itík vypadal o fous jinak, chyběla tam ta jednosměrka severně od mostu nad kótou 235, tak jestli tě nezblblo to...
foto
VláďaŽ   17.04.2020 v 21:59   odpověděl:
Tak teď jsem vedle sebe ouplně
Je tam D místo A či čo?
Já jsem taky po otočné přehodnocoval nejbližší kótu z 202 na 352..
foto
clarus8   17.04.2020 v 22:00   odpověděl:
přeci vše ,co je na mapce žlutě a červeně jsou údaje reálné tedy mělo být pak vyhodnocení E B F G D G D A H
foto
Duža   17.04.2020 v 22:01   odpověděl:
Tam jsi jel nejkratší trasou do B. Neměl jsi projetý žádný most, tak jsi nemusel do kóty. Asi tě popletlo to, že jsi předchozí most projel itinerářem xyz reálně, tedy podmínka nemohla platit.
foto
VláďaŽ   17.04.2020 v 22:02   odpověděl:
MichalG. Ahaaa, díky za info, já mám doteď před sebou mapu z dopoledne. Jdu si to otevřít aktualizované.
foto
michal.g   17.04.2020 v 22:04   odpověděl:
to Clarus: tak to je dobrý, řešili jsme tu spoustu věcí, ale tohle asi přehlídli úplně všichni kromě tebe!
foto
Duža   17.04.2020 v 22:05   odpověděl:
VláďaŽ - přehodnocoval jsi správně. Ale nepřejel jsi mapově most !
foto
clarus8   17.04.2020 v 22:06   odpověděl:
ano jel jsem jiný iti xyz, ale z grafiky ani textu nevyplývá, že by to měla reálná jízda
foto
michal.g   17.04.2020 v 22:07   odpověděl:
Už z toho blbnu, tam nebyl most jelo se rovnou do B. Most byl až později. Most jsi Zdeňku přejížděl reálně.
foto
Duža   17.04.2020 v 22:07   odpověděl:
Michale, zbytečně jim pleteš hlavu. Je to tak, že přehlídli to že přejeli most reálně !!!
foto
michal.g   17.04.2020 v 22:08   odpověděl:
Kdyby jsi most nepřejížděl reálně, tak bys musel zpátky do 235, která je nejblíž a cyklil by ses...
foto
janek   17.04.2020 v 22:11   odpověděl:
Clarus: jaktože ne? Itik xyz má slepená okýnka, tedy mezi nimi jezdíš reálně. Takže kdyžs ten itik xyz jel podruhé, poslední reálná jízda mezi R a R tě přetáhla přes mapový most, ale do mapy nekoukáš. Tedy jsi chtěl přes G a rovnou vrchem. Nejels tady do kóty ale rovnou do B.
foto
clarus8   17.04.2020 v 22:14   odpověděl:
to michal-nemáš pravdu-P,L,R,R a jsi na jednosměrce, tedy nemůžeš zpět. Iti xyz není reál.Kdyby to byl reál, tak by musely ty políčka být jinak značena
foto
michal.g   17.04.2020 v 22:16   odpověděl:
xyz je reálná jízda mezi mapovými údaji
foto
clarus8   17.04.2020 v 22:16   odpověděl:
jsem trotl
foto
VláďaŽ   17.04.2020 v 22:18   odpověděl:
Tak teď jen pro mne pro budoucí použití jak na obrazovce tak příp. v autě:
PROjetí mostu = PŘEjetí a není to PODjetí mostu?
Nebo je to jak kdy a jak kdo?
Díky
foto
michal.g   17.04.2020 v 22:23   odpověděl:
VláďaŽ: já to vždycky chápal tak, jaks to napsal...
foto
VláďaŽ   17.04.2020 v 22:23   odpověděl:
Jo a po pochopení mostů, použití aktualizované mapy a akceptaci reálné jízdy mezi mapovými údaji mi nezbývá než zopakovat první větu mého příspěvku nahoře:
Ten itík se mi, Dužo, moc líbil!!
foto
Duža   17.04.2020 v 22:57   odpověděl:
Tady na severu Moravy máme s těmi spisovnými výrazy trochu problém. Tak někdy se to projeví i v iti.
Když jsem jezdil s Kleintovou, tak se ze začátku smála povelům "doprava", "doleva". Nechápal jsem proč?
A když jsem pak řekl, že zítra jdu "do doktora" ........
foto
VláďaŽ   18.04.2020 v 10:52   odpověděl:
No tak to klika, že nás itik neposlal "do mosta"!

foto
Vláďa   17.04.2020 v 10:45   napsal:
Dužo, krásná etapa, škoda jedné chyby za 100 TB, kterou jsem si uvědomil pozdě. A zase ke konci. To jak člověk spěchá.
Doporučuji všem, aby viděli, co se dá vykouzlit na malém prostoru na pár minut.
foto
VláďaŽ   17.04.2020 v 17:08   odpověděl:
Milý Vláďo, stále platí, že čas vše spraví, podívej uběhlo jen pár hodin, chybka zmizela a máš to za 0 TB. Takže jsi spěchal dobře
foto
R.A.   17.04.2020 v 17:33   odpověděl:
No já to dnes totálně po...asi jak mi pořád připadalo, že mi chybí vršek i spodek itíku, tak jsem vůbec nezaznamenal vložák , a ta další 60, je určitě ta Vláďova "100". To asi ještě večer probereme, nezdá se mi to úplně dobře a jednoznačně zadané, ale spíš bych se přikláněl pro tu variantu, že má Vláďa 100
foto
VláďaŽ   17.04.2020 v 18:04   odpověděl:
Je to možné, konkrétní debatu necháme na večer, ale ta stovka ubyla (skoro?) všem z ranní etapy.
foto
Vláďa   17.04.2020 v 20:51   odpověděl:
Díky za odezvu, také se domnívám, že mám za 100, já to snad pojedu ještě jednou. Raději ne. Je faktem, že i ostatním ubyla 100, takže se necháme překvapit. Snad to nebude horší.

foto
michal.g   16.04.2020 v 10:16   napsal:
tohle bylo hodně zajímavý. už se těším na objasnění, kde jsem udělal chyby
foto
Vláďa   16.04.2020 v 10:31   odpověděl:
To byl tůze těžký příklad, ale musím se já pochválit, podařilo se mi pochopit autora - DÍKY - a ta chybička za 60 TB mne vůbec nemrzí, to večer odchytnu. Konečně po několika dnech vidím světlo na konci tunelu.
Autorovi i sobě:
foto
michal.g   16.04.2020 v 14:22   odpověděl:
Tak 1 chybu za 260...
foto
PetrM   16.04.2020 v 17:22   odpověděl:
Tak jsem autora vůbec nepochopil, jezdil jsem to úplně blbě a mám to jen za 160 TB. Skvělá chvilka. Zajímalo by mě, jestli Mirek Ludvík to jezdil stejně jako já, když to má taky za 160 TB
foto
R.A.   16.04.2020 v 17:53   odpověděl:
Tak já jsem autora pochopil, jenom jsem pak v rychlosti přesvědčil sám sebe, že jsem na něco zapomněl a dva plechy dopsal. Ale prd, jasně to mělo být bez nich. Hezký
foto
Mirek L.   16.04.2020 v 18:07   odpověděl:
PETŘE, URČITĚ NE - JEDNA ZAPOMENUTÁ NENAPSANÁ A HNED NA ZAČÁTKU PRVNÍ NAVÍC NEŽ JSEM SI ZVYKNUL.
Jsem zase lepší!
foto
VláďaŽ   16.04.2020 v 18:40   odpověděl:
Tak to já stejně jako PetrM jsem autora vůbec nepochopil, jezdil jsem to rovněž úplně blbě, ale na rozdíl od něj to mám za 460
O opravu jsem se ani nepokoušel, se zájmem a zvědavostí čekám večer na vzorák...
foto
PetrM   16.04.2020 v 19:46   odpověděl:
Pro MirekL: Jak jako lepší? Máš 160 TB za průjezdky jako já, jsi samozřejmě jako vždy rychlejší na čase ale Duža ti prominul ten radar za 150 TB.
foto
Michal P.   16.04.2020 v 21:16   odpověděl:
Tak to byl první itik, kterému jsem vůbec nerozuměl
foto
Tomáš   16.04.2020 v 21:18   odpověděl:
A já zase jo. Díky do Hlučína.
foto
Vláďa   16.04.2020 v 21:54   odpověděl:
A tak mne ta chybička mrzí. Vynechaný vložák úplně na závěr ten poslední.
foto
kk   16.04.2020 v 22:00   odpověděl:
Vůbec nepochopil. Jezdil jsem mezi body za dodržování podmínky, tím pádem jsem vložák vůbec nepoužil.
foto
VláďaŽ   16.04.2020 v 22:20   odpověděl:
Já jsem teda moc nepochopil doteď Dokonce ani některé příspěvky..
Rád bych poprosil, jestli by mi někdo vysvětlil pasáž C - O, proč se má jet přes D, K a ne přes C. (To je zřejmě ta zmiňovaná 1 chyba za 260).
Díky
foto
R.A.   16.04.2020 v 22:25   odpověděl:
Protože na té křižovatce se šipkou nejsi schopen jet podmínku, tak tam nemůžeš takhle dojet.
foto
Duža   16.04.2020 v 22:27   odpověděl:
Je to celkem jednoduché vysvětlení.
Kdybys jel z bodu C na sever přes SPK C, tak dojedeš na kříž, kde musíš díky podmínce rovně na sever do dalšího kříže. Tam nelze splnit podmínku.
Podmínka přikazuje jízdu na sever, ale to nedovoluje šipka v mapě!
Proto přes SPK D a K
foto
janek   16.04.2020 v 22:32   odpověděl:
Já se k temu dostal opět se zpožděním. Výkaz mi začíná KN.... Protože jsem podmínku pochopil "kříž orientovaný tímto způsobem (JSZV) opouštěj na sever". Ne, že mám křižovatku tvaru kříže jezdit rovně. Už jsem asi vyšel ze cviku až moc a těmto věcem nerozumím.
foto
R.A.   16.04.2020 v 22:34   odpověděl:
To jsi pochopil dobře, jenom jsi pak zapomněl jet vložák. To jsou právě ty dvě co mám navíc, napřed jsem to prohučel rovně a pak jsem to "spravil".
foto
janek   16.04.2020 v 22:45   odpověděl:
Jo, tak jsem to jednou zmrvil a pak už to mam dobře. To je klasika, tyhle syntetické prostory mi nejdou.
foto
VláďaŽ   16.04.2020 v 23:53   odpověděl:
To R.A. a Duža: dík za vysvětlení. Paradoxně mi to osvětlil ale Janek, páč já jsem blbě pochopil podmínku (= POUZE mapový kříž SJZV opusť na S) a aplikoval jsem ji (i když správně v kombinaci s VI) na každý kolmý kříž ve směru jízdy, proto mi řešení mezi C a O kolidovalo s "tímtéž" řešením O - ČK1 (které jsem zajel správně...).
No, to je ale fakt zásadní a základní chyba
Takže ještě jednou dík
foto
kk   17.04.2020 v 10:02   odpověděl:
Jsem trotl, jezdil jsem stejně jako VláďaŽ všechny map. kříže rovně. 🐷🐷🐷

foto
oldc   15.04.2020 v 21:02   napsal:
Podmínka o šipkách. Mají se otáčet černé i modré?
foto
Tomáš   15.04.2020 v 21:16   odpověděl:
Černé.
foto
kk   15.04.2020 v 21:20   odpověděl:
Jardo M. díky, konečně jsem uspěl, když pochopitelně nepočítám ty poněkolikáté jeté itiky soupeřů s "opravami".
foto
Duža   15.04.2020 v 21:50   odpověděl:
Karle, gratuluji k tomuto jasnému vítězství. Možná jsi to ani nepočítal, ale druhý s čistým štítem na první pokus (Michal P.) je za tebou s odstupem neuvěřitelných 4:17 min. !!

Píšu to tu hlavně proto, že vím, že pokud se nepochválíš sám, tak tě nepochválí nikdo !!
foto
Vláďa   15.04.2020 v 22:59   odpověděl:
K dnešní etapě:
Podmínka 2: V úseku ČK - 100 jeď druhou nejkratší trasou.
Po každém přehodnocení opět druhou nejkratší

Od startu hledám 2.nejkratší cestu do 100 . Je jasné, že nemohu jet přímo přes R, ale přes A objet horní trojúhelník. Vložák mne kopne znovu na A. Vložák = přehodnocování a hledám 2. nejkratší cestu do 100. Úplně nejkratší je přes C a hned přes R. To je ale nejkratší. A protože přehodnocuji, mám najít opět druhou nejkratší, tak si něco musím přidat navíc. Přehodnocuji z důvodu dejky, tak si ji pamatuji a jedu horní trojúhelník ve směru hodinek přes S a potom R do 100. Proč tomu takto není ve vzoráku? Co nevidím a dělám chybu za 60 TB?
Děkuji!!!
foto
OlinaK   15.04.2020 v 23:20   odpověděla:
to Vláďa: Při přehodnocení je první nejkratší přes horní(malý) trojúhelník, druhá nejkratší je přes větší trojúhelnik, tedy C a pak R
foto
LIBUNA   15.04.2020 v 23:47   odpověděl:
Tady jsem to řešil dle C/ místem přehodnocování je místo, kde splním poslední údaj vlož. iti., takže se s DZ v křižovatce neuvažuje.
foto
MirekP   16.04.2020 v 05:42   odpověděl:
Něco dělám blbě, na konci mám navíc E. Jedu do 100 otočit si šipku do čk.
Jinak pro mě zatím nejlepší itik.
foto
LIBUNA   16.04.2020 v 05:52   odpověděl:
Míro, plánuje se celá cesta do ČK, s podmínkou počítám předem a mám otáčení proti směru hodinek. To jsem vydedukoval při opravné jízdě podle počtu tb z první jízdy.
foto
MirekP   16.04.2020 v 05:59   odpověděl:
JJ, už to vidím.
foto
PetrM   16.04.2020 v 07:25   odpověděl:
To víš, když je v tom prase, tak to musí stát za to!! Doufám, že nikdo neudělá ZM třeba ve tvaru mrkve nebo kedlubny....
foto
Vláďa   16.04.2020 v 07:44   odpověděl:
To Olina a Libuna:
- díky za návody, ale přeci se nevrátím zpět stejnou cestou do místa, kvůli kterému přehodnocuji. Tak v které situaci si pamatuji DZ a v které si DZ nepamatuji. V tomhle mám hokej neustále.
Poradí i ostatní? Nějakou memotechnickou pomůcku.

foto
michal.g   16.04.2020 v 08:24   odpověděl:
Vláďo, jak dlouho to jezdíš?
Vložák si nepamatuješ nikdy!
Se značkami v křižovatce počítáš jen tehdy, když přehodnocuješ přímo v té křižovatce.
foto
Vláďa   16.04.2020 v 10:51   odpověděl:
To Michal:
- to je přesně ono - Jak dlouho to jezdím? Jj, je to ostudné, přiznávám.
Prosím Tě, na pochopení, uveď mi nějaký jednoduchý příklad, kdy přehodnocuji v křižovatce a pamatuji si DZ.
Tak dobře, tady jsem to pochopil, znovu horní trojúhelník je nejkratší cesta, protože si nepamatuji DZ, a potom přes C je druhá nejkratší cesta. A teď, kdy si pamatuji DZ.
foto
michal.g   16.04.2020 v 11:00   odpověděl:
třeba když přijedeš do křižovatky a cesta, do které chceš jet, má zákaz vjezdu. tak si to pamatuješ až do přehodnocení.
prostě s těma značkama v křižovatce počítáš při řešení dalšího průjezdu.
foto
ZdenekJ   16.04.2020 v 11:38   odpověděl:
Právě, že si je nepamatuješ nikdy . Pouze s nimi uvažuješ při přehodnocování. A přehodnocuješ vždy po V.I. (a v několika dalších případech), ale až po něm, tady ne v té křižovatce, ale až V.I.odjedeš. V podstatě tedy uvažuješ s dopravním značením v té "další" křižovatce.
foto
Michal P.   16.04.2020 v 12:21   odpověděl:
Máš pravdu Dužo, když se nepochválím sám, tak to za mne nikdo neudělá. Takže hlásím všem, že ve včerejší etapě jsem byl za 0 druhý hned za KK. Howgh
foto
PetrM   16.04.2020 v 12:44   odpověděl:
No a tady si právě Michal G. a Zdeněk částečně odporují..... Jak to teda má bejt? Když je tam vložák třeba s dejkou (tady to měl teď Jarda hezky ošetřený, aby se na ní nejelo po druhé) tak je jasné, že tu dejku si nepamatuju a hrozilo by třeba cyklení, pokud by to autor neošetřil.
Ale Michal má variantu, že se nejedná o vložák ale zákaz vjezdu do mnou vymyšlené komunikace. A ten si musím při mapovém řešení pamatovat. Ale jen do té doby, neshodí-li mě při další cestě nějakej vložák nebo neexistující mnou vymyšlené mapové řešení.
foto
R.A.   16.04.2020 v 12:58   odpověděl:
Proč by sis ho měl pamatovat? Stojíš u něj a naplánuješ trasu. Pak jedeš a už v té chvílí o něm nevíš, ale to není důvod pro přehodnocení. Takže výsledek je stejnej, jenom ty k tomu jinak přistupuješ, protože se ti zdá, že kdybys na něj hned zapomněl, tak že by jsi neřádově přehodnotil a jel třeba znova do něj.


ZPĚT na 1. stránku 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 < 202 > 203 204 205 206 207 208 209 210 211