začínáme s AOS      řády aos      uzavřená diskuze      přihlášky - propozice      výpočetní program      archiv výsledků      archiv jednotlivců      fotogalerie      videogalerie      radary      dopisovatelé      kontakty 

CHCI NAPSAT NOVÝ PŘÍSPĚVEK

Poslední příspěvky:
1) Před 10. dny napsal příspěvek Zbyťák
UKAŽ 3) Před 15. dny napsal příspěvek LukášH
UKAŽ
2) Před 14. dny napsal příspěvek VláďaŽ
UKAŽ 4) Před 19. dny napsal příspěvek matonni
UKAŽ

Poslední reakce na příspěvky:
Před 9. dny kk reagoval na Zbyťák z 14.11.
UKAŽ Před 27. dny Ludvík Prášil reagoval na PetrM z 27.10.
UKAŽ
Před 12. dny VláďaŽ reagoval na VláďaŽ z 10.11.
UKAŽ Před 27. dny milan Hlaváček reagoval na matonni z 28.10.
UKAŽ
Před 17. dny milan hlaváček reagoval na matonni z 5.11.
UKAŽ Před 27. dny PetrM reagoval na Martin G z 28.10.
UKAŽ
Před 19. dny matonni reagoval na Nika z 3.11.
UKAŽ Před 29. dny Jura 2 reagoval na matonni z 24.10.
UKAŽ

foto
oldc   23.03.2021 v 21:39   napsal:
Asi nejsem sám kdo neví, že z bodu A mapově do bodu A mám jet nemapovovou cestou?
foto
Vláďa   23.03.2021 v 21:44   odpověděl:
To oldc: pomocí SM se to dá projet.
foto
oldc   23.03.2021 v 21:47   odpověděl:
Napadlo mě to, ale nemám jet ani SM ani kotu?
foto
Vláďa   23.03.2021 v 21:57   odpověděl:
Kótu jedu naschvál mimo pořadí, což mohu, tím mám povinnost splnit podmínku, se kterou počítám dopředu a překlenu tak nemapovou. Samozřejmě tato hříčka je poplatná době roku 2004 a je nezvyklé tam to, že při stanoveném průjezdu dle ITI z bodu A do kóty 101 nemohu jet nejkratším směrem, ale již tak, že budu plnit ze 101 podmínku SM a příjezd do 101 namýšlím tak, abych podmínku mohl odjet. Předpokládám, že je to stejné jako nadjetí kóty tak, abych mohl odbočit (P, L dle podmínky), takže je to v souladu s řády.
foto
Vláďa   23.03.2021 v 22:02   odpověděl:
Chtěl jsem ještě blahopřát všem co dnes ITI viděli poprvé a napoprvé přišli na fintu se SM nebo si dokázali po létech toto znovu uvědomit a oživit. Mě se to nepodařilo a nechal jsem se nachytat.
Takže:

Jinak mně jde tento ITI ve starém provedení spustit i po tolika létech v MS Edge.

foto
VláďaŽ   23.03.2021 v 10:08   napsal:
Odevzdal jsem výkaz, neobjevil jsem se v přehledu, tak jsem se vrátil a zopakoval a opět nic, tak ještě jednou a opět nic (celkem jsem odevzdal tedy 3x).
foto
clarus8   23.03.2021 v 10:09   odpověděl:
mám to stejný
foto
Duža   23.03.2021 v 10:11   odpověděl:
Ono to asi nespolupracuje se vším!

Pošli mi výkaz na vduzik@seznam.cz

To platí i pro ostatní, kteří se neobjevili ve výsledcích
foto
Ruso   23.03.2021 v 10:16   odpověděl:
Ja som vyskúšal tri prehliadače a výkaz som neodovzdal ani na siedmy pokus
foto
Duža   23.03.2021 v 11:01   odpověděl:
Tentokrát chybu hledat nebudu !!
Platí to i pro večer. Komu se nepodaří odevzdat výkaz, tak ho pošle na vduzik@seznam.cz
Čas budou mít všichni stejný. Vždyť ten itík je opravdu lehoučká volovinka.
foto
Duža   23.03.2021 v 13:29   odpověděl:
Dopolední report:
Michal a David za 0 Tb (Jak jinak na takovém lehkém iti)
Junior za 60 a VH za 100
Jinak jsem nemile překvapen !
foto
R.A.   23.03.2021 v 21:05   odpověděl:
Když vidím svůj čas (26942163:24 min.), tak jsem to měl poslat radši na ten mail Nechtěl jsem zneužívat situace a poslal to bez kontroly po prvním průjezdu.
foto
Ludvík Prášil   23.03.2021 v 21:06   odpověděl:
Hoj,
mně to spadlo celé, takže ne že nemůžu odevzdat výkaz, ale nedostanu se zpět k iti a prostoru soutěže
Ať se vám daří! Pozdravy
Lp
foto
Michal P.   23.03.2021 v 21:08   odpověděl:
Tak myslím, že vzhledem k časům bychom dopolední posádky neporazili . Ještě že Duža časy zrušil.
foto
Vláďa   23.03.2021 v 21:10   odpověděl:
Nešlo mi také v čase 21.04.30 odevzdat výkaz, zasláno e-mailem, ale mám nastaveno odesílání se zpožděním.
foto
Duža   23.03.2021 v 21:14   odpověděl:
Teď jsem dorazil domů.
Hned tam naťukám JV došlé emailem
foto
Vláďa   23.03.2021 v 21:19   odpověděl:
Výsledky jsou venku a i přes neoprávněné DNF přiznávám 260 TB. Výsledek je u Duži v e-mailu.
foto
michal.g   23.03.2021 v 21:22   odpověděl:
Dopoledne jsme ty časy měli taky takhle pěkné
foto
Ludvík Prášil   23.03.2021 v 21:22   odpověděl:
Prosím o vystavení odkazu na právě skončenou etapu, rád bych si to zkusil aspoň mimo pořadí, píše to tam nějakou chybu URL...
Díky a pozdravy
Lp
foto
Ludvík Prášil   23.03.2021 v 21:24   odpověděl:
The requested URL /zima2020/itinerare/zeeee.pdf was not found on this server.
foto
Duža   23.03.2021 v 21:29   odpověděl:
Tak výsledky jsem učesal.
Omlouvám se, že ten archivní itík nepracoval všem tak jak měl. Ten kod, ve kterým byl napsaný už neumí zpracovat některé prohlížeče. Ani se jim nedivím!

Odkaz na start je http://aoscz.info/ucebnice/leto2004/a_start.php
foto
Ludvík Prášil   23.03.2021 v 21:34   odpověděl:
Díky!
...škoda že mi to spadlo, tyhlety Tvoje "volovinky" mi většinou sedí, a je tomu tak i dneska...
Pozdravy
Lp
foto
Vláďa   23.03.2021 v 21:37   odpověděl:
Opět - znám tuto rychlou jednoduchou hříčku, ale dlouho jsem ji nejel, takže jsem úplně zapomněl na využití SM ke kratšímu průjezdu z bodu A do bodu A. Ach jo, absolutní nepoučitelnost.
Ale právě v tomto tkví Dužova AOS geniálnost - čím jednodušší, tím lepší finty.
foto
Vláďa   23.03.2021 v 21:44   odpověděl:
K dnešní hříčce ještě přidám info: - byla pro zpestření léta roku 2004 a po dojetí jste si navolili JV po jednotlivých SPK. Pokud SPK neodpovídala vzoráku, hned jste se dozvěděli s vysvětlením, kde jste udělali chybu.
Duža není jenom AOS geniální, ale také webově geniálně nadaný.

foto
Vláďa   22.03.2021 v 22:29   napsal:
Spodní vlákno je moc dlouhé, takže nyní zkusím i já trochu přilít do ohně samostatně:
1) Myslím si, že varianta průjezdu SM 2 Jankovy etapy SPK N a SPK S je jediná a správná, tedy v místě, kde mám vynést kótu 235 to díky vložáku nemohu udělat. Jediná možná cesta návratu zpět na SM byla přes SPK N. V okamžiku dotyku se SM vynáším kótu, tedy plním podmínku a aktivuji detail s tím spojený. Takže odjedu SPK S a pokračuji po SM.

2) budu pokračovat argumentací, na kterou mne přivedl v závěru dlouhého vlákna Tomáš. Pokud mne tady už někdo 15 let přesvědčuje, že projetím nemapové komunikace znamená, že domalovávám (projedu) komunikaci předkem vozidla a ne podle logiky až za mnou (projetím, po projetí), a že tedy v okamžiku dotyku s mapovou komunikací mi vlastně vzniká mapová křižovatka, tak stejným způsobem a principem mohu vynést kótu. V opačném případě jsou tyto dvě věci v příkrém rozporu a potom se klaním k tomu, co jsem zde již několikrát v minulosti sdělil: řády se vykládají a ohýbají podle toho, jak se to komu hodí. Zkušenější nejen věkem, ale i praxí mají vždy pravdu.
A to domalovávání se dalo i do řádů, nedávno se to na základě dotazu VláďiŽ tady znovu probíralo, že v případě podmínky o domalovávání komunikací (nemapová se projetím stává mapovou) s tím, že to takto platí a basta. Dejme do řádů tedy i toto, že kóta uvedena na SM se vynáší projetím, tedy předkem vozidla pokud to průjezd po SM umožňuje a není ovlivněn vloženým ITI. K takto mapovému místu se vztahují i stanovené podmínky. A je po problému.

Naštěstí nejde zde dnes o body, tak je možné si to tady v klidu vyříkat, ale nedovedu si představit situaci, že by se toto řešilo na mistráku. To by výsledky nebyly ani o půlnoci.

foto
Duža   23.03.2021 v 09:52   odpověděl:
Já to nesleduji nějak do hloubky, ale jen tak povrchně. Sháním další itíky, ať máme možnost řešit něco jiného.
Ale možná teď plácnu hloupost.
Pro pochopení mých myšlenek přečtu řády asi takto:
"Když na SM přejedu bod, který není v mapě, tak si ho vynesu do ZM"
Protože v místě bodu mě po SM přetáhl vložák, tak jsem na SM bod nepřejel a nemám důvod ho vynášet! Co mi říká, že se musím vrátit a vynést ho? Bod přece nevynáším proto, že je uvedený na SM, ale proto, že ho jízdou po SM vynesu. A při jízdě jsem ho neprojel, tak proč ?
foto
michal.g   23.03.2021 v 10:15   odpověděl:
Dužo, tam se vracíš na SM do místa, kde je ta kóta, kterou jsi si nevynesl, protože jsi jí projel vložákem. a řeší se tu otázka, zda tu kótu vyneseš hned dotykem a tudíž v ní plníš podmínku nebo jestli jí vyneseš až tím, že po té SM pokračuješ (názor R.A., s kterým se tentokrát výjimečně nestotožňuji).
foto
matonni   23.03.2021 v 10:18   odpověděl:
Po dlouhé době vás všechny zdravím a dovolím si rebélii: zrušme řády v současné podobě.

Proč? Postavil jsem dost náborových soutěží. Dříve, ještě mimo záštitu AOS pro kamarády a místní, později jako součást oficiálních soutěží. Byly to celkově menší stovky posádek a myslíte, že některá jezdí oficiální Shell déle jak dva roky? Ano, jedna. Zbytek to vzdal a VŽDY byly důvodem nejasnosti a obsáhlost řádů.

Proč nemohou být řády jednoduché a jasné s tím, že pokud autor chce svoji soutěž zahustit, použije prováděčky. Ano, odkope se, prozradí či naznačí své záměry, ale ruku na srdce: copak mistráci nepřehlédnou šipku, detail, směr otáčení .........? Vždyť se vytrácí radost/smutek z nachytání na obyčejné fintě a přecházíme do fáze "právních" bitev.

Omlouvám se za radikální postoj, klidně mne kamenujte
foto
Duža   23.03.2021 v 10:20   odpověděl:
Jo, už to chápu o čem se tady dohadujete. Ta moje teorie o tom tedy není !
foto
michal.g   23.03.2021 v 10:43   odpověděl:
to Matonni: v zásadě s tebou souhlasím. ale pokud to necháš na autorech, tak se tam objeví jiný problém. kolikrát není autor schopen ani zadat jednoznačně podmínku. a když tam budou nějaké prováděčky, tak si to každý vysvětlí jinak. u řádů (jakkoliv jsou těžkopádné a složité) je přeci jen zažitý nějaký způsob výkladu.
foto
matonni   23.03.2021 v 10:52   odpověděl:
to Michal: Michale rozumím ti. Tak ať máme "Řády", které budou jednoduché a jasné a "VZORY" ustanovení pro prováděčky, aby nedocházelo k tomu, co píšeš.
foto
michal.g   23.03.2021 v 11:04   odpověděl:
souhlas. teď ještě najít někoho, kdo to udělá. a to tak, aby to komise odsouhlasila. R.A. by mohl vyprávět...
foto
matonni   23.03.2021 v 12:10   odpověděl:
Vždyť je "tady" tolik lidí ochotných věnovat hromadu času a práce itíkům a možná ještě větší hromadu následným diskuzím. Tak obětujme jeden den v týdnu - místo zábavy s internetovkou bude práce na "řádech a vzorech". Teď je ideální čas.
foto
Zbyťák   23.03.2021 v 12:41   odpověděl:
To Mattoni: Mám jen připomínku, že někdy v pravěku se na Moravě pořádaly soutěže dle zjednodušených řádů. zplozených Důžou a základě stejných poznatků. Nesetkaly se však s porozuměním posádek, jezdících v česku. Viď Důžo..
foto
Duža   23.03.2021 v 13:05   odpověděl:
Jo, jo, Zbyťák má pravdu. Díky zjednodušeným řádům k nám začaly jezdit posádky z Polska a Slovenska. To jsme ještě měli Metodické středisko AOS pro Moravu, tak jsme si to mohli u nás dovolit. Po zrušení střediska jsme se bohužel museli přizpůsobit platným řádům. Ale většina Moravských posádek odmítala dle nich jezdit, což se samozřejmě projevilo na neochotě postupu do mistráku i na účasti v Českém poháru.
Zjednodušené řády byly postaveny na tom, že obsahovaly základní pravidla, podle kterých se AOS jezdí a neuvedené kombinace musely být vysvětleny v záhlaví iti, či prováděčkách. Otevíraly se tak neskutečné možnosti pro stavitele.
Bohužel někteří ve výboru byli razantně proti. "Ať si na Moravě tak jezdí, my v Čechách ne"! Mohl bych jmenovat kdo, ale to již je dávno pryč.
Jiná možnost než se přizpůsobit nebyla, ale projevilo se to bohužel na zájmu o náš sport právě na Moravě.
Světýlko na konci tunelu byl návrh nových řádů od R.A., ale proč neprošel se zde raději rozepisovat nebudu.
foto
matonni   23.03.2021 v 15:33   odpověděl:
Je zarážející, že existuje na Moravě vyzkoušené a prověřené řešení a my se nadále čvachtáme v zakaleném a neprůhledném rybníčku. Díky tomu se čeká na vyhlášení i 4 hodiny, protože "válčí" zástupci jednotlivých názorových skupin, HR se z toho může zbláznit a většina soutěžících, co trpělivě čeká na vyhlášení je otrávená. Nemluvě o třetích etapách. Ptám se: "Proč?"
Trend úbytku posádek je bez provedení změn nezastavitelný!! Čekáme, až nám AMK omezí peníze, protože tam někomu dojde, že poměr vydaných peněz na jednu posádku je oproti jiným odvětvím neadekvátní? A kdo z vás jste si zkusili oslovit sponzory na připravovanou soutěž, tak nejspíš víte, že po sdělení o počtu účastníků a možných "diváků" s vámi slušně, ale rychle vyběhnou.

Zas na nějakou dobu končím v této diskuzi, nahazuji klenutý strop, najíždíme zítra červnový Dakar a tohle byla malá odbočka v korona aktivitě/neaktivitě. Přeji všem mnoho zdraví.
foto
Zdeněk Klenák   23.03.2021 v 22:13   odpověděl:
Jsme to ale pitomci, když existuje takové jednoduché řešení a my ho nevyužijeme. Myslím, že trend soutěží na Moravě mohl pokračovat, ty tzv. moravské řády asi nebyly v rozporu s těmi tzv. našimi. Obtížnost a jasnost soutěže záleží hlavně na autorovi. I podle jednoduchých Řádů se dá postavit blbá a těžká soutěž a naopak. Tím nechci říct, že je vše úplně v pořádku.
foto
R.A.   24.03.2021 v 11:17   odpověděl:
V tomhle souhlasím se Zdeňkem. Řády přeci nemůžou za třetí (čtvrté) etapy. Když budou Řády jednodušší, tak bude ještě více situací, kde se nebude o co opřít a k diskuzím bude docházet o to častěji. Následné diskuze jsou kvůli tomu, že HR něco uteklo, nebo něco podcenil. Ale to se není čemu divit, jedna etapa obsahuje stovky rozhodnutí. A výkonost posádek je samozřejmě různá a tak i výkonost HR. Určitě se shodneme, že jsou soutěže, kde pravidelně není co řešit a pak ten zbytek, kde toho uletí někdy míň někdy víc. Ale to tak bude vždy.

Určitě nemůže být absolutně na škodu, když si někdo udělá moravské, zjednodušené, pro začátečníky, nebo jakékoliv jiné řády, které budou podmnožinou Řádů. Následně na to může postavit soutěž, ale musí si dát sakra pozor, aby nezabrouzdal někam, kam nemá. Spoustu věcí už totiž i zapřisáhlí odpůrci Řádů ví, jak mají podle nich jezdit. Například se mi stalo, že jsem při stavbě STEPu vynášel kótu SM. Žádný podmínky nic, jen si to vynést. A pak za mnou Maďaři přišli, proč se tam najednou objevila kóta, že to nikdy neviděli a ve STEPáckých řádech nic takovýho není. A takových věcí se může vyloupnout dost.

Ale postavit to samozřejmě jde. Projděte si ještě jednou všechny etapy, co vytvořil Ruso a které jsou tady tak chválený. Na to stačí Řády na jeden list papíru. Tam je vždy podmínka v kótě, občas vložák a pak už se jen jezdí mezi kótama a musí se dávat pozor na jednoznačný výjezd. To ale jen potvrzuje to, že je to o trati a ne o Řádech. A i tak vám může Ruso potvrdit, že se mnou musel každoročně řešit na své tradiční soutěži spousty připomínek, protože se například neuhlídali nejkratší průjezdy.

Absolutně ničemu nevadí ani dnes, když jak píše matonni, autor vše pořádně vysvětlí v prováděčkách a u protiřádových věcí třeba rovnou v iti.

Vzpomínané „moje“ Řády taky nebyla žádná revoluce. Jen jsem to přeskládal, aby to na sebe více navazovalo, protože si mi zdá, že je to dnes tak různě na přeskáčku a změn tam bylo naprosté minimum.

Komise to taky nemá jednoduché a myslím, že nikomu nebude bráněno tam kandidovat, protože jsou tam i lidi ze setrvačnosti, nebo donucení. Část lidí volá po zjednodušení Řádů, do toho ale každou chvíli chce někdo do Řádů něco doplňovat. Největší „expert“ je pak Vláďa, kterej přestože ví, že se vždy rozhodne blbě, tak po sáhodlouhé diskuzi, za účasti samotnýho autora tratě, kterej přiznává, že je to dost na vodě a že se mu to nezdálo už od začátku prohlásí: „Myslím si, že varianta průjezdu SM 2 Jankovy etapy SPK N a SPK S je jediná a správná“. Tzn. super, pojďme to stavět. Tak to mi ho teda vyndej.
foto
Vláďa   24.03.2021 v 20:18   odpověděl:
Správně Ráčku - je potřeba ale také doplnit, že by se vše mělo odvíjet od stejné logiky a na to není třeba být nějak velkým expertem. Pokud vytvářím křižovatky a nové mapové komunikace malováním předkem, tak mohu předkem vynášet i body / kóty na SM uvedené.
No a co nadělám, mám už nějak zakódováno, že v AOS se z 50% rozhodnu špatně. Hlavně, že to jakž takž vychází v běžném životě. To by bylo asi horší.

foto
michal.g   22.03.2021 v 08:12   napsal:
dobrá zpráva - přes víkend se mi sešly na kontrolu 3 itíky, takže zase bude co jezdit!
foto
VláďaŽ   22.03.2021 v 08:44   odpověděl:
To je fakt dobrá zpráva, ale chtělo by to další
foto
Ruso   22.03.2021 v 09:08   odpověděl:
Už sa na tom pracuje Itíky teda na michala.g ku kontrole ?
foto
michal.g   22.03.2021 v 09:42   odpověděl:
to Ruso: ano

foto
Janek   20.03.2021 v 23:44   napsal:
Já ještě poprosím Dužu, aby
1) ručně přesunul ve výsledcích večerní pokus ledního medvěda dolů. MichalG byl nejlepší, tak ať je nahoře.
2) uznal plech N ANOiNE. Já sám se sice přikláním k tomu, že by být měl, ale není to 100% řádové, tedy uznám obě varianty průjezdu. "S" ale už musí mít všichni.
3) nějak vymyslel, jak do seznamu etap dostat kromě mého itiku i ty mapy. Pro někoho, kdo si to bude stahovat později.
Jdu groňat, ráno vstávám brzy.
foto
5r3   20.03.2021 v 23:51   odpověděl:
To nebyl lední medvěd druhý pokus, ale medvěd lední. Už jsem psal Dužovi, že to má být pod čarou. Jako perličku, že jsem asi jako jedinej bral ten trojúhelník u PK F jako před křižovatkou, tam kde mu rostla noha (ve skutečnosti tam taky je) a mám místo Dčka Fko.
foto
Duža   21.03.2021 v 10:05   odpověděl:
1) a 2) splněno !
3) pošli mi pdf, kde bude itinerář i mapa


ZPĚT na 1. stránku 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 < 105 > 106 107 108 109 110 111 112 113 114