začínáme s AOS      řády aos      uzavřená diskuze      přihlášky - propozice      výpočetní program      archiv výsledků      archiv jednotlivců      fotogalerie      videogalerie      radary      dopisovatelé      kontakty 

CHCI NAPSAT NOVÝ PŘÍSPĚVEK

Poslední příspěvky:
1) Před 10. dny napsal příspěvek Zbyťák
UKAŽ 3) Před 15. dny napsal příspěvek LukášH
UKAŽ
2) Před 14. dny napsal příspěvek VláďaŽ
UKAŽ 4) Před 19. dny napsal příspěvek matonni
UKAŽ

Poslední reakce na příspěvky:
Před 9. dny kk reagoval na Zbyťák z 14.11.
UKAŽ Před 27. dny Ludvík Prášil reagoval na PetrM z 27.10.
UKAŽ
Před 12. dny VláďaŽ reagoval na VláďaŽ z 10.11.
UKAŽ Před 27. dny milan Hlaváček reagoval na matonni z 28.10.
UKAŽ
Před 17. dny milan hlaváček reagoval na matonni z 5.11.
UKAŽ Před 27. dny PetrM reagoval na Martin G z 28.10.
UKAŽ
Před 19. dny matonni reagoval na Nika z 3.11.
UKAŽ Před 29. dny Jura 2 reagoval na matonni z 24.10.
UKAŽ

foto
michal.g   31.12.2020 v 10:42   napsal:
konečně jsem se dostal ke kontrole. průjezdka "D" - trasa, která mě zavede přes tuto průjezdku je jen o 3mm kratší (měřena zamýšlená trasa proti směru kruháče) než než trasa rovnou na jih bez kruháče. z tvaru to rozhodně nepoznám, nemělo by být "D" ano/ne?
foto
R.A.   31.12.2020 v 10:58   odpověděl:
Tam jsem se taky trochu zarazil, od oka mi to pak přišlo, že na západ se jede míň mimo osu, než na východ, takže jsem to při jízdě ani neměřil. Změřil jsem to teď přesně v MicroStationu a na západ je to o 14% kratší. Závěry nedělám

foto
kk   31.12.2020 v 00:39   napsal:
Nechápu, nerozumím. V Dužově zadání soutěží byly jednoduché iti s minimálním časem na řešení.... Dneska opět zvěrstvo na hodinu. Přeci stačí jedna, nebo dvě finty - viz domeček - a nemusíme řešit dohady o řádech. Spousta práce a navíc výsledek rozporuplný.
foto
R.A.   31.12.2020 v 01:19   odpověděl:
Někdo má rád holky, jinej zase vdolky Já můžu oboje a přijde mi, že většina startovního pole taky. A pak tu máme pár vyhraněných na obou stranách a ti si holt musí vybírat. Ale dneska to očividně i Mirka bavilo, protože si jezdil zatím nejdýl z letošní Zimy
foto
kk   31.12.2020 v 01:52   odpověděl:
Petře, podívej se na diskusi o vlákno níż. A vo tom to je? 👎👎👎
foto
Janek   31.12.2020 v 08:43   odpověděl:
Já teď nebudu obhajovat svoji etapu, ale obecně všechny stavaře. Možná někdo pochopil Zimu jako ty - nad ničím nesmí být diskuse. Já ale chápu internetovky i jako výuku, "AOSácké otužování". Občas se na benzínovkách vyskytují sporné věci, ať už cíleně nebo omylem. Pak se posádky s autorem hádaj o průjezd a zbytečně tak oddalujete vyhlášení a jedete domů pozdě v noci. Není lepší si to říct tady? Na celé trati byla jedna věc k diskusi (dal jsem ji tam úmyslně): kombinovaná čára na silnici. Seš si jistej, jak s takovou situací zacházet, když se do ní dostaneš? Dole se to pokoušíme nějak vyřešit.
Odbočování v podmínce vymyslel Mirek Paulů (protest v Mostě). Objevil úsměvný paradox, který jsme si do té doby nikdo moc neuvědomovali. Ale "bohužel" má pravdu. Věc není sporná, je jasně napsaná a je v Řádech od samého začátku. Tento itik posloužil tomu, že si to z těch dvaceti lidí pět osvěžilo a patnáct se to dovědělo. A ať už se s tím kamarádíš (RA, MartinK a pár dalších) nebo se s tím zatím neumíš smířit (PavelK, Ruso), rozhodně se tu pár lidem dostalo pod kůži povědomí, že něco takového je. A jako stavař máš možnost to do své soutěže nedat - jsi-li si nejistý takovým zadáním.
Duža dal chytře tuhle etapu před pár dní volna a dal nám prostor si o některých místech pokecat. Možná si i on myslí, že jsem blbec a udělal jsem to mimo jeho rámec zadání. Nevím, asi se nedozvím, co si o mé etapě opravdu myslí. Pár lidí to dle diskuse bavilo, pár se nevyjádřilo k líbí/nelíbí a pár jich úplně mlčí. A jednoho geodeta to nebavilo, přestože to nejel.
A mi tedy přijde přínosné si nad kombinovanou čárou pokecat tady, než abyste to řešili příští podzim připomínkama, protestama a horkou krví na nějaké reálné soutěži, kde půjde o body do seriálu. ...oproti Zimě, kde jde o zlaté trenky. Tak jo, každej jsme to asi pochopili trochu jinak, to se stává.
foto
Pavel_K   31.12.2020 v 08:56   odpověděl:
Janku máš pravdu - je opravdu lepší se dohadovat nad ZIMOU než na reálné soutěži, je dobré si některé sporné nebo méně obvyklé věci vysvětlit tady. Při stavění reálné soutěže se držím zásady všechny sporné věci ven, ale tady mi fakt nevadí. Aspoň je o čem diskutovat
Musím přiznat, že jsi mě včera 3x nachytal na švestkách, spolknul jsem ti 3 finty a ani jsem to nezjistil. Skvěle vymyšlený iti, taková vysoká škola AOS. A i přes moje chyby se mi to jelo skvěle a moc mě to bavilo. Díky. Myslím, že tvůj iti jednoznačně kandiduje na titul nejlepší a nejnáročnější iti Zimy.
foto
Ruso   31.12.2020 v 12:44   odpověděl:
Janek to Vystihol úplne presne, o tom to je, že autor trate si môže vytriediť jednoznačné a nejednoznačné zadania a tým nejednoznačným sa do budúcna vyvarovať pri stavbe trate. Itík bol super , bavil som sa ( ale to ja sa vždy bavím ), výsledok ma potešil, aj keď to nie je o výsledkoch, je príjemné byť v komunite uletencov ( ako nás neAosácka komunita vidí ), je to relax, zábava a dobrá partia. Prajem príjemného Silvestra a čo najviac osobných stretnutí v roku 2021, samozrejme tiež s prianím pevného zdravia.

foto
Janek   30.12.2020 v 22:50   napsal:
Ráno jsem chytil zimnici, jestli jsem nepřehnal obtížnost a nebudete mi teď večer nadávat. K mému potěšení budiž, že i "relativně slabší" jezdci dokázali zajet výsledky kolem 1000TB a když nepočítám žravou dámu, nikdo výrazně neulít. Fintu v Klasově jsem použil podruhé v životě, poprvé jsem ji měl na MČR (co starovalo na hradě Bouzov), finta byla někde v druhé nebo třetí etapě na návsi obce Hlivice. Tehdy to vymyslela jedna posádka, nechcu kecat, možná Verča Kotinová. Dneska to louskli tři lidi, nevím, jestli si na to vzpomněli, nebo to fakt vymysleli, pokud to druhé, smekám, tohle byl AOSácký hardcore. Naštěstí to tedy nebylo přehnaně zauzlované, su rád, že se to snad aspon trochu líbilo.

foto
Ruso   30.12.2020 v 22:46   napsal:
Janek, len poprosím vysvetliť - v kóte liché ( 217 ) podmienka Vpravo poprvé a mapovo vpravo - tieto dva údaje plním spoločne ? Som myslel, že podmienka v 217 je jednoznačný mapový výjazd a mapová pravá je až tá následujúca - v STEP-u to tak funguje
foto
Ruso   30.12.2020 v 22:49   odpověděl:
preto N,N,N a nie N,Q,N
foto
clarus8   30.12.2020 v 22:50   odpověděl:
taky jsem to tak pochopil,protože to P je mapové mapovou jízdou. Kdyby to mapové P bylo reálnou jízdou, pak by platilo to je ve vzoráku
foto
Janek   30.12.2020 v 22:57   odpověděl:
Ruso, nene. Podmínka nedělá 1značný výjezd. Ten ti dělá šipka. Ať už přetahovák, nebo mapová protisměrka - třeba viz Tvá etapa (kóta 116, nebo jak to bylo?). To je 1značný výjezd. Ale podmínka ti pouze říká, co MUSÍŠ v místě udělat, abys tam mohl jet. Proto když máš třeba přímý směr a z něj odbočku P, v křižovatce kótu a podmínku že v kótě L, tak se místu úplně vyhýbáš. Ne kvůli 1značnému výjezdu, kvůli tomu, že se nemůžeš chovat dle podmínky. A tady jsem ti postavil tu vzácnou situaci, kdy se podle podmínky chovat můžeš. Itik ti říká "najdi místo, kde můžeš ODBOČIT P". A podmínka říká, v této křižovatce "musíš ODBOČIT P". Tak tam přijedeš a ODBOČÍŠ P.
foto
Ruso   30.12.2020 v 23:06   odpověděl:
to Janek : ak hľadám mapovú vpravo po mape a dôjdem do 217 tak plním dva údaje v jednom, pre mňa nepochopiteľné - aj najbližšie to odjazdím rovnako - ale vďaka, zapíšem si to do výnimiek pre CZ - dík, super etapa, zabavil som sa a moja vesnice je poctou pre mňa
foto
Ruso   30.12.2020 v 23:08   odpověděl:
ak niekedy náhodou prídeš do Spišskej Belej na súťaž, čo by ma veľmi potešilo, tak bude správny prejazd N,N,N
foto
clarus8   30.12.2020 v 23:10   odpověděl:
to Janek
nejsem sám, kdo s tvým výkladem nesouhlasí. Jsou to 2 údaje pro jedno a totéž místo. Už se to tady v minulosti probíralo a podle tohojsem to taky jel. Viz dole P.Kotina
foto
Janek   30.12.2020 v 23:31   odpověděl:
Ráno to možná zkusí RA jinými slovy. Zajelo to asi 5 lidí, vesměs asi ti, kteří už se s tím setkali. Už se to pomalu dostává lidem pod kůži a dal jsem to do etapy úmyslně, abyste si to taky osvojili. Dle řádů je tohle správně, viz. M/4-8 (važte si toho, asi po třech letech jsem zase otevřel řády) Tam se hovoří o tom, že křižovatku s 1značným mapovým výjezdem určují šipky. Var.A a var.B. (tečka) Nic tam není o tom, že by 1značný výjezd určovala podmínka.
foto
Ruso   30.12.2020 v 23:33   odpověděl:
to Janek : asi by bolo lepšie uvedenú kombináciu nepoužiť pri stavbe trate, už to mám poznačené, takže v Spišskej Belej sa to nevyskytne
foto
R.A.   30.12.2020 v 23:33   odpověděl:
Ale Janek má na své straně taky pár opor Správně říkáš, že už se to tu několikrát probíralo. Jenom jsi si špatně napsal výsledek. Řády hovoří jasně, jednoznačný mapový výjezd je tvořen pouze šipkami. Pavel si musí pamatovat, že na to dávala Verča protest (možná připomínku) v noci na mistráku v Mělníku. Nebo, že by to byla Simča...teď si nejsem jistej
foto
Ruso   30.12.2020 v 23:37   odpověděl:
Ok Peťo, nevravím, že Janek nemá pravdu, ani sa nehádam, ja takúto kombináciu nepoužijem, nie je to jednoznačné - to je celé
foto
LIBUNA   30.12.2020 v 23:41   odpověděl:
Já jsem si pamatoval, že se to už na zimních aoskách vysvětlovalo, a zajel jsem to podle toho dobře, jenom jsem moc dumal nad tou přerušovaně-plnou čárou předtím a kvůli škrtání ve výkazu jsem nakonec místo NQN napsal QNQ, což byla úplná blbost, protože N se muselo brát jako první v každém případě.
foto
R.A.   30.12.2020 v 23:42   odpověděl:
Jj, reagoval jsem na Claruse, ale vy jste se mi tam mezitím vecpali Naprostý souhlas, že to za to nestojí kdekoliv stavět a pak se tam hádat. Toto se dá postavit jen na mistráku (někdy omylem) a nebo v Zimě

foto
Janek   30.12.2020 v 22:01   napsal:
Prosim pěkně: na konci má být GHH, ráno jsem to psal Dužovi, aby to opravil, zatím to tam není. Ale bude.
foto
clarus8   30.12.2020 v 22:15   odpověděl:
PROSÍM O VYSVĚTLENÍ
jedu SM 1 píšu PK J pak kota 219, tam bych měl je doprava a vrátit se do 219 přes PK Z.
SM končí v 220 a další okno je 220 na sever-proč tedy ne 2x PK B.
Děkuji.
foto
Vláďa   30.12.2020 v 22:20   odpověděl:
Janku, velmi pěkná jezdivá soutěž a kromě finty JJ místo JZ, nebýt vlastní blbosti, tak výsledek byl podstatně lepší. Ale postavil jsi to tak, jak se mi to od Tebe vždy líbí. Vše spokojeně zajedeš a až v cíli zíráš, že se to jede jinak. Nenutíš mne již v průběhu jízdy přemýšlet o tom, že děláš nějakou chybu nebo že jsi udělal chybu, vždy to má řešení, takže není podezření, že něco jedu chybně a přehlížím triviality. Já jsem specialista na vyhledávání nejkratších cest, kdy dnes jsem neviděl po souběžném mapovém odbočení P s podmínkou v kótě 217 nejkratší cestu přes SPK q, ale statečně jsem si dal ještě další N, takže to vypadá, že jsem trotl na entou, který splnil nejprve podmínku P v liché kótě a pak jsem dělal teprve mapovou P. Ne, tak to nebylo, jsem jenom slepej.
Takže díky - skvělé!
foto
Janek   30.12.2020 v 22:21   odpověděl:
Já mám v Klasově kratší řešení, než ty. Přijel jsem shora do Klasova a jedu naplano do 219, kde si splním odbočení P. Mám jedno J. Teprve teď přijíždím na SM1, rozjedu se po ní a napíšu druhé J. (toto zajeli RA, MichalG a LeMe - což nevím, kdo je).
Konec SM1 tě dovede do 220 (B). Hledáš pytel, jak se do ní co nejkratší cestou dostat znovu. Na S, P,P a jsem tam. Jenže je tam protisměrka a musíš do Maškova. Pak už to vymyslíš...
foto
Vláďa   30.12.2020 v 22:24   odpověděl:
To Clarus: SM1 je podmínka a v kótě 219 plníš poprvé P. Nejprve projedeš kótu a pak jedeš na začátek SM. Je to kratší než přes Z.
Na konci SM jsi v kótě 220, ale ne v kótě 220, která je předepsaná v IZI. Do ní musíš teprve dojet. Je to stejné jako když z nějaké kóty jedeš na začátek SM, která začíná ve stejné kótě.
foto
Duža   30.12.2020 v 22:26   odpověděl:
Už je to přepočteno na GHH.
foto
Michal P.   30.12.2020 v 22:28   odpověděl:
Proč jsou na konci dvě H a ne jenom jedno ?
foto
LIBUNA   30.12.2020 v 22:30   odpověděl:
Ahoj, letos moje první účast, na Jankovu etapu jsem se těšil, obzvlášť po dopoledních komentářích, ale málem jsem to nestihl, PC jsem zapínal na poslední chvíli a kliknutí na Start po pokynu odstartováno z neznámých důvodů zareagovalo až na desátý pokus, ale nakonec to dopadlo.
Všechny chyby "z blbosti a přehlédnutí" jsem si uvědomil hned při kontrole výkazu, jenom to chybějící druhé H na konci mi uniká, považoval jsem mapové odbočení L v 230 za splněné, i když reálné odbočení L to nebylo.

Janku, díky za perfektně zpracované zadání a za rafinované finty, muselo ti to dát hrozně moc práce.

Jinak všem tady přeju hezky prožitého Silvestra a hodně štěstí, zdraví a spokojenosti do nového roku. Hlavně ať skončí ta covid-pakárna a začne se zase normálně žít
foto
LIBUNA   30.12.2020 v 22:33   odpověděl:
A už je mi jasné i to H, na kruháči přehodnocení a o jednosměrce už nevím, skvělé!!!
foto
Michal P.   30.12.2020 v 22:33   odpověděl:
No přesně to mám na mysli
foto
clarus8   30.12.2020 v 22:34   odpověděl:
děkuji, děkuji-jen mám problém rozlišit to, když jsem vjel na komunikaci SM, že to lze vymýšlet i jinak
foto
Michal P.   30.12.2020 v 22:35   odpověděl:
Je pravda, že na kruháči přehodnotím, ale i tak si myslím že odbočení v kotě 230 je kratší než odbočit až v kotě 232 ???
foto
Ludvík Prášil   30.12.2020 v 22:35   odpověděl:
Ahoj,
super soutěž, Janku, dostals mě na několika místech - SPK D - neviděl jsem, protože mám zvýrazňovačem vyznačen průjezd křižovatkou a "D" jsem prostě přehlídl...; "Klasov" - super finta a v Ludvíkovicích jsem počítal dopředu s reálnou protisměrkou...
Rád bych se zeptal, proč na konci GHH? Měřím to opakovaně "papírkovou metodou" a vychází mi to kratší SPK G - 230 plním podmínku - a pak jednou SPK H???
Díky a pozdravy
Lp
foto
Janek   30.12.2020 v 22:37   odpověděl:
Nejkratší mapové řešení je proti H protisměrem Shellky. Zboří mi to reálná protisměrka, která mě pošle do Maškova. Mám namyšlené otočení protisměrem kruháče do 230, kde udělám L a 232 nezájem R. Jenže kruháč je přehodnocení a tedy zapomínám, že jsem se nedostal do benzínky. A teď už je nejkratší se otočit na kruháči do protisměru a znovu se tlačit do benzínky protisměrem. To ale nevyjde, beru (SPK H), a protože stále ještě nemám splněné odbočení L v sudé kótě, projedu Shellku po směru a vezmu si další (SPK H).

Tuhle fintu jsem nepostavil, tu jsem objevil při kontrole #68 v noci na dnešek.
foto
LIBUNA   30.12.2020 v 22:37   odpověděl:
to Clarus - kótou můžu projíždět libovolně a SM nebyla zadaná v iti, ale podmínkou, takže kratší cesta je nejdřív splnit odbočení v kótě 219 a potom teprve najet na začátek SM.
foto
Michal P.   30.12.2020 v 22:39   odpověděl:
Janku díky, teď už bych jen potřeboval vysvětlit sekvenci NQN , díky
foto
Janek   30.12.2020 v 22:41   odpověděl:
MichalP.: Já to vidím tekto:
Reálně do Rusové je to bez trablí. Mapově někde, kde P. Do první odbočky mě nepouští reálné značení, přijíždím k 217. V té mám podmínkou stanoveno, že při prvním průjezdu tu musím ODBOČIT P. A co po mně chce itik? Najít místo, kde mohu ODBOČIT P. Hurá, splním to tedy přímo v té kótě. (((*podmínka netvoří 1značný výjezd, podmínka pouze stanovuje, co máte v kótě dělat, chcete-li ji projet))). Kdo plnil itikové P až nad 217, má navíc N a chybí mu Q. Nejkratší cesta do 217 s odjezdem nahoru je levotočivě přes (SPK Q).
Reálná chlupka mě dotahne až za Rusovou na hlavní. Zde je kombinovaná čára. Stejně jako při předjíždění poslouchám pouze tu čáru, kterou mám nejblíže autu, tedy zde splním poslední fous chlupky. Kdo se držel plné, má následně Q navíc.
foto
Michal P.   30.12.2020 v 22:44   odpověděl:
Tak a teď už je mi vše jasné a můžu jít spát
Janku díky, bylo to úžasné
foto
Ludvík Prášil   30.12.2020 v 22:45   odpověděl:
Jankovi: díky, jo, jsem hňup, nezapomněl jsem jednosměrku v benzince... Je to super finta, byť jsi ji možná původně nezamýšlel a objevil až při kontrole!

Lp
foto
clarus8   30.12.2020 v 22:46   odpověděl:
prosím ještě malý doplněk
po PK M jsem vyhodnotil, že v kotě 230 nelze udělat podmínku 1, neboŤ je tam ze dvou míst jednoznačný výjez-proto jsem si pro splnění jel do 232
foto
Michal P.   30.12.2020 v 22:47   odpověděl:
Omlouvám se, ale ještě jedna věc mi není moc jasná. V řádech se píše, že plná čára se nepřejíždí. Není tam nic o tom, co dělat, je-li s ní rovnoběžná i přerušovaná. V čem se pletu ?
foto
Pavel_K   30.12.2020 v 22:53   odpověděl:
No výklad, že mapovou P a podmínku plním zároveň se mi moc nelíbí - plním 2 pokyny. Nevím, nevím co na to vykladači řádů.
foto
Vláďa   30.12.2020 v 22:59   odpověděl:
To Clarus: v kótě 230 můžeš odbočit mapově L pouze ze směru příjezdu jednosměrkou od JV a nejedná se o jednoznačný mapový průjezd, protože doprava nemůžeš odbočit reálně kvůli dopravnímu značení, mapově odbočit lze. Takže k otočení kótu 232 není třeba použít.
foto
Janek   30.12.2020 v 23:11   odpověděl:
MichalP.: tohle jsem tam dal trochu jako pokus a námět k probrání. V Řádech se nic k této situaci neříká. V PSP se ale říká, že u kombinované čáry tě zajímá čára, kterou máš blíž k autu (například z důvodu předjíždění). My musíme ctít jak Řády, tak PSP, když se v jednom dokumentu o situaci nepíše nic a ve druhém je aspoň něco, využívám to něco. Prošlo to přes oba mé HR (Vašek se živí dopravou a má nadřené všechny předpisy a když jsme o této situaci mluvili, vůbec nazaváhal, rozhodně prý může tady odbočit L.) Spousta posádek tu poslední chlup odškrtla a neměla problém. To mě spíše utvrzuje v mém vnímání věci, já si taky myslím, že toto pro nás (AOSáky) není plná čára, ale přerušovaná.
foto
Michal P.   30.12.2020 v 23:44   odpověděl:
Janku, říkáš že dle PSP můžeš odbočit vlevo, tzn. že v tomto místě plním to odbočení. Když ale pojedu z polní na hlavní a tam bude jen plná tak dle PSP doleva mohu ale dle AOS ne. Není to divné?
foto
R.A.   30.12.2020 v 23:50   odpověděl:
Michal mě překvapil, že má být v Řádech něco o plné čáře. O tom nic nevím. Kde to tam je? Kdysi jsem tam chtěl podobné odlišnosti od PSP dostat v tomto znění:
2.6 Odlišnosti od „normálního“ ježdění
- při řešení itineráře uvažujeme jen s takovými dopravními značkami, které jsou umístěny po pravé straně
- plnou čáru nelze přejíždět (pokud není ze strany jízdy i čára přerušovaná) a to ani při jízdě z/na místa ležící mimo silnici
- dopravní značka „Průjezd zakázán“ nebrání vjezdu
- dopravní značky IP 19 „Řadící pruhy“ i V9a „Směrové šipky“ se považují za přikázané směry jízdy (POZOR toto neplatí pro IP 16 „Uspořádání jízdních pruhů“)
2.6.1 Upřesnění
- dopravní značka IS 9b „Návěst před křižovatkou“neupravuje pro účel soutěže možný průjezd kruhovým objezdem (lze se na něm otočit)
- trať nesmí vést po zpoplatněných komunikacích
- pokud není řečeno jinak, trať nevede do bran a vrat a to ani otevřených
- dopravní značku V4 „Vodící čára“ (krajnice) lze vždy přejíždět

Jenže komise mi to vyhodila, že přeci nemůžeme do Řádů psát, že jezdíme něco jinak, než říkají PSP.
A tak to jen jinak jezdíme, ale nesmíme to mít v Řádech
foto
LIBUNA   30.12.2020 v 23:57   odpověděl:
to R.A. - asi už všichni spí - je to bod 2.1.1, řeší se tam vyjíždění z polní a lesní cesty a míst mimo silnici...
foto
R.A.   31.12.2020 v 01:11   odpověděl:
Díky, já si dal vyhledat "plná" a nic jsem nenašel a ono je tam "plnou". Takže se nakonec přidalo to modrý, tak alespoň tak. A tím pádem je tam jasná odpověď pro Michala.
foto
Vláďa   31.12.2020 v 01:15   odpověděl:
Polné znění je takovéto:
Trať soutěže vede po pozemních komunikacích. Soutěž se pořádá za normálního silničního provozu a všichni účastníci jsou povinni dodržovat platná pravidla silničního provozu.
Platí jediná odchylka od pravidel silničního provozu: Veškeré komunikace průjezdné a používané pro trať soutěže, tedy např. polní a lesní cesty, místa ležící mimo silnici jako benzinky, parkoviště a pod. jsou pro účely soutěže považovány za pozemní komunikace. Není možno tedy pro účely soutěže "přejíždět středovou plnou čáru" ani v případech, kdy je to pravidly silničního provozu dovoleno (odbočování na cesty a místa ležící mimo silnici, najíždění z těchto míst na silnici)
foto
Michal P.   31.12.2020 v 07:54   odpověděl:
To R.A. prosím o vysvětlení pro naprosté tupce. Dle mě se tam píše že plnou čáru nesmím přejet. Co mi tedy dovoluje ji přejet je-li před ní přerušovaná?
foto
Janek   31.12.2020 v 08:51   odpověděl:
MichalP.: dovolují ti to PSP. Představ si, že pojedeš z toho mapového mostu na DZ Rusová v reálné soutěži. A na začátku té kombinované čáry chytneš koníka s kárkou a na něm vozku. Pokud tedy nesmíš plnou přejet (a přes to vlak nejede!), budeš se za ním kodrcat dokud někde nesjede na pole? Zřejmě jo, budeš zděšenej aby tam někde neseděla ve škarpě tajná kontrola hlídající třeba i něco úplně jiného. Já ho klidně předjedu, protože byť je tam namalovaná i plná čára (kterou přejet nesmím), blíž k autu mám přerušovanou a dle PSP jsem neudělal žádný přestupek - prostě je pro mě vždy rozhodující ta mně bližší čára.
Michale, nesnažím se tě otrávit. Beru tuhle diskusi jako přínos a možná škoda, že se tu bavíme jen 2-3 o tomto.
foto
LIBUNA   31.12.2020 v 09:24   odpověděl:
Tak já taky přidám svůj názor - pojem "středová plná čára" PSP vůbec neznají, je to pouze termín z řádů aos a proto by se neměla přejíždět pouze v případě, který uvádějí řády, a jenom v souvislosti s řešením itineráře - tedy odbočování a najíždění. Jinak bych nemohl objet ani pevnou překážku na silnici. Tím pádem se přikláním k Michalovi P. - na silnici je nakreslená plná středová čára, kterou nesmím při najíždění přejet. Při řešení iti jsem to bral "jak to asi myslel autor", i když jsem to nakonec napsal do výkazu blbě, ale pokud nebudou v řádech napsané termíny v souladu s PSP, tak tyhle veselé diskuze neskončí, a vo vo vo tom to je

Jinak se přikláním k tomu, že Jankův itík byl skvělý, a kvůli tomu jsem si ho zajel.
foto
Michal P.   31.12.2020 v 09:31   odpověděl:
Janku mě rozhodně neotravuješ já se rád poučím. Chtěl jsem říct že už je mi to jasné, ale než jsem to stihl tak se ke mě přidal Lubina. Takže jsem tam co na začátku. Příště opět nebudu vědět, jak to zajet
foto
Michal P.   31.12.2020 v 09:33   odpověděl:
Omlouvám se, Libuna ,zatracenej chytrej telefon
foto
Janek   31.12.2020 v 09:45   odpověděl:
Tady vyhrává co píše úplně nahoře Pavel Kotina: jasné to není, zkušený HR by to měl vyhodit (prostě posádky do této situace nedostat). Já byl za život v této situaci 2x. Jednou v této situaci byla dejka a vložák P. Tak dělám to P tady nebo o křižovatku dál? S Vladem jsme zkusili zajet obě varianty a obě byly bez plechu - to už nevím, kde bylo, pamatuju si jen hustej slejvák. A podruhé to bylo na přerovské soutěži, někde u Kokor. Nebylo to na správné trati, ale na falešném průjezdu. My tam s Vladem něco sežrali. A na cestě, kudy byl zamýšlen chybný průjezd, jsme přišli do této situace. A tam už jsme potřebovali L. Tápali jsme hodně a nakonec to tam zlomili L. V cíli jsme byli jediní tydýti, kteří sežrali tu předchozí fintu, takže nám ani nikdo neřekl, jak s tím zacházel. Já sám nevím jistě, jestli to mám dobře. ....ale tak.... Sám sis všiml, že to na trati bylo schválně jen za 60.
foto
ZdenekJ   31.12.2020 v 10:55   odpověděl:
Myslím, že diskuze o přerušované čáře je takřka zbytečná. V řádech sice není odkaz na "číslo" značky, ale u diskutovaného problému se jedná o DZ V1a - podélnou čáru souvislou, značka o které diskutujeme je DZ V3 - podélná čára souvislá doplněná čarou přerušovanou. Ve výkladu je jasně napsáno, že platí ta bližší. V inkriminovaném místě lze tedy odjet doleva, není to tedy jednoznačný reálný výjezd a odjet doprava je tedy plnění příkazu iti.
Snad jsem ty odkazy udělal správně
foto
R.A.   31.12.2020 v 11:02   odpověděl:
Přesně jak píše Zdeněk, tady jen PSP a nic mi nebrání jet doleva. Tohle bych neřekl, že má vůbec náznak spornosti
foto
Michal P.   31.12.2020 v 11:55   odpověděl:
Dobrá tak tedy můj poslední příspěvek na toto téma:doufám že se s tím na soutěži nesetkám a pokud ano,beru to tak že v tomto případě mohu směrem doleva odbočit. Díky všem za názory a těším se na 2.ledna
foto
LIBUNA   31.12.2020 v 14:40   odpověděl:
Ahoj, také přidám můj poslední příspěvek - v některých případech se zde prosazuje striktní dodržování terminologie z PSP a z řádů, ale když se to zrovna nehodí, tak klidně "středová plná čára" může být vykládána jako "DZ V1a podélná čára souvislá", ale už to nemůže být středová plná čára, u které je na jedné straně namalovaná čára přerušovaná. Pokud připustím, že to tak může být vykládáno, tak stejně při předjíždění neporuším PSP, ani když se vracím na svou stranu už v místě, kde je V1a nebo V3 souvislou čarou blíž ke mně. Tím pádem je vidět rozdíl ve významu "středové plné čáry" z hlediska porušení PSP při předjíždění a při odbočování a najíždění. Pokud do dovedu do extrému, mohl bych odbočit vlevo a přitom nebudu "přejíždět středovou plnou čáru" i tak, že odbočím vlevo do protisměru a přejedu vpravo až v místě, kde bude čára přerušovaná. Znění řádů tím neporuším, a pokud v pravém pruhu pojede jiné auto, tak můžu tento manévr považovat za předjíždění, a neporuším ani PSP.

Nakonec mě tedy mrzí, že jsem nevydržel, a tuhle jednu zimní etapu si zkusil zajet. Podle diskuze byly nejasnosti a chyby ve více itinerářích, a i když se orientační soutěže jezdí už půl století, tak nejasnosti kolem řádů spíš přibývají. Pepovi a Gábině bych doporučil, ať si prostudují dřív zdejší diskuze, než řády aos. Těm prý "normální člověk" nemůže rozumět, jak mi při jedné z minulých zimních soutěží odpověděl na moje připomínky jeden z účastníků mistrovství republiky.


ZPĚT na 1. stránku 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 < 138 > 139 140 141 142 143 144 145 146 147