začínáme s AOS      řády aos      uzavřená diskuze      přihlášky - propozice      výpočetní program      archiv výsledků      archiv jednotlivců      fotogalerie      videogalerie      radary      dopisovatelé      kontakty 

CHCI NAPSAT NOVÝ PŘÍSPĚVEK

Poslední příspěvky:
1) Před 10. dny napsal příspěvek Zbyťák
UKAŽ 3) Před 15. dny napsal příspěvek LukášH
UKAŽ
2) Před 14. dny napsal příspěvek VláďaŽ
UKAŽ 4) Před 19. dny napsal příspěvek matonni
UKAŽ

Poslední reakce na příspěvky:
Před 9. dny kk reagoval na Zbyťák z 14.11.
UKAŽ Před 27. dny Ludvík Prášil reagoval na PetrM z 27.10.
UKAŽ
Před 12. dny VláďaŽ reagoval na VláďaŽ z 10.11.
UKAŽ Před 27. dny milan Hlaváček reagoval na matonni z 28.10.
UKAŽ
Před 17. dny milan hlaváček reagoval na matonni z 5.11.
UKAŽ Před 27. dny PetrM reagoval na Martin G z 28.10.
UKAŽ
Před 19. dny matonni reagoval na Nika z 3.11.
UKAŽ Před 29. dny Jura 2 reagoval na matonni z 24.10.
UKAŽ

foto
Duža   2.03.2021 v 09:58   napsal:
Jsem zvědavý jestli ten přechod na ten starý systém bude fungovat. Taky jsem se přihlásil, abych případný problém ihned odstranil.
foto
Duža   2.03.2021 v 10:01   odpověděl:
Hurááá, funguje !
foto
Duža   2.03.2021 v 10:16   odpověděl:
Dopolední report:
Neuvěřitelně lehký iti a nikdo za 0 TB.
Nejblíže VH - jen za 60.
Tentokrát jsem to pustil bez kontroly, ale protože to MichalG již teď dopoledne zajel, nechám ho to dodatečně překontrolovat, abych mohl eventuelně opravit do večera vzorák.
foto
Duža   2.03.2021 v 10:37   odpověděl:
Tak Michal provedl kontrolu iti a souhlasí s tím že je vše OK. Děkuji
foto
VláďaŽ   2.03.2021 v 11:49   odpověděl:
Tak to už se těším na večer, změna neuškodí
foto
Vláďa   2.03.2021 v 21:15   odpověděl:
I když tento ITI znám, mám i správný průjezd, vím co se po mě chce, nicméně jel jsem to jako by to bylo poprvé a tak jsem tomu i tak dal. Nezapsal jsem si SPK, takže zatím nevím výsledek, ale nic moc.
Jj, za dva roky se to dá lehce zapomenout.

foto
Duža   1.03.2021 v 22:08   napsal:
Zásoba iti se dočasně vyčerpala, proto jsem sáhl do archívu, kde byly nějaké interaktivní itineráře. Pokusil jsem pět z nich aktivovat a upravit do současného systému. Snad to bude fungovat bez problému. To, že jsme je již jeli někdy v minulosti, určitě nebude na škodu.
Ten první je kratičký. Dokonce bude za vás zapisovat sám i průjezdky.
U zbývajících čtyřech se budete pohybovat ve virtuálním prostoru, ale průjezdky si již budete zapisovat sami stejným způsobem jako doposud.
Již mi začaly přicházet opět vaše nové itíky. MichalG se opět obětuje a provede jejich kontrolu. Já je zařadím po těch archivních.
foto
kk   1.03.2021 v 23:00   odpověděl:
Duža je Bůh 👍👏✊
foto
OlinaK   2.03.2021 v 00:03   odpověděla:
Nenašly by se taky někde v archivu Jankovy itiky,nevím už z jakého roku, ale pamatuju si, že byly označeny jmény podle abecedy (Adam atd.)?
Dužo, děkuju ti za tvoji práci, sice nejezdím naostro, ale projíždím si všechny itíky"mimo soutěž" a jsem ráda, že alespoň tímhle způsobem se můžeme všichni bavit, když máme skoro všechno ostatní zakázáno.
foto
Vláďa   2.03.2021 v 00:12   odpověděl:
To Olina:
Napiš mi do e-mailu, co přesně chceš. Mám mapy, ITI i prostor soutěže.
foto
janek   2.03.2021 v 00:23   odpověděl:
Sice klasicky na druhý pokus, bo už je po půlnoci a už mi to nemyslí, ale právě jsem odeslal Dužovi jednu další hotovou etapu. Tak to prosím zařaď do kalendáře.
foto
OlinaK   2.03.2021 v 00:25   odpověděla:
Myslela jsem,že by se to mohlo tady zveřejnit, byly to itiky skoro na měsíc...Nebo vybrat alespoň některé.
foto
janek   2.03.2021 v 00:32   odpověděl:
Ad Olina, to jo, jelo se to tuším od 1.12. 10 nebo 12 víkendů. Jenže k tomu je třeba ten prostor, který byl klikací. Zdeněk Jíše to předělal do formátu, který se mi úplně dyzajnově nezamlouvá, VláďaF to prý má v té původní podobě, ale na lokále. Já už to smazal komplet a i kdybych to měl, nejsu ochotnej to někde nahrávat. To by museli zrevitalizovat za mě jiní, mi se tím zabývat určitě nechce.
foto
OlinaK   2.03.2021 v 00:48   odpověděla:
To Janek: To je škoda, bylo to moc pěkně udělaný...Kdyby se našel někdo, kdo by zprovoznil, bylo by to prima. Já to bohužel neumím
foto
ZdenekJ   2.03.2021 v 09:24   odpověděl:
Na designu mohu zapracovat, ale já nejsem žádný webdesigner a můj vkus je tragický.
Ten prostor je tak velký, že si netroufám ho sám zkontrolovat. Olina by mohla být testovací řídič? Můžeš projíždět a hledat chyby v Jiříkově. Za výhodu tohoto řešení považuji možnost každého autora umístit si průjezdky jak se mu zlíbí.
foto
OlinaK   2.03.2021 v 12:08   odpověděla:
To ZdenekJ:Testovací řidič můžu být, nejsem si ale jistá, jestli je to dobrý nápad. Nevím ani, jaké chyby hledat...
Moje původní myšlenka byla, když Duža psal, že vytáhl z archivu itíky, jestli by se nedaly někde najít ty původní Jankovy itíky a použít je tak, jak byly.Ale asi to je problém...
foto
Vláďa   2.03.2021 v 12:30   odpověděl:
K Jiříkovu:
- v tomto prostoru se konalo více soutěží, to co má na mysli Olina, tak to byla ZIMA 2007 nebo 2009 (nevím, mám to doma).
Předběžně jsem to projížděl, mám pocit, že snad jenom chybí někde SPK, ale to jenom proto, že lovím z paměti, kde tehdy byli. Na druhou stranu to je nesmysl, že by chyběli, pokud byli SPK součástí fotografií, protože výhledy z vozu mám.
Pokud bude mít někdo zájem to oživit zašlu to zabalené, je to včetně rozpravy i odkazů na jednotlivé etapy a starty do nich. V MS Edge to šlo spustit, mohu vyzkoušet i Chrome, ale nepředpokládám problém.
Mám i kreslené Jemniště, Třebsín, no prostě vše co šlo v dané době stáhnout. Mám i dílo z Česko Lipska kluků Sobotových.

Tímto se omlouvám všem autorům, ale jejich dílo bylo využito vyloženě k osobním vzdělávacím účelům a nedocházelo k jakékoliv byznys činnosti s jejich dílem.

foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 11:03   napsal:
To R.A. včera 22:32 :
Petře, zodpovědně můžu prohlásit, že při poslední kontrole trati byla závora u PK Z zavřená ve vodorovné poloze, vyrobená z poctivé kulatiny a usazená v ocelových sloupcích s vidlicemi, zajištěná na pravé straně třmenem a řetězem s masivním visacím zámkem. Světlá výška vlevo 117 cm, vpravo 114 cm.
Takže s nějakým Lambem, kdybys ještě trochu upustil nízkoprofilovky, bys to možná podklouz
Ještě musím dodat, že pro estetické vyvážení a z výcvikových důvodů byla původně na JV na vjezdu do slepé umístěna rovněž závora, v tomto případě otevřená. Michal mi ji ale nepustil, že prý stále platí že do vrat a závor ani otevřených se nejezdí. A já jsem to předtím dobu hledal a nikde nenašel
Kde to je a na základě čeho to platí? Nebo je to zase "zvykové právo"?
foto
Vláďa   28.02.2021 v 12:02   odpověděl:
Já to znám jako zvykové právo, které v řádech není, i když mám pocit, že jsem to nejen slyšel, ale viděl i napsané. Na jedné soutěži to určitě bylo jako vložák.
foto
R.A.   28.02.2021 v 12:18   odpověděl:
Co tam bylo při najíždění je mi fuk. Když jsem tam jel já, tak tam byla 3,40m vysoká průjezdní brána
Co se týče té věty, tak není v Řádech, ale uvádí se skoro na každé soutěži v prováděčkách, nebo písemné rozpravě. Někdy, když je na to třeba finta s železničním přejezdem, tak je to dokonce přímo v itíku. Do otevřených závor a teoreticky i bran se může, ale zavání tam obrovské riziko, že je někdo zavře. Proto se do prováděček dává ta věta, protože naopak i u zavřených závor a bran hrozí, že je někdo otevře. Pro příklad nemusíme chodit daleko, kdy ve tvojí etapě se dokonce měnila zavřená závora s průjezdní bránou a to dokonce mezi jednotlivými soutěžícími. Takže na to bacha a nepodceňovat
foto
clarus8   28.02.2021 v 12:28   odpověděl:
Ono jezdit na Žamberku přes silážní jámu je taky jistě sranda.
foto
Vláďa   28.02.2021 v 12:43   odpověděl:
To Clarus8: a co je na to špatné? Je to průjezdné - je. Vede tam cesta - vede! Je to v mapě - je. Příště to bude reálně. Je tam nějaká závora? Není! Nejezdí se tam - jezdí! Hrozí uzavření? Nehrozí, jedině před soutěží.
Je to většinou v rámci republiky jediné a vzácné? Je!
Tak a co???

foto
michal.g   28.02.2021 v 10:16   napsal:
pro Vláďu:
- reálná komunikace je každá, která skutečně existuje
- nemapová komunikace je ta, která ve skutečnosti existuje, ale není vykreslena v mapě
- mapová komunikace je ta, která je vykreslena v mapě bez ohledu na to, zda ve skutečnosti existuje, či nikoli
a pak máš ještě jízdu (zjednoduším, nechce se mi hledat přesná znění v řádech)
- reálnou, to je taková jízda, kdy můžeš jet aniž by ses díval do mapy
- mapová jízda po nemapové komunikaci. podle iti jedeš mapově, ale jedeš po komunikaci, která není zakreslena v mapě. jedeš obdobně jako reálně (podle pravidla pro neuvedené křižovatky), ale musíš hlídat mapu, jestli se někde nechytíš na mapovou komunikaci. v tu chvíli přehodnocuješ a vymýšlíš novou mapovou trasu. (zde časté chyby autorů, kdy v tuto chvíli nemáš mapové řešení!)
a co se týče vykreslování (obojí je podmínka)
- nemapové komunikace se projetím stávají mapové. vykreslíš do mapy komunikaci, kterou projedeš jakoukoliv jízdou
- nemapové komunikace se reálným projetím stávají mapovými (existují další modifikace). zde vykresluješ do mapy pouze komunikace, které projedeš reálně (šipkáčem, chlupaticí, apod.). takže tu do tunelu by sis nevykresli, tam se jelo mapově.
foto
Janek   28.02.2021 v 10:33   odpověděl:
Michal naprosto přesně!
Dlouho jsme bojovali (já, RA a pár dalších) za osvětu. Když jsem začínal, dlouho jsem se nedokázal domluvit s některými jezdci, a to i velmi zkušenými!, protože jejich logika byla "jedu reálně, protože nemám mapu". Takto to není, máme tři druhy jízd a o tom, kterou z nich zrovna jedu, rozhoduje zákres itiku, ne to, zda mám nebo nemám mapu!
1. reálně. To jedu, pokud mám v itiku slepená okýnka, reálná okýnka.
2. a) mapově, když mám mapu. Mám v itiku okýnka oddělená příčkami. To jedu klasickou mapovou jízdu, předem vymýšlím trasu po mapových cestách.
2. b) mapově, když nemám mapu. Mám v itiku pořád okýnka oddělená příčkami! ...tento zákres rozhoduje. Ale pokud zrovna nemám mapu, jedu PPPNK ("podle pravidel pro neuvedené křižovatky"). Reálné jízdě se to hodně podobá, ale přesně jak říká Michal, jakmile se čapneš nějakého mapového fousu, odjedeš po něm, což bys při reálné jízdě neudělal.
Setkávali jsme se 10let zpátky dokonce s názorem opravdu abstraktním: jels do kóty 100. Jels po nemapové, ale dle itiku mapově. Přijels do reálného kříže, kde byla kóta 100. A někteří tvrdili, že aby přijeli do 100 mapově, musí udělat nějaké kolečko, aby se do té kóty dostali mapově (jakože po mapovém fousu). Tohle je právě hrubé nepochopení těch variant 1 a 2 s podvariantama A a B u 2. Michalův text je správný a skvěle osvětluje, jak to Řády po nás chcou. A já napsal s příklady toto, protože každému tápajícímu může vyhovovat jiná formulace toho samého vysvětlení.
O tom, zda jedu mapově nebo reálně, nerozhoduje mapa, ale itik!
foto
Vláďa   28.02.2021 v 11:16   odpověděl:
To Michal a Janek:
- díky za váš čas a zejména objasnění. Samozřejmě většinu z toho vím, ale pro objasnění je to třeba vzít od píky. Snad to nepomůže jenom mně, ale i ostatním, kteří nemají takovou rutinu jako vy.
foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 11:26   odpověděl:
Výborné, obšírné a srozumitelné vysvětlení od obou!
Takto má vypadat formulování zašmodrchaných textů řádů - myslím např. pro aktualizaci učebnice pro začínající jezdce. Bez toho, aby se těm nesrozumitelným a teď už těžce zbytnělým řádům dala nějakou aktualizací (po filtraci a vyčištění) opravdu srozumitelná forma, nových posádek mnoho přibývat nebude. Srozumitelná a jazykově/významově jednoznačná forma a formulace a pochopitelné (a graficky vymakanější) příklady by tomu (přibývání nových posádek, ale i stavitelů) mohly významně napomoci.
Jinak, jak jinde uvedl Janek (a nejen on), je do 10 let po soutěžích a když k tomu přičteme ekoterorismus, čím dál tím méně prostorů pro stavění/projíždění, urychlující se dozrávání pilířů tohoto sportu a další převládající negativa tak možná budeme rádi, když to bude 10 let
Ale zpět k původní myšlence - všem, kteří vysvětlují, a ještě k tomu srozumitelně, DÍKY!!
foto
Janek   28.02.2021 v 12:15   odpověděl:
Řády... Byt to na mne, uplne, bez vyjimek a prisne bych zakazal domalovavani a mazani silnic a take precislivani kot.
Ad mazani a kresleni silnic. Od chvile, co se to objevilo, resi se porad dokola, jestli se kresli predkem, zadkem, uchem nebo dvanacternikem, malo komu je to komplet jasne, jen na tuhle skopicinu je v radech X odstavcu textu, s priklady, vysvetlovanim... Proc se to ucit? Neumime si vystacit s normalnejsimi fintami?
No a precislovani kot.. Z principu a historicky je kota nadmorska vyska nejakeho mista a ta se behem jedne etapy nezmeni. Rady obsahuji vse, co se za historii objevilo a mnohdy jsou to uz prezitky. Chtelo by nad rady sednout a vyhazet veci, ktere se nepouzivaji. Typicky vynaseni kot azimutem a vzdalenosti, nebo ctvercovou siti. Prezitek... Ale ja o tym nastesti nemusim rozhodovat. ;)
foto
R.A.   28.02.2021 v 12:28   odpověděl:
S prvníma dvěma příspěvky souhlasím až na poslední Michalovu větu. Možnost domalování/rušení se do Řádů přidala, aby to mělo nějaký řád a formu. I tak to někomu nestačí a musí si tam ještě přidávat věci typu "při jízdě dle lin. iti" a podobně. Dobrá, pořád jsem ochoten to zkousnout, když je to 100% jednoznačné. Ale nikdy bych nepustil ani nepostavil podmínku "nemapové komunikace se reálným projetím stávají mapovými" a finta by byla v tom, že kdo si domaluje při PPNK, tak to bude mít blbě. Tudy opravdu cesta k jednoznačnému zadání nevede (citace z pokynů stavitelům). Pro zajímavost tato věta je v Pokynech stavitelům uvedena u věci, která mi přijde naprosto jasná a kterou bych naopak pustil
foto
michal.g   28.02.2021 v 19:20   odpověděl:
R.A. uvedl jsem to tam pro lepší pochopení. Sám bych to nepoužil.

foto
Ruso   27.02.2021 v 22:20   napsal:
Dva krát úspešne ignorovaný zákaz odbočenia vľavo a jedna nenapísaná SKP, ale bolo to super poježdení. , ešte sa aj bedna podarila , chválim dnešný itík
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:26   odpověděl:
Ano, to U jsi evidentně jel a nenapsal. Díky za pochvalu a gratuluju k bedně
foto
michal.g   27.02.2021 v 22:26   odpověděl:
Těch nenapsaných SPK je očividně u různých lidí dost.
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:29   odpověděl:
A samozřejmě gratuluji Davidovi - opravdu excelentní výkon, nečekal jsem, že někdo bude bez bodů a Petrovi, kterému se evidentně ta závora nelíbila
foto
Ludvík Prášil   27.02.2021 v 22:30   odpověděl:
Ahoj,
taky se přidávám a chválím dnešní itík, díky za něj!
Měl bych 2 dotazy:
1. proč se druhý azimut s reálným nájezdem nedá udělat už na výjezdu ze 106, ale až "pod most před most" a pak až az 140°?
2. co přesně dokresluji při jízdě tunelem do kóty 99 v 10.políčku iti?
Pozdravy
Lp
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:36   odpověděl:
Ludvo druhý azimut je až za pod most přes most, protože tentýž azimut ve 106 je jednoznačný výjezd (dopravní značení).
Cestou do 10. políčka = do 99 domalováváš čárkovanou pod tunelem (od mapy nad malým kroužkem po jihozápadní roh obdélníku u 100).
foto
R.A.   27.02.2021 v 22:39   odpověděl:
Ludva správně naráží na to, že domalováváš i mezi portály. Jenom teda moc nevíš kudy
foto
Ludvík Prášil   27.02.2021 v 22:39   odpověděl:
Jasně, ve 106 jsem si nevšiml toho zvětšenýho zákazu odbočení vlevo, jsem blb...
A k té tunelové cestě - vede přes "10"?
Lp
foto
clarus8   27.02.2021 v 22:39   odpověděl:
Děkuji Vláďovi Ž za krásné poježdění
Při pozornosti se to dalo, neb tento typ i přes můj výsledek mě baví.
Problém byl u mě se začátkem a pak i prostředek byl špatně protože jsem měl projeto na začátku to co se mělo jet zhruba uprostřed
foto
Ludvík Prášil   27.02.2021 v 22:40   odpověděl:
...protože jestli jo (=vede přes 10), tak mě pak později nutíš jet bodem mimo pořadí... (nájezd na SM1)
Lp
foto
michal.g   27.02.2021 v 22:42   odpověděl:
Ludvíku, aby to vedlo přes 10, tak bys tam zase musel mít portály.
foto
Ludvík Prášil   27.02.2021 v 22:42   odpověděl:
A pak jsem stejně jako spousta dalších nezapsal minimálně 2 průjezdky, kolem kterých jsem jistojistě jel (musel jet).
Ale to nemění nic na tom, že jsem se 50 minut dost zapotil...
foto
Vláďa   27.02.2021 v 22:43   odpověděl:
Tunel je pod bodem 10 - viz označení tunelu a nakreslení portálů vjezdů do tunelu.
foto
Ludvík Prášil   27.02.2021 v 22:43   odpověděl:
Michale: proč?
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:46   odpověděl:
No, to je právě to, s čím jsem si zahrával: třípatrový kruhák a třípatrový uzel na severu. Přes 10 to nevede - nejsou tam portály, a ten bod je (zrovna jako 99) pod mostem/na mostě.
Petr má pravdu, že v tunelu nevidíš co přemalováváš, ale přece co nevidím toho se nebojím
foto
R.A.   27.02.2021 v 22:47   odpověděl:
Ne ne, tunel hned za portály jde ostře na sever, až se dostane mimo les, kde se stočí a posléze se opět dvojitým ostrým zatočením dostává ke druhému portálu. Jasně mimo 10
foto
R.A.   27.02.2021 v 22:49   odpověděl:
Proč ale Michal s Vláďou mluví o portálech u 10 taky nechápu, kdyby šel tunel normálně rovně, tak v něm ta 10 je
foto
Ludvík Prášil   27.02.2021 v 22:50   odpověděl:
Ano, tak jsem to vyhodnotil i já... Ale zasekl jsem se na tom, to ne že ne!
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 22:51   odpověděl:
R.A.: Kdybych to nemaloval tak by mne to ani nepřekvapilo. V Norsku je takových desítky, kdybych to uměl, tak bych sem dal ofocenou navigaci s úžasným šnekem.
foto
michal.g   27.02.2021 v 22:56   odpověděl:
Ještěže ten tunel vede přesně tak, jak to popsal R.A., protože jinak by měl Ludvík pravdu
foto
Vláďa   27.02.2021 v 22:57   odpověděl:
Nyní něco, na co mne navedl tento ITI, zda si to vysvětluji správně:
- podmínka platí pro mapovou jízdu. Výjezd ze severního kruhu na sever a následně rovně mne vrhnul na reálnou nemapovou komunikaci. Protože jsem v té době ale již jel mapově do 99, byť po nemapové dokud nenarazím na mapu, tak jsem podmínku uplatnil a komunikaci pod sebou dokreslil.
Dotaz zní: kdybych jel reálně z pokynu rovně do kóty 100, předpokládám správně, že bych podmínku neuplatnil a za mnou by i nadále zůstala reálná nemapová komunikace?
Kdyby to nebyla podmínka, ale vložák, tak by zněl: Všechny komunikace projeté reálnou jízdou se stávají mapovými! Ano??? Nebo to musí být také podmínka?
Přeci jen tady určitý rozdíl je ve znění a zámyslu jednotlivých autorů.

Vím, že můj dotaz bude působit překvapivě, ale díky KORONAAOS se tady každý týden řeší mnoho praktických rad a zkušeností, až z toho přechází hlava a některé info se mi již mísí napříč spektrem. Musí je zažít praxe.
foto
Vláďa   27.02.2021 v 23:04   odpověděl:
To R.A.: kdybych si to nevysvětlil přes ty portály, tak tam jezdím ještě teď. A také mi pomohlo, že výjezd kolem lesa na sever neměly mapové a ani reálné řešení, protože některá nejkratší cesta do bodu 10 vycházela pod most s bodem 10.
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 23:16   odpověděl:
Přesně kvůli tomuhle tam ten tunel takhle je. Úplně první myšlenka byla právě to, že bod uprostřed (99) bude ve 2 patrech a bod na severu (10) bude ve 3 patrech. 2 dny jsem nad tím a nad řády bádal a nakonec, protože to je zvrhlost a i výklad v tomto smyslu se myšlence formulované v řádech zcela vymyká, jsem to nepoužil ale mapu jsem naschvál tak nechal.
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 23:22   odpověděl:
Vláďa 22:57 :
ano, s touto možností výkladu jsem taky počítal, ale vycházím z toho, co jsem se skřípáním zubů akceptoval, že nedomalovávám ani předním ani zadním nárazníkem, ale kdesi pod vozem. Takže i kdybys chtěl podmínku 3 aplikovat teď tak jedeš blbě, ale stejnou trasou..
Aha, ty se asi ptáš na něco jiného ,jsem to blbě pochopil. Kdybys jel reálně, tak Tě podmínka nezajímá. A vložák by to asi být nemohl.
foto
R.A.   27.02.2021 v 23:42   odpověděl:
Malování a rušení je dodaný do Řádů dodatečně, aby to mělo alespoň nějaký pravidla. Musí to být podmínka, ale nevadí, že u toho jedu reálně.
foto
VláďaŽ   27.02.2021 v 23:56   odpověděl:
Petře, kdyby se (v tomto případě) nejelo do 99 ale např. jen do 100 (aby se nemuselo přehodnocovat) tak by podmínka platila a dala se použít i při zápisu ... reálně rovně, REÁLNĚ na mapovou 100?
foto
Vláďa   27.02.2021 v 23:57   odpověděl:
To R.A.: takže když bude podmínka, že reálné komunikace se průjezdem stávají mapové, tak to platí i pro reálnou jízdu po nich?
Obdobně jako podmínka dnes, že všechny nemapové komunikace se stávají projetím mapovými. A to i když po nich pojedu reálnou jízdou?
A je vůbec nějaký rozdíl mezi reálnou a nemapovou komunikací? Ani jednu nemám v mapě, takže dál?

Ještě jednou sorry za blbé otázky, ale vnímám, že buď se bavíme o jedné a té samé věci, ale jinak nazvané nebo jsou to dvě rozdílné záležitosti, které se musí i rozdílně používat. V praxi při soutěži to nějak vyšlo, bylo pochopeno, protože to vyplynulo ze situace, ale i přesto, jak to je?
Předem děkuji!
foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 00:09   odpověděl:
Vláďo, M/4-9 hovoří o vznikání / dokreslování nových komunikací v mapě resp. rušení mapových komunikací. Tzn. že reálná komunikace je všechno, po čem jedeš (a může to být i mapová komunikace), ale když to není v mapě, tak je to kromě reálné i nemapová komunikace.
To je výklad jak od Blatníčka, co?
foto
Vláďa   28.02.2021 v 01:21   odpověděl:
To VláďaŽ: to tak nějak podle řádů chápu, ale je mi už méně jasné proč se v zadáních používají dva různé pojmy
1) nemapové komunikace se projetím stávají mapovými.
2) reálné komunikace se projetím stávají mapovými
Prostě už jsem se s obojím setkal (bohužel si nepamatuji již kde).

Pro příklad vezmu s dovolením dnešní etapu: jel jsem mapově po nemapové komunikaci do mapového údaje. Dokresloval jsem v souladu s podmínkou, že všechny nemapové komunikace se stávají projetím mapovými.
Dokresloval bych nemapovou komunikaci (stala by se projetím mapovou), když bych jel do mapového údaje reálně?
1) Respektoval bych podmínku? ANO / NE
2) Nebo nerespektoval bych podmínku, protože by to musel být vložák, který je spjat s reálnou jízdou, abych dokresloval?
3) Nebo bych nedokresloval, protože jsem jel reálný přejezd do mapového údaje a podmínka je spjata s mapovou jízdou?

Dokáže se prosím v tom ještě někdo vyznat a pokusí se mi objasnit? Mám v tom nějakou bramboračku. Děkuji!
foto
clarus8   28.02.2021 v 03:23   odpověděl:
to Vláda
pro benzínovonaftové soutěže se používá pojem nemapové
zde
protože je to třeba odlišit se používá pojem reálné
významově zcela shodné
foto
Ludvík Prášil   28.02.2021 v 08:54   odpověděl:
Někde jsem viděl, že to bylo zmíněno (Vláďa) - ale jak byl autorsky zamýšlen nájezd na SM2? Nejkratší cesta na začátek SM2, která začíná v "10", je ze špičky/spoje "nad" "99" přímo pod most, protože dle Řádů "Pokud je bod umístěn na křížení komunikací, kde je v reálu nadjezd a podjezd a není zřejmé, kde se bod nachází, platí tento bod pro nadjezd i pro podjezd." Ta cesta dál nikam mapově nevede ani tam není nemapová finta ani otočná, takže jsem to projel proti SPK Y, ale toto podle mě není zadáno dobře...
Lp
foto
ZdenekJ   28.02.2021 v 09:28   odpověděl:
To Vláďa : myslím, že ta formulace se používá : 2) komunikace projeté reálným iti se projetím stávají mapovými. Což je samozřejmě něco jiného, protože by se dokreslovaly jen komunikace které jedeš podle šipkáče a ne ty, které projedeš při mapové jízdě. Když tě něco shodí na nemapu (třeba pasáž u závory SPK Z)při mapové jízdě tak to by se nedokreslovalo.
foto
michal.g   28.02.2021 v 10:03   odpověděl:
Ludvíku, tohle je myslím zadáno dobře. je tam vykreslený most a ty vidíš, kam SM pokračuje, tak pochopíš, že na most nevyskočíš.
foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 10:41   odpověděl:
Ludvíku, stejně, jako jsi odjel předchozí políčko z 10 na Z nahoře na mostě (a i sis do něj tak musel přijet), tak "zrcadlově" najíždíš na začátek SM2 = zase na most. A tak jediná možnost příjezdu je proti Y. A těch volných cancourů mapy mimo prostor najdeš v iti těchto seriálů mnoho, to asi už každý bere.
foto
Vláďa   28.02.2021 v 11:38   odpověděl:
Pojďme se nad tím zamyslet. Už se to tady v minulosti řešilo, zejména u ITI VláďiŽ, před cca 2 měsíci, kdy jsem jel přímo na most protože to i z malůvky bylo zřejmé a odjel jsem co jsem měl. 3koda, že ta diskuse je už nedohledatelná. Tehdy tady bylo objasňováno, že bod se vztahuje i na komunikaci pod mostem a nejprve tam, kam vede nejkratší cesta. Nejkratší cesta do bodu, kde mi začíná mapa vede pod most. Přijedu tam, ale zjišťuji, že tam nemohu odbočit jak potřebuji. Proto přehodnocuji a hledám jinou cestu, která mi umožní splnit to co se po mě chce. Což ve včerejším ITI nebylo možné. Pro chybějící mapové řešení jsem odjel rovnou to, co autor chtěl.
foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 11:49   odpověděl:
Vzhledem k tomu, že "dvoupatrové" body jsou můj oblíbený prvek a cpu je skoro do každého (z těch nemnoha co jsem připravoval) itíku, myslím, že je to jak řádově, tak logicky jednoznačné. Jestliže bod je umístěn na podjezdu S-J i na nadjezdu Z-V a je tam tím pádem jasný mapový most (ne tunel! ) tak přece mapově musím jet nejkratší cestou do bodu, ale do toho patra, kde mám něco pro ten bod zadáno (příjezd, výjezd...), který je v takovémto případě mapově jednoznačný. Není to vložák, abys přehodnocoval, ale mapové řešení (most je součástí mapy), tedy něco jako příjezd podle podmínky.
foto
R.A.   28.02.2021 v 11:57   odpověděl:
Jak už jsem psal dřív, jde o ten výjezd. Když víš, že potřebuješ na nějakou stranu mapově vyjet, tak se tam nemůžeš cpát tak, aby to podle mapy následně nešlo. Výjezd může být dán normálně šipkou, ale klidně průběhem SM.
foto
Vláďa   28.02.2021 v 11:59   odpověděl:
Myslel jsem, že se to týká ITI VládiŽ z 5.1. letošního roku, ale vůbec jsem v diskusi nenašel to co jsem zcela jistě psal, že bylo zřejmé, že bod je nakreslen na mostě a ne pod mostem a že by se to mělo příště graficky tedy řešit. Nemohu to vůbec najít. Asi to bylo v souvislosti s jiným ITI.

Také si pamatuji, že na jedné Pretioxce byl příjezd do bodu na křížení komunikací s odbočením (výjezdem) vlevo. Přijeli jsme tam a křížení s bodem bylo pod mostem a nešlo odbočit. Museli jsem jet jinou cestou na to křížení, abychom mapově splnili odbočení resp. splnili výjezd.
Co si nejsem jist, zda tam bylo mapové vyobrazení mostu nebo jenom křížení a most byl reálný. A toto asi hraje také roli.
Napoví mi někdo?
Děkuji!
foto
Vláďa   28.02.2021 v 12:01   odpověděl:
Jinak i v tomto vlákně děkuji všem za nedělní čas pro to, aby mi objasnili některé věci a pomohli utřídit myšlenkové pochody.
Děkuji!
foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 12:55   odpověděl:
Vláďo, týkalo se to Domečku 17.12., debata o tomto se vedla hlavně 18. 12. a m.j. z ní vyplynulo, že takto lze a zápis je správný. I jsem tam veřejně slíbil , že to v této, plénem schválené formě budu používat
foto
Ludvík Prášil   28.02.2021 v 14:00   odpověděl:
To Vláďa:
Ano, máš pravdu, k těm Pretioxkám, já to mimoúrovňové křížení používám, a to zejména v okolí Lipníka nad Bečvou (Trnávka: GPS: 49.5344631N, 17.5574172E; nebo v Dolním Újezdě: GPS: 49.5477186N, 17.5397469E) ale i jinde. A je pravda, že na ZM most někdy dávám a jindy ne, nebo jej třeba dám až v nějaké části do detailu... Tady to naštěstí nešlo zajet, tak jsem to vzal jak to chtěl autor.
To VláďaŽ:
Jenom pro úplnost: já jsem z 10 na západ nevyjížděl tak jak jsi to zamýšlel, ale po dokreslené komunikaci v tunelu ve smyslu předcházejících diskusí...
Lp
foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 15:33   odpověděl:
Ludvíku, Tvé argumenty jsem vnímal a pochopil, byť zásadně nesouhlasím. Ale cením si toho, že jsi to dovedl do dokonalosti, protože moje první idea, když jsem s tím kreslením začínal, byla, že to bude taky třípatrové Po dlouhém posuzování, konzultaci s řády a hledání definic tunelů a dalších souvisejících informací jsem od toho ustoupil a naopak zaujal jasně negativní stanovisko. Toto ne!
A kdyby ano, postavím MR a ČP s MP na této fintě v oblasti Rudoltic u Č. Třebové nad starým třebovickým tunelem To by byly nálože navigace nenavigace
foto
Vláďa   28.02.2021 v 19:09   odpověděl:
To VláďaŽ: neprozrazuj a ani nenaznačuj!
foto
VláďaŽ   28.02.2021 v 19:49   odpověděl:
To já naschvál, pak to ve skutečnosti rafinovaně postavíme nad tunelem v Chocni
Ale nikomu to neříkej!


ZPĚT na 1. stránku 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 < 112 > 113 114 115 116 117 118 119 120 121