R.A. 23.04.2020 v 17:45 napsal:
Dneska zase pěkně zamotané, ale opět se trochu bojím o jednu kratší variantu. Ani ta ale nevysvětluje celý můj příděl bodů, takže jsem každopádně zvědav na vzorák
Bartma 23.04.2020 v 17:54 odpověděl:
Měřil jsem (samozřejmě jsem si to vytiskl) 2x, jako špagátek jsem měl kablík sluchátek od mobilu.
Cesta z místa "A" do místa "B" vydala přes 1/2 délky kabelu. Rozdíl na konci cca 7 mm, což je klidně chyba v přesnosti přikládání na mapku. Samozřejmě netvrdím, že poměřované 4 cesty byly ty správné
Bartma 23.04.2020 v 17:55 odpověděl:
Naštěstí mi to Šimon večer vysvětlí, jak sto autor myslel
VláďaŽ 23.04.2020 v 18:07 odpověděl:
Kablík ke sluchátkům dobrý, to jsem ještě nezkoušel
Kdysi dávno za hlubokého totáče a zlatých časů BOAS jsem si v NDR pořídil KURVENMETER (měření zatáček i vinglů trasy kolečkem) - to byla paráda! Ještě určitě někde (ale KDE?!) je.
Bartma 23.04.2020 v 18:39 odpověděl:
Jojo, to jsme také zkoušeli s mým bývalým parťákem Kubou Suchanem, hodně jsme si od toho slibovali, ale nějak jsme to pak moc nepoužívali, už nevím proč, jen mám ten pocit, že na ty padesátky tenkrát to nebylo dostatečně titěrné...zkoušeli jsme i napíchat špendlíky a natáhnout okolo nit a další fígle, ale v praxi to také nebylo použitelné. Většinou člověk stejně skončí u měřítka.
VláďaŽ 23.04.2020 v 19:46 odpověděl:
Copak o to, ono to vcelku přesné bylo, ale jezdi s tím přesně po mapě, když s tebou fára mlátí po (tehdejších) okreskách či polňačkách (ty byly občas i znatelně lepší)
R.A. 23.04.2020 v 20:11 odpověděl:
Jak říkáš, měřit se s tím pořádně nedá, to je tak na na nějaký rovný měření doma na stole. Taky jsem si to kdysi koupil a těšil se jak se mi bude krásně a rychle měřit. Jenže jsem si nikdy nebyl jistej, jestli se správně točí to kolečko, hlavně když s tím proměřuješ nějaký křivky jako je točitá silnice. Zkusil jsem to asi 2x a pak to po půlce etapy zahodil. Zrovna nedávno se to najednou objevilo a po těch letech se ten plast úplně roztekl . Na měření není nic lepšího, než přikládat papír a dělat čárky.
Vláďa 23.04.2020 v 20:34 odpověděl:
VláďaŽ 23.04.2020 v 20:54 odpověděl:
No já to v opravě budu mít ještě horší než odpoledne...
Nemůžu se dočkat vzoráku. Mám dojem, že R.A.avizoval jinou variantu správně...
Vláďa 23.04.2020 v 21:07 odpověděl:
LIBUNA 23.04.2020 v 21:26 odpověděl:
Žádné vaše aosácké chytáčky a finty nevymyslím, tak tam jsou jenom ty vložáky a podmínky a hledání kratší trasy. R.A. tam prý našel jednu kratší, ale přeměřené to nemá.
michal.g 23.04.2020 v 21:29 odpověděl:
já jsem prostě zvyklý jezdit v sudých kótách doprava. a když mi to někdo otočí, tak mám problém
u první jsem to ještě udržel v hlavě, u druhé už jsem to nedal. no, naštěstí to bylo jen za 60
Vláďa 23.04.2020 v 21:30 odpověděl:
R.A. 23.04.2020 v 21:35 odpověděl:
Já to měřil 2x už při jízdě a pak ještě jednou v programu a vždy mi to vyšlo z 11 do 13 kratší středem, ale ať to určitě změří i další.
LIBUNA 23.04.2020 v 21:54 odpověděl:
Mě přišel tvarově delší ten oblouk přes R, tak jsem to ani neměřil a spoléhal jsem na kontrolní orgány 🙂. Omlouvám se všem, pokud si kvůli tomu zavařili mozkové závity.
Duža 23.04.2020 v 22:04 odpověděl:
Ano, je to středem o malinko kratší. Při samých obloucích těžko měřitelné.
Protože jsem to kontroloval a uteklo mi to, přepočítám za trest výsledky na ano i ne.
VláďaŽ 23.04.2020 v 22:14 odpověděl:
Mám s dovolením dotaz a možná pak ještě jeden až dva:
1. kde se jela mapová pravá? Ve 114 od jihu? (mně vyšla severně od 13 po příjezdu z otočné U po vložáku)
R.A. 23.04.2020 v 22:22 odpověděl:
LIBUNO není potřeba se za nic omlouvat, kdo nic nedělá, nic nezkazí.
Je to jenom poučení, že když mám možnost dvou podobných tras, tak to nejde jen odhadnout na tvary, když je to ještě navíc kratší a to i se dvěma oblouky.
Změřil jsem to teď ještě pořádně a je to 13121 ku 13730, takže nějakých 5%. Tzn. klidně ano i ne. Jenom pozor, že se tím pádem jede jindy ten druhej vložák.
Co bych považoval za mnohem zásadnější chybu, která by neměla projít, je špatné zadání vložáků. Cituji Řády: Musí být vždy zadáno slovně, za kterým návěštím se výkonný povel plní (za prvním…..,
za sudým…., za každým…., apod.). To tady chybí, takže bych to klidně mohl pochopit tak, že potkám značku, odjedu vložák a mám hotovo. Dokonce kdysi dávno z komise byly návrhy, že když to někdo zapomene napsat, tak se to automaticky pojede jen jednou. Nakonec se to do Řádů nenapsalo, protože se to furt omílá dokola, že se to musí uvádět a že tedy Řády nebudou řešit chybné zadání.
michal.g 23.04.2020 v 22:27 odpověděl:
to VláďaŽ: bylo to v té 114 od jihu. jedeš na ní mapově, tak hledáš nějakou mapovou co nejblíž.
VláďaŽ 23.04.2020 v 22:34 odpověděl:
michal.g 23.04.2020 v 22:50 odpověděl:
ony řády se nedají pochopit na sucho. musí se k tomu jezdit a pasovat si to na skutečný situace. internetovky sice pomůžou, ale jen trochu. když jsem začínal jezdit, tak jsem si v řádech četl poměrně často, ale spoustu věcí jsem nepochopil. až když jsem se s tím setkal v reálu, tak jsem začal postupně chápat, co to vlastně přesně znamená.
VláďaŽ 23.04.2020 v 23:01 odpověděl:
Ano, to máš pravdu. Tím jak už dlooooooouho nejezdím tak ty řády (a někdy i diskuze tady) jsou o tom, co už z praxe neznám. A to pak chybí.
michal.g 23.04.2020 v 23:10 odpověděl:
a jestli nejezdíš dloooooouho, tak se navíc ty řády asi dost změnily
VláďaŽ 23.04.2020 v 23:13 odpověděl:
Thompson 24.04.2020 v 00:16 odpověděl:
Děkuji moc že R.A tady veřejně řeší to jak se to mělo projet. Já to dneska jel 2x. a dvakrát přes střed. Pořád si říkám kde dělám chybu, když se držím všech pouček z řádů a z toho co jezdíváme (normálně jsem řidič, navigátor mi nepomáhá). Děkuji za přepočet bodů autorovi tratě.
BOHUŽEL se ale zde ukazuje nešvár, kterého jsem si všiml již dlouho a to je DVOJTÝ VÝKLAD řádů a uznání výsledků (i když je to autorova chyba) a to je nepřípustné. Takže aby to bylo fér, by bylo dobré upravit všem body podle toho jak to doopravdy má být podle řádů a stanov, zvlášť pokud je to teď v této teoretické rovině.
Je mi jasné že si spoustu lidí tady znepřátelím, ale někteří zdejší matadoři/vyjednávači z tohoto jevu potom velmi rádi teží na soutěžích a pak prakticky není možnost se z takových situací vlastně poučit.
Duža 24.04.2020 v 07:20 odpověděl:
V tomto případě nešlo o DVOJÍ VÝKLAD ŘÁDŮ, ale o dvě stejně dlouhé trasy, kterých si nevšiml auror ani rozhodčí. V takových případech je naprosto spravedlivé k posádkám, uznat obě trasy.
Thompson 24.04.2020 v 08:34 odpověděl:
Nešlo o dvě stejné trasy. I pokud si člověk vezme tkaničku tak mu výjde jedna trasa kratší než druhá. Pokud se to bude měřit již velmi přesně tak je tam rozdíl 5% rodíl viz příspěvky od R.A.
Takže platí pouze kratší varianta. I když není více než 20% (což co si budeme říkat nedodoržuje se prakticky večně), ale to je již chyba autora při vymýšlení mapy. Takže pokud se to uznává je to ohybání pravidel a dvojí výklad, hlavně vůči těm co na tom pak ztrací čas při rozhodování.
Duža 24.04.2020 v 08:59 odpověděl:
Máš pravdu. 5% je měřitelné. Uznání dvou tras je špatné. Já je v tomto případě uznal hlavně proto, že iti nemáme na papíře (někteří ano), a měření těch oblouku na monitoru je obtížné.
Jo a pošli nějakou fotku, ať u tebe nestraší ten panáček (vduzik@seznam.cz)
R.A. 24.04.2020 v 09:25 odpověděl:
Ahoj Thompsne, v zásadě máš pravdu. Bohužel jakmile je chyba v iti, tak ne vždy to jde vyřešit jednoznačně. I když se zdá, že je to jasný, prostě kratší cesta, tak by to nebylo dobrý to hned paušálně uznávat.
Sám jsem byl svědkem toho, kdy se na mistráku (a dokonce i tady Duža) uznal kratší variantu pod 20 % s argumentem, že je to kratší. Je to na soudnosti HR, jestli 19, 17, možná 15 uzná. Ale taky se může stát, že mu na to někdo dá protest a pravděpodobně uspěje, i když je otázka, jak moc je to fér třeba právě u 15-19%.
Je těžké určit tu hranici, je to chyba v iti. Těch 20 % je tam kvůli tomu, abys nemusel každou druhou cestu měřit a když už, tak abys to nemusel měřit ultrapřesně. V tomto případě je 5% určitě hodně málo a jasné ano i ne. Jediná cesta je o tom co nejvíc mluvit, aby si na to dávali autoři větší pozor. Protože když jednou uznáš 15%, tak proč ne 14? Vždyť to už je nic. A příště 13 a tak dále a autoři to budou řešit ještě míň a soutěžící se uměří a unadávají.
Je mi jasné, že proklínané 4 etapy nemá nikdo rád. Ale AOS nejsou kuličky, není to jednoduché zajet, ale stejně tak to není jednoduché postavit. Vidíš, že i tady v takových srandách na pár minut, se objevují chyby a v určení nejkratší vzdálenosti dokonce hned ve třech etapách po sobě. Co teprve v soutěži, která má 200 km. Postavit soutěž bez chyb, je tedy skoro dílem náhody.
A tady jedeme jeden itík za druhým a většinu předpokládám má kontrolovat Duža, mezi tím vším, co musí dělat i tak. To víš, že on si tu práci nepřidělává schválně. Nedokážu si představit, že to v takovýmhle tempu vydrží třeba ještě měsíc, ..dva. Určitě by pomohlo, kdyby se našel někdo, kdo by to kontroloval za něj a alespoň trochu by se mu ulehčilo. Ideálně někdo z mistráku, kdo to tady nejezdí. Co třeba 5r3? A když by nebyl zájem, tak prostě na střídačku my tady.
Mimochodem stavbu trati (nemyslím tyto, ale i to je dobrý začátek) vřele doporučuju (a to není jen na tebe, upřímně ani nevím kdo jsi a jestli máš něco postaveno), člověk tak získá jednak úplně jiný náhled na to, co pro něj ti ostatní dělají, ale rozhodně tě to taky posune i v samotném ježdění. Při stavbě se totiž ještě víc zamyslíš nad některými věcmi a většinou nastuduješ Řády ještě pečlivěji.
Thompson 24.04.2020 v 10:31 odpověděl:
R.A. Děkuji za podporu. Jen aby jste mě pochopili.
Já se na tom učím vlastně navigovat (vždy jsem si to chtěl zkusit i reálně, jsem jinak řidič) a potřebuju mít jasně stanovené co je dobře a co ne (podle pravidel). Díky tomu si člověk uvědomí kde dělá chybu a proč a díky tomu získá zkušenost a poučit se z toho. Z toho důvodu je to podstatné.
Jinak celkově tento nápad velmi oceňuju a vážím si všech jak autorů tak i kontrolovrů (Dužy), když to musí vše kontrolovat (prakticky denně). Nechci nějak znehodnocovat jejich práci. Je to náhodou skvělý nápad a až to vše skončí tak toto by mohlo posloužit třeba pro sekce pro začátečníky jako civčební materiál.
Velké uznání všem
Duža 22.04.2020 v 18:46 napsal:
Před chvíli mi volal Mirek Paulů, že má ve vzoráku chybičku.
Vzorák jsem opravil a tím i výsledky !!!
VláďaŽ 22.04.2020 v 19:49 odpověděl:
No nazdar!!!
Dužo, prosím, oprav u mne výsledek na DISK ZA BLBOST
MartinK 23.04.2020 v 14:22 odpověděl:
Jen drobný dotaz do diskuze. Proč je ve vzoráku na začátku SPK M, M (plánováno proti jednosměrce do 100), když nejkratší mapová cesta vede přes SPK S.
michal.g 23.04.2020 v 14:33 odpověděl:
koukni se Martine na detail. ty nevyjedeš proti tomu zákazu vjezdu, ale vedle. takže se na něj pěkně pojedeš podívat a pak už se otáčet nemůžeš, takže si jedeš pro M.
MartinK 23.04.2020 v 14:44 odpověděl:
Michale, nepojedu doleva do křižovatky podívat se na zákaz vjezdu, protože jet hned z detailu doprava je kratší, a M beru až při příjezdu do cíle.
PetrM 23.04.2020 v 15:37 odpověděl:
No to blíž teda není ani náhodou. Přes tu 100 to je mapově plánovaně blíž....
clarus8 23.04.2020 v 16:05 odpověděl:
souhlasím s Martinem, neboť kdyby tam ten zákaz vjezdu nebyl, tak bych ve 100 musel doprava a tím by to bylo delší než při průjezdu hned přes PK S.
Když však došlo k přepočítání výsledků, tak jsem myslel, že poznámka o čtvercové síti znamená, jezdím jen pravoúhlé křižovatky, a to od jedné do druhé v celé délce
Má ta poznámka nějaký význam?
michal.g 23.04.2020 v 16:53 odpověděl:
to Clarus: vždyť ta doprava ze 100 je kratší, než ta přes S. A poznámka se čtvercema měla ten význam, že čtverce mají stejně dlouhé strany, tak si můžeš lehce měřit délky.
clarus8 23.04.2020 v 17:29 odpověděl:
to michal jj slepota mne mlátí
R.A. 23.04.2020 v 17:38 odpověděl:
No není to tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá? Ta vodorovná přes SPK S, je samozřejmě delší, než ta vodorovná vedle kóty 100. Jenže, abych jel přes kótu 100, tak se musím "vrátit" k tomu zákazu a tuhle délku vrácení pak tedy v této variantě jedu 2x (oproti variantě přes SPK S). Jenže ZM ani detail nemají měřítko, takže netuším kolik mi to dvojitý zajetí si dělá. Pokud bych vzal, že to je stejný měřítko se ZM, tak o desetiny mm vyjde kratší přes SPK S. Pokud bych vzal, že v detailu bez měřítka jsou vzdálenosti nulové, tak je to kratší cpát se do kóty 100. Pro žádnou variantu podle mě nepřeváží argumenty, takže by se měly uznat obě varianty, samozřejmě i s odpovídajícím navazujícím koncem etapy. Mně to teda extra nepomůže
R.A. 23.04.2020 v 17:41 odpověděl:
Jo proti SPK S ještě hraje v neprospěch šikmost přesunu na úroveň kóty 100, což sice bude 00nic, ale pak i při stejným měřítku detailu se ZM, to bude vycházet ještě těsněji.
clarus8 23.04.2020 v 17:43 odpověděl:
to RA Péťo ještě musíš poměřít tu šikmou komunikaci za PK S a tu se zákazem vjezdu.Tak tam také malinký rozdíl bude
Duža 23.04.2020 v 17:49 odpověděl:
R.A. - nechci se tady to toho moc plést, ale nepochopil jsem to tvoje 2x (ten kousek). Ty přece ještě o tom zákazu nevíš, takže při výběru trasy nemůžeš vědět, že tam přijedeš znova. Nebo se pletu ?
VláďaŽ 23.04.2020 v 17:52 odpověděl:
To R.A. 17:38
Petře, souhlasím, pouze se mi zdá, že tu délku "vrácení" k zákazu jedeš jen jednou? Pak registruješ zákaz a už je to všechno jedno. Nebo myslíš i tu "šikminu?
VláďaŽ 23.04.2020 v 17:55 odpověděl:
Jééžiš, jsem tu Dužovu (stejnou připomínku neviděl, pardóóón
michal.g 23.04.2020 v 18:53 odpověděl:
Vzhledem k tomu, že v ZM je to nakresleno jako kříž, tak se dá předpokládat, že ta vzdálenost je minimální.
MartinK 23.04.2020 v 19:09 odpověděl:
Vzhledem k tomu, že vzdálenost ČK od křižovatky je v detailu téměř stejná jako v ZM, tak vzdálenost výjezdu od ČK do křižovatky je tak významná, že se stává trasa přes SPK s kratší.
Duža 23.04.2020 v 19:17 odpověděl:
Nechci se zastávat autora, ale myslím, že i kdyby byl detail v měřítku mapy, tak přes S je to vizuálně zřetelně delší.
VláďaŽ 23.04.2020 v 19:19 odpověděl:
No to bych právě řekl, že naopak. Detail je o nějakých 10% větší než ZM, proto ten cancour v ZM je fakt titěrný.
VláďaŽ 23.04.2020 v 19:21 odpověděl:
Jééžiš, Dužo, my vždy píšeme skoro současně
To moje "naopak" platilo na příspěvek MartinaK.
Duža 23.04.2020 v 19:30 odpověděl:
VláďaŽ - to je vzácná náhoda
MartinK - dal jsem si tu práci, zvětšil itík a přesně změřil.
Přes zákaz to je 153 jednotek (tedy varianta s M)
Přes S je to 159 jednotek
Tedy 20% to není, ale u stolovky to až tak nevadí. Milimetry úmyslně neuvádím, protože každý má jiný monitor. Ale rozdíl tu je.
R.A. 23.04.2020 v 19:32 odpověděl:
S tím mým 2x jsem to myslel tak, že to co jedu k tomu zákazu, pak musím jet znova z kóty 100, abych se dostal nad výjezd z ČK (na stejnou východní délku), ze kterého se rozhoduju kam odbočit. Nebo řeknu to ještě jasněji, varianta přes 100 je u tuhle pidiléku delší a varianta přes SPK S, je o tuhle pididélku kratší. Takže pokud to porovnávám od křižovatek v mapě, tak k variantě 100 ji musím 2x přičíst, a nebo ji tedy můžu přičíst jen jednou, ale pak ji musím odečíst od varianty "S". To je o něco složitější a proto jsem na poprvé použil to 2x přičtení. Stojím si zatím, že se rozhodně nedá určit co je kratší a o jakýchkoliv procentech už nemůže být vůbec řeč
Duža 23.04.2020 v 19:38 odpověděl:
Teda Petře? Raději nebudu oponovat, ale cos to teď vypustil ....... ?
Bartma 23.04.2020 v 19:39 odpověděl:
Když odhlídnu od toho, jak to autor myslel,
a dejme tomu, že od vyústění (toho oblouku z ČK na --- komunikaci) ke křižovatce se zákazem vjezdu do jednosměrky je to stejně daleko jako délka, o kterou je kratší výjezd ze 100 na V (než přijde
křižovatka s tou šikmou), tak je tam ještě to geometrické hledisko bez ohledu na 20%.
A to je to, že severojižní svislá je vždy kratší, než jakákoli třeba jen mírně šikmá.
Takže ač jsem psal po startu "S", přikláním se k názoru, že správně je "M"
Bartma 23.04.2020 v 19:45 odpověděl:
To R.A. nene pane kolego, mýlíte se ve svém názoru
Hele, vynes si ze "100" tu šikminu doprava dolů. vyjde ti někde tam, co vyúsťuje oblouk.
Takže vodorovné nehrají roli, a roli hraje jen ta geometrie, že svislá je kratší než šikmá..
R.A. 23.04.2020 v 19:47 odpověděl:
Podle mě si nějak vůbec nerozumíme. Tak jsem si tedy taky dal tu práci a změřil to přesně. V první verzi jsem použil detail, že má stejné měřítko jako ZM, v tom případě to vychází kratší přes S 2016 ku 2096 přes 100. Vzhledem k tomu, že v detaulu je časovka od křižovatky trochu dál, tak je to jediné, podle čeho se dá vypočítat jeho měřítko. Když tedy detail zmenším na 89%, tak mi přesně sedne ČK na ČK. Ve výsledku to ale moc neudělá a stále je to kratší přes S 2026 ku 2086. A je to naprosto logické vzhledem k tomu co píšu výše a za čím si stojím
VláďaŽ 23.04.2020 v 19:48 odpověděl:
A co na to soudruh Pytágoras?
Bartma 23.04.2020 v 19:49 odpověděl:
KECÁM
Duža 23.04.2020 v 19:54 odpověděl:
Nechci, ale musím.
Změřil jsem to naprosto přesně a výsledek je přesně opačný než u R.A. Je uvedený o pár příspěvků výše. Tentokrát Petr nemá pravdu, i když si jeho názorů vždy vážím.
Bartma 23.04.2020 v 19:56 odpověděl:
To R.A. Máš pravdu. s tím 2x. Aby platilo, co jsem psal já, muselo by být vyústění oblouku
na poloviční délce rozdílu vodorovných souřadnic začátku a konce té šikmé.
Pak bych mohl tvrdit něco o geometrii, ale není poznat, že je to ta poloviční délka..
Všechno ostatní je měření tisku nebo zdánlivého místa na monitoru a to je o ničem.
Tady asi nezbývá, než aby Míra napsal, jak to chtěl (přes M)
a že měl v detailu udělat ČK výrazně jižněji..
Týjo, takže já to měl nakonec vlastně za 0 TB!
R.A. 23.04.2020 v 19:59 odpověděl:
O tu šikminu vůbec nejde, to už jsme psal taky výše. Na tom je rozdíl proti kolmé jen 2 jednotky. Ale právě ta vzdálenost k tomu zákazu udělá strašně moc. Z kóty 100 je to na východ ke křižovatce 634 jednotek. Od křižovatky se zákazem a dejkou je to na východ 744. To je sice rozdíl 110, jenže z výjezdu z ČK je to k tomu zákazu 85 jednotek, takže to musím přičíst k variantě 100 a jsem na 719. Ale když jedu přes S, tak naopak těch 85 ušetřím, takže jsme rázem na 659. Z toho mám rozdíl 60 jednotek a dokonce se mi v zaokrouhlování ztratily ty dvě jednotky který ztratím díky tomu, že jedu přes pak šikminou. Takže si v hlavě ještě jednou a pořádně srovnejte co píšu
R.A. 23.04.2020 v 20:02 odpověděl:
Dužo dej tomu ještě třetí šanci a věřím, že změníš názor. Kdyby náhodou ne, tak čtverka je moje oblíbené číslo
LIBUNA 23.04.2020 v 20:08 odpověděl:
Já bych byl pro dodržování 20 % nebo jasný rozdíl v tvaru, protože vše řeším na PC nebo mobilu a určitě nás je takových většina. Tady není jednoznačné ani jedno. Ale na tu fintu jsem se samozřejmě nachytal a vůbec jsem neuvažoval, že ta značka vlastně je na jiné křižovatce.
MartinK 23.04.2020 v 20:11 odpověděl:
Děkuji všem, co se zapojili do diskuze a zvlášť těm, kteří sáhli po měřítkách. Chtěl jsem upozornit na to, že není vždy na první pohled jasný verdikt, že se oko může mýlit. Já si to ještě jednou přeměřil a výsledek mám stále stejný, jako R.A.
R.A. 23.04.2020 v 20:20 odpověděl:
ad LIBUNA: to je samozřejmý a určitě to nikdo nedělá schválně, mimochodem jsem zvědav, až nám ukážeš těch 20 % v tvojí dnešní etapě.
Já jel taky pro M, protože na co by tam jinak byla ta finta s přesazeným detailem
Jinak pokud to někdo nedá z toho psanýho textu, tak vám to snad okótuju a nasdílím obrázek.
LIBUNA 23.04.2020 v 20:27 odpověděl:
To R.A. poslal jsem ti vzorák před dvěma hodinama mailem na kontrolu, aby se to případně opravilo před večerním startem. Kontroloval mi to Duža a Jarda Holman a nic sporného tam nenašli.
Bartma 23.04.2020 v 20:30 odpověděl:
Tak jsem tomu dal poslední šanci a spočítal pixely na screenshotu, z ktrýho jsem to tisknul..
v severohižním směru vzdálenost dvou vodorovných komunikací 110 pixelů.
od 100 na východ 50 možná 51 pixelů (podle metody střed vlevo nebo vpravo
)
vyústění oblouku 6 pixelů od křižovatky se zákazem.
a teď výsledek - přes zákaz 155 nebo 156 pixelů, přes "s" o 6 nebo 7 více.
nezapočítáno 0,4 pixelů rozdílu svislá vs. šikmá (pythágorofkou).
Takže co měřič, to jiný výsledek.
Proto také ve fabrikách často uslyšíte, že kvalita se nedá vyrobit, ta se musí naměřit
R.A. 23.04.2020 v 21:17 odpověděl:
A proč neřekneš kolik pixelů máš od zákazu na východ?
Duža 23.04.2020 v 21:35 odpověděl:
Ano Bartma to měřil stejně jako já. Vyšlo mu to skoro stejně jako mi! Pixely na obrazovce ukázaly že blíže je varianta k zákazu. O málo ale je. Jde mi jen o to jak může někdo pořád tvrdit, že je to naopak, když to jde změřit! O tom, že to tak v iti nemá být nepolemizuji. Nemá. Ale netvrďte zde něco co není pravda !
Říkám to nerad, ale mám zkažený večer. Přehodím to na zítřejší iti a už se tu ani nepodívám.
R.A. 23.04.2020 v 22:43 odpověděl:
Chtěl jsem napsat to samý. Je opravdu zajímavý, jak se nemůžeme přesvědčit o něčem tak exaktním, jako je měření délky. Dužo nenech si kazit večer a naopak to ber jako výzvu, jak mě přesvědčit. Já posílám odkaz na svoje měření: https://photos.app.goo.gl/4ZbPQjbhupo6YHY76
Takže mi ho buď vyvraťte, nebo pošlete alespoň obrázek svýho měření
Dužovi to radši pošlu na mail, protože ten už sem prý nepůjde
R.A. 23.04.2020 v 22:49 odpověděl:
Ještě jsem se tam předtím přepsal, takže dávám nový odkaz https://photos.app.goo.gl/dR8qf5gjgiGExjYL6
Duža 23.04.2020 v 23:18 odpověděl:
Samozřejmě že mi to nedalo. Převedl jsem si Mirkův iti do Corelu, max zvětšil a přesně změřil. Detail jsem použil v nezměněné velikosti. Zde je výsledek měření:
Po startu vlevo: 2,13 + 43,21 + 19,77 = 65,11 mm
Po startu vpravo: 21,49 + 43,26 =64,75
Výsledek: varianta o které jsem byl přesvědčen, že je kratší je delší o 0,36 mm
Jen blbec nepřizná svoji chybu. R.A. má pravdu!
Duža 23.04.2020 v 23:22 odpověděl:
Ještě opravím vzorák a výsledky.
R.A. 23.04.2020 v 23:51 odpověděl:
Hurá, no není to krásná zkušenost
Tak snad ti to ten večer trochu spravilo
A bude z toho nejmenší rozdíl v historii AOS 0,36 mm.
Bartma 23.04.2020 v 23:57 odpověděl:
R.A. 24.04.2020 v 00:10 odpověděl:
Ty se moc nesměj, tys ho v tom podporoval. Schválně teda kolik těch pixelů máš od zákazu přes S po křižovatku?
Jinak by mě zajímalo, jak byl původní vzorák a jak to ten Míra chtěl vůbec jet.
Duža 24.04.2020 v 00:28 odpověděl:
Míra chtěl M M S C C K S
R.A. 24.04.2020 v 01:07 odpověděl:
No ale to tam ráno ani odpoledne nebylo, a nemohli jsme to dát z žádné strany dohromady. Takže to byl asi jenom překlep ve vzoráku.
Bartma 24.04.2020 v 03:53 odpověděl:
To R.A.:sorry, zabral jsem se do práce... No to jsem tam nenapsal a už to nespočítám, už mám zrasovaný oči...
Ale dá se to odvodit z toho, co jsem napsal, tudíž 50(vrch) + 6 (ústí obloučku do zákazu) + 6(rozdíl)
takže.... 62?
Ale koukal jsem na tvůj obrázek, a vypadá taky velmi přesvědčivě, akorát to vyústění obloučku máš od zákazu dost daleko... Pixely ti počítat nebudu, já už jsem na takový blbiny starej (a slepej)
Přeji pěkné ránko a ubírám se do Hajanovic!
Vláďa 22.04.2020 v 10:13 napsal:
VláďaŽ 22.04.2020 v 11:51 odpověděl:
oldc 22.04.2020 v 12:01 odpověděl:
Jako důchodce se bohužel nemůžu vymlouvat na šéfa, všechny chyby jdou na můj župan.
Bartma 22.04.2020 v 17:24 odpověděl:
Vypadá to, že odpoledne není řešením - tam evidentně ukradli jeden plech, to nejni možný!
R.A. 22.04.2020 v 18:33 odpověděl:
No asi jsme všichni zvědavý na vzorák. Já už u sebe vím o chybě za 220, což je zvláštní, protože mám zatím jenom 160
R.A. 22.04.2020 v 18:38 odpověděl:
Teda ne, dokonce za 320 to je. Takže bych leda musel udělat ještě někde nějakou další "chybu", která by mi 160 zase ubrala
R.A. 22.04.2020 v 19:05 odpověděl:
Tak po opravě vzoráku už to mám 320, takže vše v pořádku
Bartma 22.04.2020 v 19:19 odpověděl:
Že já raděj nekušoval - já totiž vůbec nic nezpochybňoval, já jen, nechápaje, kde jsem prošustroval 100TB, napsal rádoby vtipnou poznámku... A tak mám dalších 260TB nádavkem. Pěkně děkuju, tolik jsem si snad ani nezasloužil, ne? To si mně Míra už do družstev jistotjistě nevezme!
Bartma 22.04.2020 v 19:22 odpověděl:
opravuji: 160TB nádavkem. 260 celkem... No i tak je to vzhledem k mám kvalitám trochu moc!
Vláďa 22.04.2020 v 19:47 odpověděl:
Vláďa 22.04.2020 v 21:05 odpověděl:
A tak jo, bylo to nakonec lehké, jen si uvědomit, co po mně chce autor detailem a proč nabízí provokativně za sebou 2 x mapově R. A když je na to klid, to je potom paráda.
Takže nic nového pod sluncem -jsem …., jsem …. atd.. Zbytečné chyby. Tak snad těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
Každopádně Míro díky - skvělé!
clarus8 22.04.2020 v 21:13 odpověděl:
to Bartma - vidím, že žák opět poráží učitele. Ještě, že to posádce 177 má kdo kazit.
Bartma 22.04.2020 v 21:33 odpověděl:
No schválně jsem si na to počkal, jak to pojede.. Start, šup z ČK do zatáčky, a honem zpátky do křižovatky.Hele zákaz vjezdu, tak jedem pro "M",... A já: "já jsem DEBIL!!!" No tak samozřejmě zase asi úplně NE, protože jak jsem to tisk, tak jsem si detailu všiml a věděl, že tam není jen tak pro parádu, ALE jak jsem vyjel z ČK, tak už jsem na to nemyslel a po oblouku honem pro "S" páč přes trávu vidím naproti zákaz vjezdu, tak tam přeci nepojedu, ne?!!!
Ano, ještě jsem měl jednu šanci to podělat na těch dvou "R", ale to jsem měl pěkně omalované,
tak na mně z mapy svítil protichlup, tak jsem jí tu druhou křižovatku projel bez zápočtu..
Nj.n... Tak jestli dá zejtra taky nulu, tak má u mně polárkáč!
Vláďa 22.04.2020 v 22:54 odpověděl: